O nouă ediţie a muzeului de publicitate - Made in RO - ia startul. Vor fi expuse afişe, postere, machete, ziare şi reviste cu reclame, produse casnice, cosmetice, jucării, textile, electronice şi electrocasnice, produse alimentare, clipuri TV şi reclame din arhive.
Va avea loc între 3-18 noiembrie, la Galeria Senat (Combinatul Fondului Plastic, str. Băiculeşti nr. 29, sector 1). O parte din expoziţie va fi disponibilă şi online.
Sunt peste 2.500 de exponate care prezintă povestea unor branduri celebre în ţara noastră. Expoziţia va putea fi vizitată zilnic, între orele 12:00 şi 20:00, iar în zilele de weekend până la ora 21.00. Intrarea este gratuită, cu respectarea restricţiilor impuse de pandemia Covid-19.
„Veţi putea descoperi cum a apărut publicitatea ca activitate în România, ce cumpărau şi consumau sau aveau prin locuinţe românii în trecut, dar şi poveştile din spatele reclamelor şi brandurilor naţionale de altădată.
Made in RO va aduce sub acelaşi acoperiş o expoziţie principală prezentată ca o călătorie în timp, ce îşi va introduce vizitatorii într-o adevărată istorie vizuală a publicităţii româneşti şi a mărcilor autohtone, cuprinsă în obiecte autentice de memorabilia şi artefacte ale brandurilor iconice, ambalaje, afişe, materiale grafice, propagandă politică, postere, machete, ziare şi reviste cu reclame, produse casnice de larg consum, cosmetice, jucării, textile, electronice şi electrocasnice, produse alimentare, clipuri TV, reclame din arhive, dar şi de propagandă politică din alte vremuri trecute”, spun organizatorii.
Selecţia de lucrări de artă publicitară şi obiecte va cuprinde piese autentice din patru perioade de timp distincte: antebelic, interbelic, perioada comunistă şi întoarcerea la capitalismul din perioada contemporană.
Pe lângă expoziţie, au loc şi mai multe conferinţe online. Vor avea loc în perioada 9-13 noiembrie, în intervalul 10.00-12.00:
•Reclama Made in RO într-un tunel al timpului: campanii publicitare româneşti de Golden Drum, dar şi de Zmeura de Aur.
•Umor şi nostalgie în publicitatea românească: studii de caz pe branduri noi şi branduri mai vechi construite ca imagine pe perspectiva trecutului sau pe haz de necaz.
•Publicitatea în numele binelui: teme sociale tratate de reclame, despre cum se poate naşte spiritul civic prin industriile creative. Despre CSR cu onestitate.
•MADE IN RO, cum arată viitorul brandurilor româneşti şi unde este locul brandurilor autohtone la scară globală?
•Sarea în bucate şi în advertising: o scurtă istorie interactivă a mâncării româneşti tradiţionale prin miturile culinare din poveştile autohtone din vremuri de demult şi cum interpretează publicitatea această simbolistică gastronomică.
Proiectul a fost iniţiat şi este organizat de Asociaţia ESCU, începând cu 2018.
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Comentarii