STUDIU. Cât câştigă un influencer, în medie, pentru o postare pe Instagram? Onorariile încep, pentru ţara noastră, de la 60 euro şi trec de 1.400 euro pentru o postare. Sumele sunt raportate la influencerii cu audienţe de peste 100.000 followers pe Instagram.
Răspunsul vine dintr-o cercetare demarată de MOCAPP - platforma de Influencer Marketing fondată de Florin Grozea (adică o platformă care vinde influenceri) şi de HypeAuditor (companie globală de audit în Social Media).
Studiul vine şi cu preţurile din Bulgaria. Cât câştigă influencerii bulgari pentru o postare?
Aproape la fel ca românii, foarte uşor sub: între 50 şi 1.370 de euro.
Cât de mare e piaţa influencerilor?
În România, estimările vorbesc de aproximativ 8-12 milioane de euro rulaţi anual în campanii de publicitate făcute cu influenceri. În Bulgaria, ceva mai puţin: 1,5 milioane e volumul de business derulat cu ajutorul creatorilor de conţinut.
Asta pentru că estimările MOCAPP au luat în calcul un procent de 1-2% din piaţa de publicitate (la acest nivel este, în medie, piaţa de Influencer Marketing în Europa).
În total, piaţa de publicitate online (digital advertising) din România are o valoare de 377 milioane de euro, dar un ritm de creştere similar (13% estimat pentru anul în curs).
Piaţa din Bulgaria este estimată la 89 milioane de euro în 2021, cu o creştere de 12 procente faţă de anul precedent.
Cât de eficiente sunt aceste campanii?
Studiul aduce lămuriri şi în această privinţă. Conform datelor, brandurile obţin 3,22 euro pentru fiecare 1 euro investiţi în România. Aici vorbim despre un indicator foarte important numit Earned Media Value (EMV). Indicatorul urmăreşte eficienţa unei campanii derulate cu influenceri raportat la o campanie "clasică" de tipul Facebook Ads.
Au fost analizate aproximativ 9.216 conturi Instagram ale influencerilor din România şi 6.682 conturi din Bulgaria, iar cei doi indicatori urmăriţi au fost onorariile influencerilor activi în aceste două pieţe, dar şi EMV (Valoarea Media Obţinută).
Cum este calculat indicatorul EMV? Explică oficialii MOCAPP:
Pentru a calcula onorariile medii sunt luate în considerare mai multe componente, inclusiv ţara influencerului, numărul de followers şi rata de engagement şi este folosit un model automat axat pe valorile pieţei.
Aceste valori pot fi, desigur, diferite de cele obţinute în fiecare caz în parte, în campaniile cu influenceri.
Preţul real poate fi diferit, în funcţie de mai mulţi factori, cum ar fi complexitatea producţiei audio-video, orele necesare producţiei şi munca echipei angajate, dacă este cazul.
De asemenea, pentru conturi Instagram cu peste 1 milion de urmăritori, estimările devin din ce în ce mai greu de realizat, influencerii respectivi fiind în general vedete (celebrities) care au onorarii ce depind mai puţin de mărimea actuală a comunităţilor lor online şi mai mult despre istoricul asocierilor şi de brandul personal.
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Trimite un comentariu