Skip to main content

Încasări mari pentru Facebook în 2020. Profit de „doar” 7,8 miliarde de dolari. Cu tot cu boicotul publicitarilor

 
Foto: Pexels
Foto: Pexels

Facebook, compania deţinută de Mark Zuckerberg, a anunţat încăsări peste aşteptări în al treilea trimestru al anului 2020, notează news.ro, care citează Reuters. Acest lucru se întâmplă în ciuda boicotului din partea publicitarilor, din vară.

Publicitate

Astfel, platforma de socializare anunţă un salt de la 17,65 de miliarde de dolari la 21,47 de miliarde de dolari, în trimestrul al treilea ce s-a încheiat pe 30 septembrie, potrivit datelor BES furnizate de Refinitiv. Analiştii se aşteptau ca Facebook să încaseze undeva la 19,82 miliarde de dolari.

Totodată, şi cheltuielile au crescut la 13,43 de miliarde de dolari, adică cu 28%. Facebook s-a ocupat de îmbunătăţirea gestionării datelor utilizatorilor şi combaterea conţinutului abuziv.

Profitul celor de la Facebook a ajuns la 7,85 de miliarde de dolari, faţă de 6,09 miliarde de dolari în 2019.

Chiar dacă au ieşit pe plus, reprezentanţii companiei spun că anul 2021 va fi dificil.

”Comerţul online este cea mai mare sursă de creştere a publicităţii, o schimbare a acestei tendinţe ar putea fi un factor negativ pentru avansul veniturilor din publicitate în 2021”, spun cei de la Facebook, via news.ro.

Facebook, boicotat de mai multe companii în vara acestui an

Peste 1.000 de companii au pornit un boicot împotriva Facebook în vara acestui an. Au decis să îşi reducă bugetele sau chiar să le elimine complet. Nume mari, ca Adidas, Coca-cola, Samsung sau Unilever au pornit demersul #StopHateForProfit.

Impactul nu a fost aşa de mare pentru reţeaua socială condusă de Zuckerberg. Dintre cele 1.000, nouă dintre ele au renunţat definitiv în a mai plăti publicitate pe platforma socială, ceea ce înseamnă că şi-au redus cheltuielile de la 507,500 milioane de dolari la doar 26,2 milioane de dolari, scria New York Times la acea vreme.

De la cele nouă companii, minusul în veniturile Facebook este de 480 de milioane de dolari.

În perioada 1-29 iulie, cele 1.000 de companii incluse în acest boicot au cheltuit 221,4 milioane de dolari, cu doar 12% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. În 2019 Facebook a încasat suma de 251,4 milioane de dolari de la aceste companii.

Lista completă a companiilor care au pornit boicotul împotriva Facebook o puteţi consulta AICI

CITEŞTE ŞI: Stop manipulării! Facebook şi Instagram au şters peste două milioane de reclame anti-vot din America

CITEŞTE ŞI: Facebook a suspendat distribuirea unui articol despre Joe Biden şi fiul său. De ce?

Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus