Stop violenţei! Se lansează campania #STOPviolenţei, pe Facebook şi Instagram. Iniţiatorul este SECS - Societatea de Educaţie Contraceptivă şi Sexuală şi are ca obiectiv prezentarea diverselor forme ale violenţei bazate pe gen.
Totul plecă de la o cloncluzie dură: 30% dintre femeile din România recunosc că au fost afectate de violenţa fizică sau sexuală, conform analizei publicate de Institutul Naţional de Sănătate Publică în urmă cu doi ani.
Mai mult, în contextul actual, cel al pandemiei COVID-19, violenţa împotriva femeilor şi fetelor, în special violenţa domestică, a escaladat în întreaga lume, arată studiile ONU.
Prin această campanie, iniţiatorii îndeamnă tinerele şi tinerii din România, martori sau supravieţuitori ai acestui fenomen, să vorbească deschis depre propriile experienţe pe reţelele sociale.
Prin campania #STOPviolenţei, se marcheză şi în România evenimentul global 16 Zile de Activism împotriva Violenţei Bazate pe Gen, alăturându-se campaniei internaţionale #STOPviolence, derulate de Federaţia Internaţională de Planificare Familială.
16 Zile de Activism Împotriva Violenţei Bazate pe Gen este o campanie internaţională anuală care începe pe 25 noiembrie, Ziua Internaţională pentru Eliminarea Violenţei Împotriva Femeilor, şi se desfăşoară până pe 10 decembrie, Ziua Drepturilor Omului.
Campania fost demarată iniţial în 1991, la inaugurarea Institutului de Leadership Global pentru Femei. Încă de atunci, persoane şi organizaţii din întreaga lume solicită prevenirea şi eliminarea violenţei care se îndreaptă în special împotriva femeilor şi fetelor.
Trimite un comentariu