Pro TV a încheiat primele trei luni ale acestui an cu uşor plus veniturilor încasate, arată raportul Central European Media Enterprises, compania care deţine operaţiunile grupului.
În acelaşi raport, CME vorbeşte despre stadiul tranzacţiei cu grupul PPF (estimată a se încheia în achest an) dar şi despre influenţa crizei cauzată de pandemia de coronavirus.
Detalii, în continuare:
Pro TV în avut în perioada ianuarie-martie venituri de 38,8 milioane de dolari. Este o creştere de 700.000 de euro comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, România fiind una dintre puţinele tări din grup care au o evoluţie. (În 2019, încasările Pro TV pe primul trimestru erau mai mici ca în 2018)
România (grupul Pro TV) şi Slovacia sunt singurele ţări din grup pe plus, în contextul în care CME a avut venituri în scădere în primul trimestru.
Bulgaria a scăzut cel mai mult (peste două milioane de dolari), dar pe minus au fost şi operaţiunile din Cehia şi Slovacia.
Criza cauzată de Covid se va vedea în trimestrul doi
Clienţii de publicitate şi-au redus bugetele ca urmare a pandemiei.
“Situaţia economică generată de pandemia COVID-19 a generat reduceri ale bugetelor de publicitate în martie, reduceri care au continuat şi în aprilie. Ne aşteptăm ca aceste reduceri să aibă un impact negativ asupra rezultatelor în cel de-al doilea trimestru”, spun într-o declaraţie comună Michael Del Nin şi Christoph Mainusch, Co-Chief Executive Officers.
"Am ajustat rapid cheltuielile, pentru a diminua scăderea încasărilor din publicitate şi vom lua şi suntem pregătiţi şi de alte măsuri, dacă este necesar.
Suntem bine pregătiţi să răspundem la situaţia generată de această pandemie", spun cei doi.
Pe tot grupul, veniturile au fost de 143,8 milioane de dolari în primul trimestru din 2020, faţă de 146,5 milioane anul trecut.
Veniturile Central European Media Enterprises în perioada ianuarie - martie, în ultimii trei ani (cifre exprimate în dolari):
Ian-Mar 2018 | Ian-Mar 1019 | Ian-Mar 2020 | ||
---|---|---|---|---|
1 | Bulgaria | 19.433.000 | 19.293.000 | 16.955.000 |
2 | Cehia | 51.534.000 | 50.316.000 | 49.215.000 |
3 | Romania | 45.961.000 | 38.810.000 | 39.515.000 |
4 | Slovacia | 22.953.000 | 21.332.000 | 22.159.000 |
5 | Slovenia | 17.530.000 | 17.850.000 | 16.734.000 |
Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) CME în perioada ianuarie - martie, în ultimii trei ani (cifre exprimate în dolari):
Ian-Mar 2018 | Ian-Mar 1019 | Ian-Mar 2020 | ||
---|---|---|---|---|
1 | Bulgaria | 2.981.000 | 6.121.000 | 4.818.000 |
2 | Cehia | 15.370.000 | 14.947.000 | 15.950.000 |
3 | Romania | 18.893.000 | 17.533.000 | 15.064.000 |
4 | Slovacia | 1.103.000 | 1.729.000 | 3.945.000 |
5 | Slovenia | 4.653.000 | 4.931.000 | 4.862.000 |
Când se va încheia procesul de vânzare
Achiziţia CME de către grupul ceh PPF este estimată a se finaliza până la sfârşitul acestui an.
“Am obţinut aprobările legale cerute în România şi în Slovenia pentru această afacere. PPF urmează să notifice Comisia Europeană în cel de-al doilea trimestru şi estimăm că tranzacţia va fi definitivată în cel de-al treilea trimestru al acestui an”, arată documentul CME.
Pro TV îşi schimbă proprietarul. Central Media Entreprises, compania-mamă a Pro TV, a semnat în toamna anului trecut un acord final privind achiziţia de către PPF, un grup de investiţii controlat de cel mai bogat om din Cehia, Petr Kellner, într-o tranzacţie evaluată la 2,1 miliarde de dolari. Detalii, aici.
veniturile sunt sume încasate, că de aia sunt venituri, nu cheltuieli. redundant.