CAMPANIE. Proiect social dedicat tinerilor care părăsesc orfelinatele sau orice forma de asistenţă instituţionalizată la 18 ani şi trebuie să se descurce pe cont propriu. Pe scurt, zece astfel de tineri, cărora li se asigură cămin, job-uri şi consiliere pentru a le facilita integrarea socială, au fost selectaţi în program.
Totul porneşte de la premisa că tinerii care ies din sistemul instituţionalizat au nevoie de îndrumare şi consiliere pentru a putea avea un parcurs bun în viaţă.
Campania de comunicare a fost gândită de agenţia McCann PR, iar proiectul - Plan de viaţă - a fost comunicat în digital, pe social media, dar şi outdoor. Programul social a fost lansat de AFI Europe şi The Social Incubator.
Una dintre principalele componente este o serie documentară, de 12 episoade, care urmăreşte timp de un an eforturile de integrare ale celor zece tineri aflati în program.
Strategia de comunicare a avut ca obiectiv să genereze un nivel cât mai înalt de conştientizare în rândul publicului larg, cu privere la problemele tinerilor care părăsesc sistemul la 18 ani şi nu au orizonturi, spun cei care au gândit totul.
Primul val de comunicare se desfăşoară în perioada 6 noiembrie – 6 decembrie, pe canale de PR, Social Media, Digital şi OOH.
Înainte de detalii, unul dintre filmele campaniei.
VIDEO. Născut la 18 ani – episodul 1: Un nou „acasă”
Campania beneficiază de o serie de proiecte speciale, pe lângă miniseria documentară, cum ar fi dezvoltarea unei platforme de joburi dedicata acestui segment defavorizat si care isi propune sa conecteze mai rapid tinerii care ies din sistemul de protectie sociala cu piata muncii.
Cum au fost aleşi tinerii din program?
Programul social a fost lansat de AFI Europe şi The Social Incubator, cu McCann PR pe partea de comunicare.
Oficialii proiectului au explicat, pentru Paginademedia.ro, cum au fost aleşi tinerii, criteriile luate în calcul, dar şi ce urmează.
1.Cum au fost aleşi tinerii din program?
- Pentru selecţia tinerilor în program au fost luaţi în calcul mai mulţi factori.
- Primul vizează data până la care tinerii mai puteau să beneficieze de asistenţa instituţionalizată (cei care îşi finalizează studiile sau nu sunt înscrişi într-o formă de învăţământ la zi, după vârsta de 18 ani, sunt nevoiţi să părăsească sistemul.
- Urmează deschiderea lor şi dorinţa de se implica într-un astfel de proiect (expuse într-un scurt video de prezentare şi în interviuri faţă în faţă cu specialiştii de integrare ai Asociaţiei The Social Incubator), precum şi nevoile de învăţare şi descoperire a vocaţiei şi implicit a carierei potrivite pentru ei, biletul lor spre independenţă şi viaţă pe cont propriu.
2.Ce mesaje se comunică în primul val al campaniei?
- Programul a fost lansat printr-un eveniment online, moderat de actorul Dragos Bucur, cu participarea reprezentanţilor ANOFM şi DGASPC, alături de The Social Incubator şi primii 10 tineri din program.
- Campania de comunicare a proiectului se desfăşoară sub umbrela conceptului „Născut la 18 ani”, o metaforă pentru un moment în care lucruri banale pentru noi, la vârsta aceasta, sunt lectii de viaţă pentru tinerii care părăsesc sistemul instituţionalizat.
- Primul val de comunicare prezintă povestea celor 10 tineri care fac parte din sesiunea actuală a programului şi eforturile lor de integrare în societate.
- În acelaşi timp, este un apel către angajatori de a utiliza platforma de joburi dedicată acestui segment defavorizat pentru a conecta mai rapid tinerii care ies din sistemul de protectie socială cu piaţa muncii.
3.Ce oferă programul? Ce urmează?
- Pe toată perioada de implementare a proiectului, cei 10 tineri beneficiază de un program complex, personalizat pe nevoile şi specificul fiecărui tânăr, axat pe patru piloni: dezvoltare personală, educaţie, integrare pe piaţa muncii, obiective punctuale (sănătate, spaţii locative etc.).
- Astfel tinerii dobândesc aptitudinile necesare tranziţiei către viaţa adultă şi încrederea de care au nevoie pentru a putea să-şi facă auzită vocea.
- Metodele folosite în cadrul programului sunt: consiliere vocaţională şi psihologică; ateliere de autocunoaştere şi orientare în carieră; sprijin în continuarea studiilor; programe de mentorat şi meditaţii; sprijin pentru găsirea unui loc de muncă plătit, prin intermediul unor companii partenere şi nu în ultimul rând asigurarea unei locuinţe şi a asistenţei necesare învăţării administrării acesteia.
- Programul a fost gândit astfel încât după cei 2 ani, tinerii să dobândească abilităţile şi cunoştinţele necesare unei vieţi independente, să se descurce pe cont propriu, să poată să se întreţină singuri în baza joburilor şi studiilor pe care le-au dobândit/urmat în cadrul proiectului.
- Este prematur să ne gândim la ceea ce va fi ţinând cont şi contextul pandemic actual, însă ceea ce putem să spunem cu certitudine este ca, componenta programului ce vizează portalul www.plandeviata.ro cu oferte de joburi puse la dispoziţia tinerilor, aflaţi în sistem sau care se pregătesc să părăsească sistemul, de către companii va fi activă în permanenţă.
- De asemenea în portal, tinerii vor avea la dispoziţie o serie de resurse utile în procesul de integrare socio-profesională, de la materiale ce prezintă paşii pe care trebuie să-i parcurgă până la obţinerea unui job, la informaţii utile şi practice legate de modul de administrare a unei locuinţe şi educaţie financiară, sanitară şi alimentară.
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Trimite un comentariu