Skip to main content

Amazon, fără rival. Cel mai valoros brand din lume. Al treilea an la rând. YouTube şi Netflix, în creştere. Brandurile de telecom, pe minus

 
Foto | Hepta
Foto | Hepta

Amazon şi-a adjudecat pentru al treilea an consecutiv titlul de cel mai valoros brand al lumii. Mai mult decât atât, este şi primul brand din lume care depăşeşte valoarea de 200 de miliarde de dolari, arată raportul Brand Finance Global 2020.

Publicitate

Compania condusă de Jeff Bezos este peste Google, Apple şi Microsoft, următoarele două branduri din clasament.

Disney rămâne cel mai bine cotat brand din zona jucătorilor media. Este al doilea cel mai puternic brand din lume şi pe locul 17 în topul celor mai valoroase (în 2019 era pe locul 25).

Pe plus au rămas şi branduri ca Instagram, Tesla (companie ce a înregistrat şi cea mai rapidă creştere în clasament - 65% faţă de anul trecut) sau Ferrari.

Unul dintre cele mai bine cotate branduri din lume este Huawei, care se regăseşte pentru prima dată în topul celor mai valoroase 10 branduri din lume. Are o valoare de 65 de miliarde de dolari şi este brandul de pe locul 10.

Huawei a venit pe locul lăsat liber de AT&T, gigant telecom din SUA, care a ieşit pentru prima dată în ultima decadă din top 10.

Raportul arată chiar o tendinţa vizibilă de scădere în industria telecom. Patru branduri, care altă dată erau sus, au coborât în clasament.

Este vorba, pe lângă AT&T, de Verizon (SUA), China Mobile (China), Deutsche Telekom (Germania) şi NTT Group (Japonia)

Alte concluzii: Uber, e-Bay sau AT&T, cifre în scădere

  • Ferrari rămâne, pentru al doilea an consecutiv, cel mai puternic brand global. În top este urmat de Disney.
  • Amazon este primul brand din istorie care sare de pragul de 200 de miliarde de dolari.
  • Google s-a clasat pe locul doi, cu o valoare de brand de aproximativ 160 de miliarde de dolari.
  • Apple, Microsoft şi Samsung sunt pe locurile trei, patru şi cinci.
  • Facebook şi-a găsit loc în topul celor mai valoroase branduri ale lumii. Compania lui Mark Zuckerberg s-a clasat pe locul şapte, despărţit de marii rivali doar de Banca Comercială a Chinei.
  • Youtube este pe plus faţă de anul trecut. A urcat de pe locul 32 pe 26, în clasamentul celor mai valoroase branduri. Aproximativ 50 de miliarde de dolari valoarează compania americană.
  • Valoarea brandului Netflix a crescut, de asemenea. A urcat pe locul 73, de pe 79 în 2019.
  • Printre scăderile notabile în valore sunt brandurile Baidu, gigant software din China (scădere de 54% faţă de 2019), Uber (scădere de 32%) şi AT&T (scădere de 32%).
  • Coca-Cola, Rolex sau PayPal sunt trei dintre brandurile care şi-au făcut loc în clasamentul celor mai puternice branduri ale lumii.

Ce înseamnă aceste rezultate

Brand Finance stabileşte valoarea brandurilor din clasament prin estimarea veniturilor viitoare, care sunt atribuibile brandului prin aplicarea unei rate de redevenţă care ar putea fi pretinse pentru folosirea brandului.

Astfel, se ajunge la valoarea de brand, definită ca beneficiul economic net pe care un proprietar l-ar obţine prin licenţierea brandului pe piaţa liberă.

Forţa brandului reprezintă eficacitatea performanţei unui brand în raport cu competiţia. Se analizează investiţia de marketing, brand equity (reputaţia acumulată cu clienţii/consumatorii, angajaţii şi alte părţi interesate) şi impactul acestora în performanţa de piaţă.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus