BOICOTUL FACEBOOK. S-a simţit, nu s-a simţit? Chiar a pierdut atât de mult Facebook după ce peste 1.000 de companii au decis să reducă sau să taie complet bugetele?
Câţi bani au "dispărut" de pe reţeaua socială?
Detalii, dar şi lista celor mai importante branduri, în continuare:
Peste 1.000 de companii au pornit un boicot împotriva Facebook, în luna iulie. Nume mari, ca Adidas, Coca-cola, Samsung sau Unilever au pornit demersul #StopHateForProfit.
Impactul?
- Sute de milioane tăiate de la nouă companii. Dintre cele 1.000, nouă dintre ele au renunţat definitiv în a mai plăti publicitate pe platforma socială, ceea ce înseamnă că şi-au redus cheltuielile de la 507,500 milioane de dolari la doar 26,2 milioane de dolari, scrie New York Times.
De la cele nouă companii, minusul în veniturile Facebook este de 480 de milioane de dolari.
- Reduceri uşoare ale bugetelor. Alte firme - cele mai multe dintre cele 1.000 - au decis să îşi reducă bugetele alocate Facebook. Reducerea este una de doar câteva zeci de milioane de dolari. 29 de milioane de dolari.
În perioada 1-29 iulie, cele 1.000 de companii incluse în acest boicot au cheltuit 221,4 milioane de dolari, cu doar 12% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. În 2019 Facebook a încasat suma de 251,4 milioane de dolari de la aceste companii.
Chiar şi cu acest boicot, veniturile Facebook au crescut, în iulie, cu 10%.
Lista clienţilor care au boicotat Facebook
Microsoft, Unilever, Starbucks şi Target nu au investit bani în publicitate pe Facebook în iunie, iar pe luna precedentă şi-au redus bugetul din cauza pandemiei. De asemenea, companii precum Procter & Gamble, Samsung, Walmart şi Geico au decis să reducă brusc publicitatea pe reţeaua socială, deşi nu erau implicate în acest boicot, susţin cei de la New York Times, care citează publicaţia Pathmatics.
În schimb, Beam Suntory şi Coca-Cola continuă să pună presiune pe Facebook prin acest boicot şi în luna august. Această iniţiativă este departe de a se încheia, dar un deznodământ poate avea loc spre finalul acestei luni sau, cel mai târziu, în toamna acestui an.
Pe lângă tăierea bugetelor, brandurile au cerut crearea unui proces separat de moderare pe reţeaua socială, care să reducă discursul de "hate". „Stop Hate for Profit” a venit ca efect al incidentului în urma căruia a murit George Floyd şi care a generat mişcarea Black Lives Matter.
Printre companiile implicate în #StopHateForProfit se numără branduri ca:
- Adidas
- Arc'teryx
- Ben & Jerry's
- Beam Suntory
- Birchbox
- Blue Bottle Coffee
- Blue Shield of California
- Chobani
- Clorox
- Coca-Cola
- CVS
- Dashlane
- Denny's
- Diageo
- Dunkin'
- Eddie Bauer
- Eileen Fisher
- Ford
- Hershey's
- Honda
- HP
- JanSport
- Lego
- Levi Strauss
- Magnolia Pictures
- MassMutual
- Microsoft
- Patagonia
- Patreon
- Pfizer
- Puma
- The North Face
- REI
- Samuel Adams Beer
- Sony Interactive Entertainment
- Starbucks
- Target
- Upwork
- Unilever
- Vans
- Verizon
- Vertex
Postacule antenist.