Dispută între operatorul Telekom şi compania Discovery. Telekom România a reacţionat dur, cerând companiei Discovery să înceteze „campania publică injustă împotrivă companiei şi să îşi asume partea sa de responsabilitate pentru rezultatul negocierilor”.
„Compania Telekom Romania a fost întotdeauna flexibilă şi deschisă pe parcursul negocierilor şi, din perspectiva noastră, acest parteneriat ar fi continuat, dacă grupul Discovery ar fi fost la fel de deschis negocierilor.
Din păcate, acest lucru nu s-a întâmplat şi condiţiile financiare impuse de grupul Discovery au condus la încheierea parteneriatului, în ciuda efoturilor repetate ale Telekom de a reînnoi contractul”, au mai spus reprezentanţii Telekom precizând că dacă ar fi acceptat condiţiile Discovery, ar fi fost nevoiţi să crească preţul abonamentelor.
„În calitate de furnizor de servicii TV pentru 1,35 milioane de clienţi români, considerăm că mesajele pe care grupul Discovery le-a publicat în mod repetat pe toate canalele sale de comunicare, începând cu 27 decembrie 2019, prin care grupul induce publicului, în mod eronat, ideea că Telekom este responsabil în excusivitate pentru încheierea parteneriatului, reflectă o conduită de business injustă şi nepotrivită şi ne afectează afacerile şi reputaţia”, au încheiat aceştia.
Cum a reacţionat Discovery după ieşirea canalelor sale de pe Telekom
Discovery a comunicat din plin ieşirea de pe reţeaua Telekom, pe toate paginile sale de socializare, prin răspunsuri la comentariile venite din partea abonaţilor Telekom, dar şi pe site-ul Eurosport. Mai multe articole de pe eurosport.ro au fost însoţite, la final, de acelaşi tip de mesaj ca şi pe reţelele de socializare, un mesaj în care se sublinia că ieşirea canalelor Eurosport din reţeaua Telekom ţine de „refuzul Telekom de a continua parteneriatul”.
„Începând cu 1 ianuarie 2020, canalele Eurosport nu mai sunt disponibile în reţelele Telekom şi NextGen, din cauza refuzului Telekom de a continua parteneriatul cu noi. Pentru a le putea urmări din nou, vă rugăm să le solicitaţi operatorului Telekom, prin apel la Serviciul Relaţii Clienţi (021.404.1234 / 0766.12.1234) sau pe canalele oficiale de comunicare ale acestuia”, este mesajul standard apărut la finalul articolelor de pe site-ul Eurosport.
Anunţul a fost afişat şi pe pagina de Facebook a Discovery, încă din 27 decembrie, ziua în care posturile au ieşit de pe Telekom
CONTEXT. Amintim că posturile Discovery au ieşit din grila Telekom, care are 1,35 milioane de abonaţi, după cum au anunţat companiile la finalul lunii decembrie.
Canalele care au ieşit de pe Telekom sunt: Eurosport 1, Eurosport 2, Discovery Channel, TLC, Travel Channel, Animal Planet, Investigation Discovery, Discovery Science, Discovery Showcase, DTX, Food Network, plus variantele lor HD.
În locul lor, Telekom a anunţat introducerea posturilor National Geographic, Nat Geo Wild, National Geographic People (din februarie 2020), Look Sport 2, Look Sport 3, Travel XP, Euronews, FightBox sau Timeless Drama Channel.
Poziţia integrală a Telekom, în continuare:
„Telekom Romania solicită grupului Discovery România, care include canalele Eurosport, să înceteze campania publică injustă împotrivă companiei şi să îşi asume partea sa de responsabilitate pentru rezultatul negocierilor.
Compania Telekom Romania este surprinsă de declaraţiile şi comentariile recente făcute de grupul Discovery pe toate canalele sale de comunicare, după ce Telekom a eliminat din grila sa de programe toate canelele din portofoliul Discovery, pe 27 decembrie 2019. După ani de parteneriat, benefic pentru ambele părţi, suntem dezamăgiţi să vedem că grupul Discovery a ales să lanseze o campanie publică împotrivă noastră şi să învinovăţească în exclusivitate Telekom Romania pentru încheierea parteneriatului, refuzând în acelaşi timp, să îşi asume, în egală măsură, responsabilitatea pentru acest rezultat.
În ciuda comentariilor şi articolelor recente care au încercat să sugereze contrariul, compania Telekom Romania a fost întotdeauna flexibilă şi deschisă pe parcursul negocierilor şi, din perspectiva noastră, acest parteneriat ar fi continuat, dacă grupul Discovery ar fi fost la fel de deschis negocierilor. Din păcate, acest lucru nu s-a întâmplat şi condiţiile financiare impuse de grupul Discovery au condus la încheierea parteneriatului, în ciuda efoturilor repetate ale Telekom de a reînnoi contractul.
Daca am fi acceptat aceste condiţii, clienţii noştri ar fi fost afectaţi de o creştere inevitabilă a preţurilor abonamentelor, pe care o considerăm nedreaptă şi inutilă, având în vedere şi faptul că, atât statisticile ARMA (Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor), cât şi sondajele pentru măsurarea audienţelor pe care le-am realizat intern, în intervalul ianuarie-noiembrie 2019, au relevat un declin în trendurile de vizionare, pentru majoritatea canalelor Discovery şi pentru canalele Eurosport, comparativ cu 2018.
Având în vedere circumstanţele, am fost nevoiţi să ne modificăm grilele TV şi să găsim programe şi canale alternative, care să răspundă nevoilor şi dorinţelor clienţilor noştri, exprimate în cadrul sondajelor realizate.
În calitate de furnizor de servicii TV pentru 1,35 milioane de clienţi români, considerăm că mesajele pe care grupul Discovery le-a publicat în mod repetat pe toate canalele sale de comunicare, începând cu 27 decembrie 2019, prin care grupul induce publicului, în mod eronat, ideea că Telekom este responsabil în excusivitate pentru încheierea parteneriatului, reflectă o conduită de business injustă şi nepotrivită şi ne afectează afacerile şi reputaţia.
Solicităm grupului Discovery să înceteze campania împotrivă Telekom Romania şi să îşi asume partea de responsabilitate pentru rezultatul negocierilor. Prin tot ceea ce facem acţionăm în interesul clienţilor noştri pe care dorim să îi asigurăm că rămânem deschişi discuţiilor rezonabile cu fostul nostru partener de afaceri.”
Citeşte şi:
Canalele Discovery, inclusiv Eurosport, ies din grila Telekom. Intră National Geographic
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii