VIDEO. Brandurile şi serialele online. Companiile au mizat pe o altfel de promovare în anul care tocmai a trecut. Mini-seriile online au fost în trend, în 2019.
Fie că vorbim despre KFC, Lidl, Edenia şi nu numai, fiecare brand a pus accentul pe producţii de entertainment online, nu doar pe spoturi clasice prin care să-şi promoveze un produsele.
Mişcare poate fi pusă şi pe seama creşterilor fulminante ale platformelor Netflix sau HBO, populare în România.
Practic, companiile au vrut să-i dea utilizatorului un produs amuzant, în care să insereze, pe alocuri, produsul promovat în respectiva campanie.
Gheaţa a fost spartă de lanţul de magazine Lidl, care a venit cu o idee inspirată chiar de o producţie Netflix. Este vorba despre seria interactivă „Legende Urbane”, care a fost inspirată de „Black Mirror - Bandersnatch”.
De menţionat că nu este singura companie care a mizat pe reţeta Black Mirror de pe Netflix, şi compania Apa Nova a făcut ceva asemănător.
De asemenea, KFC a continuat trendul serialelor online pe care a mizat în 2018. În acest an a mai făcut un mini-serial online - Random by KFC.
Ce poveşti aduc clipurile online, în continuare.
DE NOTAT. Topul nu reprezintă un clasament, ci o listă.
1. Legende urbane
Lanţul de supermarketuri Lidl a lansat un mini-serial online interactiv, după modelul filmului lansat de Netflix în care utilizatorii aleg finalul. Ideea a aparţinut creativilor din agenţia Mullen Lowe.
Primul episod al seriei - Capcană pentru vulpe - a fost lansat în luna martie. A fost filmat la Sibiu şi a pornit de la un brief în care oraşul din Ardeal era un element esenţial, după cum Paginademedia.ro a scris în luna mai.
Două elemente au fost subliniate de la început în brief:
- Gustul mâncărurilor româneşti trebuia reflectat în comunicare.
- Oraşul Sibiu trebuia să existe şi el în comunicare, pentru că a fost desemnat Regiune Gastronomică Europeană în acest an.
Serialul online interactiv a fost realizat de Silviu Antohe - Art Director şi Mihai Costache - Copywriter, din partea MullenLowe, pentru Lidl.
VIDEO. Capcana pentru vulpe - Alege tu finalul!
2. Random by KFC
KFC a intrat încă din 2018 în trendul serialelor online şi a continuat şi în 2019. Campania „Random by KFC” a prins viaţă printr-un serial online, semnat de MRM//McCann România.
Seria aduce povestea lui R.A.D.U. (Random Assignment Directive Unit), inteligenţa artificială programată să decidă în locul oamenilor, cu scopul de a preveni revoltele şi nemulţumirile societăţii.
Echipa din spatele proiectului a fost formată din creativii Ion Cojocaru - Content Director, Simona Suman - Creative Director, Corina Ioniţă - Head of Art Directors, Laura Catea - Art Director şi Cosmin Voicu - Copywriter.
KFC a continuat ideea din 2018, când a lansat alte două seriale online:
VIDEO. RANDOM | Capitolul 1 | R.A.D.U.
3. Poveşti cu final fericit
Seria „Poveşti cu final fericit” este o campanie creată de Apa Nova Bucureşti, împreună cu Porter Novelli. La fel ca şi Lidl, proiectul are o componentă interactivă.
Mai exact, în clipurile de pe online, utilizatorii pot alege finalul, după modelul filmului Netflix, Black Mirror - Bandersnatch.
Campania a pornit cu scopul de a-i învăţa pe români să nu mai arunce deşeuri în canalizare.
Echipa care s-a ocupat de proiect a fost formată din Ana-Maria Bălan - Creative Director, Tudor Năstase - Senior Art Director şi Mădălina Buhoş - Copywriter.
Proiectul se centrează pe primele trei cele mai aruncate deşeuri în sistemul de canalizare, părul, uleiul şi prezervativele.
VIDEO. Poveşti cu final fericit - Episodul „Părul”
4. Edenia – Eduard, fermier urban
Brandul de legume congelate Edenia a lansat în luna noiembrie o mini-serie comică despre un „fermier urban”, care-şi creşte legumele... la bloc.
Ideea şi scenariul au aparţinut creativilor de la agenţia Saatchi & Saatchi + The Geeks. Regizorul producţiei, realizată în parteneriat cu Saga Film, a fost Alex Coteţ.
Povestea pe scurt. Personajul principal, Eduard, vrea să mănânce legume proaspete aşa că hotărăşte să le crească singur, cum poate. Îşi umple aparatamentul de spanac, roşii, mazăre, ciuperci sau fasole. Trece printr-o serie de întâmplări şi încurcături, care la final îl învaţă un singur lucru, acela că e dificil să-şi crească legumele la bloc.
Citeşte mai multe despre campania „Eduard, fermier urban”
VIDEO. Eduard, fermier urban - Episodul 1 - Prinţesa şi recolta de mazăre
5. Tecşeşti Vlogs - Seria pentru Albalact
Campania Tecşeşti Vlogs a adus oamenii unui cătun din munţii Apuseni pe Youtube. A fost creată de agenţia MRM // McCann pentru producătorul de lactate Albalact.
Scopul proiectului a fost să răspândească într-un mod creativ poveştile şi obiceiurile celor 23 de oameni care mai locuiesc în Tecşeşti, după cum scria Paginademedia.ro în luna mai.
Citeşte şi: Dintr-un cătun din Apuseni, influenceri pe YouTube
Trimite un comentariu