Comunicarea a devenit, cel puţin în ultima perioadă, un domeniu de interes pentru oameni, în special pentru tineri. A crescut numărul mediu de aplicări pentru job-urile din publicitate, PR şi Marketing, arată date frunizate de platforma eJobs.
Angajatorii din marketing, publicitate şi PR primesc o medie de 355 de aplicări pentru un anunţ de job postat. Media de anul trecut era de 229 de aplicări.
„În ceea ce priveşte marketingul, explicaţia stă în faptul că a crescut semnificativ numărul tinerilor care vor să se angajeze, iar acesta a fost dintotdeauna un domeniu preferat de ei”, spune Roxana Drăghici (Head of Sales la eJobs România).
Angajatorii din sectorul textil conduc detaşat, cu o medie de 1.082 de aplicări pentru fiecare anunţ postat. Pentru retail, media este de 479 de aplicări per anunţ, iar pentru training de 468.
Acest lucru se întâmplă în condiţiile în care anul trecut industria textilă avea o medie de doar 290 de aplicări la fiecare anunţ de angajare, iar trainingul 204 aplicări.
Chiar şi retailul, campionul tradiţional al angajărilor, primea în 2020 aproximativ 282 de aplicări, în medie pentru fiecare anunţ, într-un context al pieţei în care angajatorii cu greu găseau candidaţi pentru a ocupa poziţiile deschise.
În total, aproximativ 1,3 milioane de aplicări au fost înregistrate în luna februarie a acestui an, în creştere faţă de aceeaşi lună a anului trecut, când numărul total de aplicări a fost de 945.000.
Industriile cu cea mai mare creştere de la un an la altul au avut-o angajatorii din următoarele industrii:
- industria textilă, cu un plus de 273%,
- training, plus de 130%
- marketing, publicitate şi PR, cu 84%
- retail: +70%
De partea cealaltă a clasamentului se află industria lemnului, unde numărul mediu de aplicări a scăzut cu 43% faţă de anul trecut, industria navală şi cea aeronautică (-35%) sau agrară (-14%). Chiar şi aşa, în fiecare dintre aceste sectoare există, pentru fiecare anunţ publicat, cel puţin 100 de aplicări.
Roxana Drăghici (Head of Sales la eJobs România):
„Poate părea surprinzătoare creşterea explozivă a acestor domenii, cu excepţia retailului, însă ea vine ca o consecinţă a ceea ce s-a întâmplat în ultimul an. Spre exemplu, creşterea cererii pentru măşti de protecţie şi echipamente medicale a dus la o nevoie mai mare de angajaţi în fabricile care au astfel de linii de producţie.
Aici au venit mulţi candidaţi care au dorit să se reprofileze, mulţi dintre ei după luni de zile în care au încercat, dar nu au reuşit să-şi găsească un job în domeniile în care aveau experienţă.
În ceea ce priveşte marketingul, aici explicaţia stă în faptul că a crescut semnificativ numărul tinerilor care vor să se angajeze, iar acesta a fost dintotdeauna un domeniu preferat de ei. Similară este şi situaţia din IT / telecom, unde avem 278 de aplicări medii / anunţ, în creştere cu 35% faţă de 2020 – un alt sector care atrage tinerii”, spune Drăghici.
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Trimite un comentariu