Skip to main content

COMUNICAT. GroupM îşi păstrează poziţia de lider pe segmentul de new business pe o piaţă locală cu 121 de licitaţii active în 2020

 
Marian Petcu, Growth Lead GroupM
Marian Petcu, Growth Lead GroupM

COMUNICAT. COMvergence a publicat cel mai recent studiu global dedicat segmentului de new business pe piaţa de media, pentru anul 2020.

Publicitate

Raportul reflectă realitatea competitivă şi alertă din piaţa locală de media, cu un total al bugetelor licitate de 188 mil USD, valoare ce plasează piaţa din România pe locul 19 la nivel global.

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

În 2020, la nivelul pieţei locale, au avut loc 121 de licitaţii. Categoriile cele mai pitchuite în 2020 au fost următoarele: pharma, care a dominat piaţa de media, cu cea mai mare cotă dintre bugetele licitate, de 18%, urmată de retail şi food cu 15% şi, respectiv, 8%.

In acest peisaj complex şi dificil, GroupM România a reuşit performanţa de a se clasa pe primul loc pe piaţa locală, prin retenţii foarte valoroase şi prin câştigarea de noi parteneri care au decis să aleagă soluţiile de comunicare propuse de agenţiile din grup.

Conform raportului, performanţa de new business se ridică la 39 milioane USD în 2020, dintre care 25 de milioane USD reprezintă valoarea noilor linii de business câştigate. GroupM îşi menţine poziţia de lider şi la nivel global, cu o performanţă de 4.8 miliarde USD în 2020.

“Raportul COMvergence 2020 ne dă acel boost de încredere că 2021 va fi despre performanţă la cele mai ridicate standarde şi despre o competiţie şi mai puternică. Ne-am mobilizat fără precedent în 2020 şi am reuşit să devenim lideri pe segmenul de new business, în condiţii atât de grele. Legăturile deja existente cu clienţii s-au consolidat, iar cele noi au pornit sub auspicii de încredere reală.

Motivele acestui succes sunt nenumarate, dar aş puncta două dintre ele: seriozitate (în 2020 orice euro cheltuit sau licitat de un client a avut o valoare emoţională mult mai mare) şi inovaţie (lumea s-a schimbat mai repede decât eram obişnuiti, obiceiuri de consum care păreau de neclintit s-au modificat major şi rapid, prin urmare soluţiile de comunicare adaptabile schimbării, pe care le-am propus clienţilor, ne-au adus apreciere şi recunoaştere)” – Marian Petcu, Growth Lead GroupM

Conform experţilor GroupM, în ceea ce priveşte cerinţele oficiale ale pitchurilor, acestea nu au diferit foarte mult faţă de anii precedenţi. Însă, în spatele briefurilor, s-a simţit foarte multă nevoie, din partea clienţilor, de previziuni cel putin pe termen mediu, ca o consecinţă a climatului de nesiguranţă din 2020.

De asemenea, s-a remarcat o aplecare mai mare decât în alţi ani către cuantificare, măsurare şi urmarirea obiectivelor de comunicare, precum şi nevoia de soluţii cu adevărat relevante pentru business.

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus