Influencerii prind tot mai mult teren în online-ul românesc. Care sunt cele mai populare nume? şi Care este „definiţia” influencerului în funcţie de numărul de urmăritori pe care-l are? De pildă, vom afla ce este acela un nano-influencer.
Toate răspunsurile vin dintr-un studiu amplu, făcut de MOCAPP - platforma de Influencer Marketing fondată de Florin Grozea (adică o platformă care vinde influenceri) şi de HypeAuditor (companie globală de audit în Social Media).
Câtăreţele Inna, Antonia, Delia şi Andra sunt de departe cele mai populare influenceriţe de pe Instagram: de la 2,5 milioane de urmăritori în sus fiecare, potrivit datelor. Aproape trei milioane chiar, la Inna.
Studiul nu este numai despre aspectele plăcute, despre cifre şi followerşi.
Raportul tratează, pe larg, şi aspectele negative ce ţin de lumea influencerilor. Una dintre cele mai importante concluzii este că aproape jumătate dintre influencerii români de pe Instagram şi-au „umflat” numărul de urmăritori prin diverse „trucuri”.
Citeşte şi: Degetul pe rană: Aproape jumătate dintre influencerii români de pe Instagram şi-au „umflat” numărul de urmăritori. Cum?
O altă concluzie interesantă: cea mai mare parte a influencerilor de la noi este repezentată de femei cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani. Există, de asemenea, mulţi influenceri de sex masculin cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani.
De notat că la noi, numărul de utilizatori este de 4 .539 000 de persoane, reprezentând 23,5% din întreaga populaţie.
Topul: Inna, cel mai influent creator de conţinut din ţară
Clasamnetul celor mai urmăriţi creatori de pe Instagram este dominat de artişti. Andreea Mantea este singurul om televiziune din top, cu 1,8 milioane urmăritori. Vloggerul Selly ocupă poziţia zece, cu 1,7 milioane de followerşi.
Aşadar, lista:
- Inna – 2,91 milioane de urmăritori
- Antonia – 2,61 milioane deurmăritori
- Delia – 2,51 milioane de urmăritori
- Andra – 2,4 milioane de urmăritori
- EuSuntDorian – 2,14 milioane de urmăritori
- Nicolecherry – 2 milioane de urmăritori
- Smiley_omul – 1,9 milioane de urmăritori
- Alinaeremia – 1,8 milioane de urmăritori
- AndreeaMantea – 1,8 milioane de urmăritori
- Selly – 1,69 milioane de urmăritori
Realizatorii studiului explică şi topul:
„Am analizat milioane de creatori de conţinut şi i-am clasat după numărul de urmăritori reali şi engagement (numărul de aprecieri şi comentarii care provin de la oameni şi influenceri reali).
Conform clasamentului nostru din octombrie 2020, cel mai influent creator de conţinut din România este Elena Alexandra Apostoleanu cunoscută profesional drept Inna”, spun ei.
Ce sunt nano, micro, macro şi mega influencerii?
Raportul subliniază că, din perspectiva numărului de urmăritori, creatorii români de conţinut de pe Instagram se împart în:
Mega-influenceri şi celebrităţi (peste 1 milion de urmăritori)
Adesea au un public foarte mixt, cu diverse subiecte de interes. Relaţiile lor cu aceştia sunt mai reci în comparaţie cu alte grupuri de influenceri. Au cea mai mare acoperire, dar cel mai mic nivel de încredere.
Macro-influenceri (100.000 - 1 milion de urmăritori)
Sunt renumiţi într-o comunitate locală, un fel de „mini-celebritate”. Conţinutul lor este de obicei de înaltă calitate şi este bazat pe o anumită pasiune sau temă.
Micro-influenceri (5 mii – 20 mii urmăritori) şi medi-influenceri (20 mii – 100 mii urmăritori)
Au un public de nişă, care apreciază conexiunea mai profund. Micro-influencerii sunt prezenţi în aproape orice domeniu: sănătate şi fitness, alimentaţie, antreprenoriat, modă şi frumuseţe sunt câteva dintre categoriile cel mai bine reprezentate.
Nano-influenceri (1 mie – 5 mii urmăritori)
Sunt consumatori obişnuiţi, pasionaţi şi dispuşi să împărtăşească; influentează un număr mai mic de oameni, dar au cea mai mare rată de apreciere din partea comunităţii lor.
Peste 44,9% dintre influencerii din România sunt micro-influenceri, adică au între 5k şi 20k de urmăritori, arată datele. De asemenea, cele mai populare nişe de conţinut pentru creatorii de pe Instagram din România sunt lifestyle, muzică şi frumuseţe.
Metodologie | Studiul, pe larg, AICI
Raportul utilizează date dintr-o mare varietate de surse, inclusiv agenţii de cercetare a pieţei, internet şi companii de Social Media, mass-media şi analiza noastră internă.
Am colectat şi agregat date dintr-o varietate de surse: platforme sociale, cataloage, site-uri web, crowdsourcing şi multe altele. După aceea, am procesat datele prin anonimizare, sortare şi structurare, curăţarea şi eliminarea oricăror nereguli şi îmbogăţirea datelor.
Apoi am transformat datele în estimări inteligente utilizând algoritmi de estimare de cea mai bună clasă şi învăţare automată dezvoltate de echipa noastră de oameni de ştiinţă şi experţi în Influencer Marketing.
Citeşte şi: Degetul pe rană: Aproape jumătate dintre influencerii români de pe Instagram şi-au „umflat” numărul de urmăritori. Cum?
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
andra e mult mai solicitata la concerte , la nunti , la botezuri , nu ca delia ta...