Schimbare în politica de vânzări la postul generalist Kanal D. Staţia de televiziune nu mai vinde publicitatea, începând din acest an, pe targetul comercial 18-49 de ani.
Kanal D a extins publicul comercial, astfel că plaja este, acum, ceva mai mare: 18-54 de ani este targetul pe care postul Dogan vinde acum publicitatea.
Postul turcesc este primul care face această schimbare, dintre marile canale generaliste. Pro TV şi Antena 1 continuă să vândă pe targetul comercial "clasic", adică publicul între 18 şi 49 de ani. Din informaţiile Paginademedia.ro, Pro TV a luat în considerare lărgirea publicului de câţiva ani, dar a rămas la 18-49.
Una din explicaţiile pentru extinderea plajei de public comercial ţine de aspecte socio-demografice: în prezent, zona de public cu potenţial, cu posibilităţi financiare şi de consum, este mai bine reprezentată şi după vârsta de 49 de ani, faţă de acum zece ani, de exemplu.
Posibile efecte?
Un public de 18-54 de ani poate însemna o creştere a audienţei (dată de persoanele între 49 şi 54 de ani). De aici, un preţ mai mare pentru clienţii de publicitate, care plătesc publicitatea la punctul de audienţă obţinut de reclamele pe care le difuzează (aşa-numitele GRP's - Gross Rating Points).
Contactaţi de Paginademedia.ro, oficialii Kanal D nu au comentat informaţiile legate de schimbarea publicului comercial.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Si Pro TV sa treaca la difuzarea emisiunilor, serialelelor si filmelor de la ora 20:00 si in restul zilelor (luni-vineri); nu doar in week-end.
nu prinde la tineri? de aia e pe locul 2 sau trei mereu pe publicul 18-49?
fiecare cu parerea lui :)