Skip to main content

Povestea unui viral. Burger King şi invitaţia pentru KFC şi McDonalds de Valentine's Day. Peste 900 de branduri au răspuns! Cum le-a venit ideea?

 
Foto - Edenred Romania la postarea Burger King
Foto - Edenred Romania la postarea Burger King

POVESTEA UNUI VIRAL. McDonald's, KFC, wanna be my Valentine? propune Burger King. Peste 900 de branduri implicate (din cele mai diverse zone, până şi de la Ministerul de Interne) şi peste 100.000 de reacţii. Sunt doar două dintre rezultatele postării virale dată de Burger King, cu ocazia Valentine's Day.

Publicitate

De unde a pornit totul? Care a fost idee de bază? Cum de au răspuns aproape o mie de branduri?

Răspusurile vin chiar de la agenţia care s-a ocupat de proiect - MSL The Practice. Mai exact, de la Cătălin Bran, Head of Digital Innovation şi Social Media. La campanie a lucrat şi agenţia Publicis.

„Trebuie să recunoaştem că nu ne aşteptam să devină atât de mare postarea”, subliniază Cătălin Bran încă de la început.

Tot el a explicat şi mesajul pe care au vrut să-l trasmită:

„Mesajul pe care am vrut să îl transmitem a fost unul simplu: relaţiile nu sunt aşa cum le vedem de obicei reprezentate în perioada asta. Nu sunt toate roz, cu flori şi complimente - sunt mult mai complicate de atât, iar Burger King sărbătoreşte toate relaţiile neoficiale, începând cu cea a brandului.”

Deşi au răspuns peste sute de branduri, chiar cei vizaţi „au dat cu seen”:

KFC ne-a dat cu „seen", iar MCDonald's încă nu ne-a răspuns. V-am spus că e complicată relaţia, dar asta nu înseamnă că renunţăm”, spune Bran.

Reamintim că într-o postare care s-a viralizat masiv, Burger King şi-a invitat rivalii - KFC şi McDonalds - în oraş. A strânit o avalanşă de comentarii, de la branduri mari: Pro TV, Sprite, Beko, Vivre, H&M şi chiar Ministerul de Interne.

Rezultate: Peste 100.000 de reacţii şi 900 de branduri implicate

Postarea celor de Burger King a adus rezultate „peste aşteptări”, după cum recunosc chiar cei care au gândit-o.

Care au fost aceste rezultate?

  • Peste 900 de branduri şi influenceri care s-au implicat în postare
  • 1.800.000 reach (80% organic)
  • Peste 100.000 reacţii, comentarii şi share-uri
  • Peste 11.000 mii de fani noi pe pagină (o creştere de 140%)

A fost sau nu aranjată? - „Publicul e destul de smart şi se prinde”

Una dintre primele întrebări care au apărut, imediat ce brandurile au lăsat o „avalanşă” de comentarii, a fost: „S-au vorbit? Că prea au răspuns mulţi”

Cătălin Bran:

"Ne place să fim cât mai spontani posibil în online, cu reacţii autentice, specifice Burger King, Nu credem că postarea ar fi avut impactul de acum dacă am fi "aranjat" ceva.

Când e vorba de campanii de branduri, publicul e destul de smart şi se prinde dacă "s-au vorbit" sau nu”, punctează Cătălin Bran.

Au fost şi reacţii neaşteptate. Ministerul de Interne, una dintre paginile care a comentat

Paginademedia.ro: Ce potenţial de reacţii aţi estimat când aţi făcut postarea? Vă aşteptaţi la o astfel de reacţie?

Cătălin Bran: Trebuie să recunoaştem că nu ne aşteptam să devină atât de mare postarea. Bănuiam că o să aibă un impact şi că o să avem parte de reacţii, dar ce am estimat initial a fost depăşit în 4 - 5 ore.

Paginademedia.ro: Au fost foarte multe comentarii de la alte branduri, chiar de la MAI. Ce credeţi că i-a atras în joc?

Cătălin Bran: Faptul că este Burger King la mijloc şi execuţia simplă, de impact. Bine, dacă e să recunoaştem, credem că a ajutat şi că primele reacţii au fost fie „seen", fie deloc.

Ideea. Cum a pornit totul?

Paginademedia.ro: Cum a venit ideea acestei postări/campanii?

Cătălin Bran: Burger King este recunoscut la nivel internaţional pentru stilul de comunicare, unul care este văzut foarte rar în România. Încă de la lansare ştiam că vrem să păstrăm moştenirea din afară, trebuia doar să găsim contextul şi momentul potrivit.

Am pornit de la ideea că relaţiile sunt mult mai complicate decât cum sunt comunicate în online şi am ştiut că asta trebuie să facem - să "oficializăm" statusul Burger King.

Paginademedia.ro: Care a fost mesajul pe care v-aţi propus să îl transmiteţi?

Cătălin Bran: Mesajul pe care am vrut să îl transmitem a fost unul simplu: relaţiile nu sunt aşa cum le vedem de obicei reprezentate în perioada asta.

Nu sunt toate roz, cu flori şi complimente - sunt mult mai complicate de atât; iar Burger King sărbătoreşte toate relaţiile neoficiale, începând cu cea a brandului.

Paginademedia.ro: Cum a reacţionat clientul la această idee?

Cătălin Bran: Încă de la început, clientul ne-a susţinut majoritatea ideilor, iar Valentine's Day nu a fost o excepţie.

Alin (Nenciu, Marketing Manager Burger King Romania & Bulgaria) e parte din echipă - aruncăm idei şi feedback de o parte şi de alta, până ajungem la ceva de care suntem cu toţii mulţumiţi.

Echipa implicată în proiect:

Burger King

  • Alin Nenciu, Marketing Manager Burger King Romania & Bulgaria

MSL The Practice

  • Catalin Bran, Head of Digital Innovation & Social Media
  • Andreea Logigan, Head of Corporate
  • Oana Bulexa, Managing Director

Publicis Romania

  • Jörg Riommi, Publicis Groupe Chief Creative Officer Central and Eastern Europe
  • Vlad Socianu, Art Director Publicis Romania
  • Cosmin Anghel, Copywriter Publicis Romania
  • Valentina Voicu, Account Manager
  • Radu Luca, Brand Lead

Postarea Burger King,

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • ion din balon ion din balon
    N-au avut bani si i-au recuperat implicand si celelalte brand-uri la buget? Ca agentiile reprezinta pe toti si pe nimeni in acelasi timp :))

Trimite un comentariu

sus