Skip to main content

Kanal D schimbă targetul comercial 18-49 de ani. Care este segmentul pe care vinde postul TV

 
Kanal D schimbă targetul comercial 18-49 de ani. Care este segmentul pe care vinde postul TV

Schimbare în politica de vânzări la postul generalist Kanal D. Staţia de televiziune nu mai vinde publicitatea, începând din acest an, pe targetul comercial 18-49 de ani.

Publicitate

Kanal D a extins publicul comercial, astfel că plaja este, acum, ceva mai mare: 18-54 de ani este targetul pe care postul Dogan vinde acum publicitatea.

Postul turcesc este primul care face această schimbare, dintre marile canale generaliste. Pro TV şi Antena 1 continuă să vândă pe targetul comercial "clasic", adică publicul între 18 şi 49 de ani. Din informaţiile Paginademedia.ro, Pro TV a luat în considerare lărgirea publicului de câţiva ani, dar a rămas la 18-49.

Una din explicaţiile pentru extinderea plajei de public comercial ţine de aspecte socio-demografice: în prezent, zona de public cu potenţial, cu posibilităţi financiare şi de consum, este mai bine reprezentată şi după vârsta de 49 de ani, faţă de acum zece ani, de exemplu.

Posibile efecte?

Un public de 18-54 de ani poate însemna o creştere a audienţei (dată de persoanele între 49 şi 54 de ani). De aici, un preţ mai mare pentru clienţii de publicitate, care plătesc publicitatea la punctul de audienţă obţinut de reclamele pe care le difuzează (aşa-numitele GRP's - Gross Rating Points).

Contactaţi de Paginademedia.ro, oficialii Kanal D nu au comentat informaţiile legate de schimbarea publicului comercial.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Cristi Cristi
    Schimbarea publicului-tinta de vindut puncte de audienta are la baza o realitate foarte pragmatica - anii cu foarte multe nasteri 1968-1973, celebri "decretei" sunt la limita sau ies din formula clasica a incasarilor. Iar pentru o televiziune clasica in epoca Netflix and co focusul se muta pe u public mai batrin. In plus, exista bugete de publicitate generoase si pentru nevoile publicului mai virstnic - o crema de reumatism, un laxativ impotriva constipatiei cronice, o napolitana "nostalgica" samd care au si ele nevoie de o audienta utila, Durex si Prostamol nu se prea adreseaza aceluiasi grup tinta.
  • Mihai Mihai
    Posturile de stiri au inceput de mult sa vanda pe 25-54 ani, nu pe 18-49 sau 18-54.
  • R R
    "Paginademedia" si voi cand veti mai prezenta audiente pe ce categorie de varsta veti prezenta ,18-49 sau18-54 urban?
  • D D
    Astept si celelalte televiziuni sa schimbe comercialul.
    Si Pro TV sa treaca la difuzarea emisiunilor, serialelelor si filmelor de la ora 20:00 si in restul zilelor (luni-vineri); nu doar in week-end.
  • Mile Mile
    Ce de disperați, vlad e bun
  • me me
    @marean
    nu prinde la tineri? de aia e pe locul 2 sau trei mereu pe publicul 18-49?
  • dan dan
    vad ca sunt multi care cred ca sunt mai inteligenti daca se uita la romanii au talent decat la vreun serial turcesc
    fiecare cu parerea lui :)
  • Kandel Kandel
    Publicul lor e oricum low income, low education, indiferent de segmentul de vârstă. Banii nu sunt acolo, sultanilor. Băieții și fetele care nu au luat bacul de 7 ani și stau cu părinții nu prea au ce consuma...
  • Adi Adi
    Antena măsoară de ani buni după acest target. Care este mult mai corect.
  • mile mile
    mareane, ce vorbesti de mediocre , tu le copiezi la pro tv nu , atunci sunt bune
  • marian marian
    Deoarece aceasta televiziune facuta pentru pensionari si iubitori de seriale mediocre precum si emisiuni jenante ,nu va prinde niciodata lqa publicul comercial decat la cei peste 49 de ani au decis sa para mai destepti sper ca tot pro si antena sa vanda publicitate mai multa ,
  • Mile Mile
    Oricum ei nu prea au comercial de aia
  • R R
    Foarte bine ,astept sa faca pasul acesta si Pro tv si Antena 1.

Trimite un comentariu

sus