Skip to main content

IAA, apel la „moderaţie şi echilibru” pe subiectul Coronavirusului: „Creşteri temporare de audienţă, impact negativ pe termen lung”

 
IAA, apel la „moderaţie şi echilibru” pe subiectul Coronavirusului: „Creşteri temporare de audienţă, impact negativ pe termen lung”

Apel la moderaţie şi echilibru pe tema coronavirusului. IAA România, asociaţie de marketing şi comunicare, cere presei şi societăţii civile „să dea dovadă de moderaţie şi echilibru în relatarea şi distribuirea ştirilor despre coronavirus”, potrivit unui comunicat de presă.

Publicitate

„Recomandăm abordarea unei atitudini responsabile şi echidistante”, punctează acelaşi document.

Mesajul IAA vine în contextul modului în care posturile TV, site-urile, presa, în general, au tratat subiectul.

„Am constatat o creştere a numărului de ştiri, dar şi o tendinţă de exagerare prin tonul şi stilul de raportare a informaţiei.

Recomandăm ca informaţiile sau măsurile de protecţie în legătură cu acest subiect să provină din surse oficiale, verificate şi credibile”, notează sursa citată.

Asociaţia transmite foarte clar care ar putea fi riscurile pe termen lung:

„Acest mod de prezentare a unor realităţi şi evenimente cu impact asupra sănătăţii populaţiei, deşi poate avea ca efect creşteri temporare de audienţă, poate crea un impact negativ important pe termen lung, generând sentimente de panică şi confuzie, indiferent dacă informaţiile relatate privesc persoane de pe teritoriul României sau nu.”

Comunicatul integral al IAA România: „Apel la responsabilitate şi echidistanţă”

„IAA România face apel la instituţiile mass media şi la societatea civilă să dea dovadă de moderaţie şi echilibru în relatarea şi distribuirea în spaţiul public, pe orice canale, a ştirilor referitoare la cazurile de îmbolnăvire cauzată de Coronavirus.

În ultima perioadă, pe fondul creşterii numărului de cazuri de îmbolnăvire semnalate la nivel global, am constatat o creştere a numărului de ştiri, dar şi o tendinţă de exagerare prin tonul şi stilul de raportare a informaţiei.

Acest mod de prezentare a unor realităţi şi evenimente cu impact asupra sănătăţii populaţiei, deşi poate avea ca efect creşteri temporare de audienţă, poate crea un impact negativ important pe termen lung, generând sentimente de panică şi confuzie, indiferent dacă informaţiile relatate privesc persoane de pe teritoriul României sau nu.

Având în vedere că subiectul este extrem de sensibil şi urmărit în permanenţă de o foarte mare parte a populaţiei, recomandăm abordarea unei atitudini responsabile şi echidistante în mass media sau în orice spaţiu public online sau offline.

De asemenea, recomandăm ca informaţiile sau măsurile de protecţie în legătură cu acest subiect să provină din surse oficiale, verificate şi credibile.

IAA România, cea mai vastă şi mai reprezentativă asociaţie profesională din industria de marketing şi comunicare susţine, indiferent de subiect, informarea corectă şi completă a tuturor cetăţenilor, realizată într-un mod responsabil şi echilibrat, care ajută populaţia să se protejeze prin măsuri corecte şi care nu creează sentimente negative cu efect incontrolabil.”

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus