Facebook şi Instagram iau măsuri drastice înainte de alegerile din America, care vor avea loc în noiembrie. Cele două platforme sociale au şters peste două milioane de reclame ce îi îndemnau pe americani să nu meargă la vot, scrie G4media.
Astfel, Facebook vrea să elimine orice suspiciune de manipulare la vot, pentru a evita situaţia din 2016.
În urmă cu patru ani se desfăşurau pe reţeaua socială mai multe operaţiuni de manipulare în Rusia, cu ocazia alegerilor din Statele Unite ale Americii, dar şi pentru referendumul Brexit în Marea Britanie.
Nick Clegg, director de afaceri globale al Facebook, citat de AFP via G4Media:
„2,2 milioane de reclame au fost respinse şi 120.000 de postări pe Facebook şi Instagram au fost retrase pentru încercarea de împiedica participarea la vot. Au fost afişate avertismente la 150 de milioane de informaţii false verificate de media independente.
Avem 35.000 de colaboratori care se ocupă de securitatea platformelor noastre şi contribuie la alegeri. Am încheiat parteneriate cu 70 de media specializate în verificarea informaţiilor.
De asemenea, dispunem de instrumente ale inteligenţei artificiale. Ele au permis eliminarea a miliarde de postări şi conturi false, chiar înainte de a fi semnalate de utilizatori.”
Trimite un comentariu