COMUNICAT. Popularitatea aplicaţiilor pe Mobile, indiferent dacă se adresează utilizatorilor de iOS sau Android este de necontestat. Dar, odată cu această diversificare, au crescut şi aşteptările, motivul fiind unul destul de simplu: utilizatorii au la dispoziţie diferite tipuri de aplicaţii care îi ajută să facă acelaşi lucru.
Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.
Iar alegerea depinde, de cele mai multe ori, de numărul de review-uri de pe platforma de pe care sunt downloadate, de recomandări şi de cât de atractivă este aplicaţia respectivă. Iar pentru a avea parte de un feedback pozitiv din partea userilor, este nevoie ca dezvoltatorul să ia în considerare experienţa pe care o oferă acestora (User Experience & User Interface - cunoscute drept UX & UI).
Astfel, scopul acestui material este de a evidenţia care sunt cele mai importante aspecte pe care un dezvoltator nu trebuie să le piardă din vedere, pornind de la nevoile şi comportamentul utilizatorilor.
Şi iată o listă cu recomandări care se aplică indiferent dacă e vorba despre dezvoltare aplicaţii custom iOS sau Android.
#1 Specificaţii intuitive… de la A la Z
În era vitezei, poate fi deranjant pentru un utilizator să investească timp încercând să-şi dea seama cum funcţionează aplicaţia de care are nevoie. De cele mai multe ori, când un user descarcă o aplicaţie, o face pentru că are nevoie de o soluţie rapidă. Aşa că recomandarea care nu se va demoda niciodată rămâne de a gândi proiectul pornind de la specificaţii intuitive.
Pentru a te convinge că ai făcut ce trebuie, cere părerea celor din jur: a echipei de software development care se ocupă de crearea produsului, a echipei de testare, a apropiaţilor care vor avea contact cu aplicaţia pentru prima dată. Dacă ei îşi dau seama cum să o folosească, sunt şanse ca userii să poată accesa uşor informaţia.
#2 Design atractiv
Interfaţa aplicaţiei este de departe cea mai importantă. Aceasta trebuie să fie suficient de atractivă încât userul să-şi dorească să o folosească. Iar acest lucru înseamnă culori bine asortate, care să transmită vizual mesajul potrivit, butoane aşezate la locul potrivit, secţiuni conectate între ele, o dozare corectă a informaţiei de tip text, dar şi a imaginilor.
Tot în această categorie intră şi partea de iconiţe (icons). Pe lângă faptul că acestea trebuie să fie sugestive acţiunii pe care o reprezintă, ele trebuie să fie familiare utilizatorilor. Cu alte cuvinte, userii preferă acele tipuri de icons pe care le pot recunoaşte uşor (aşa cum este, de exemplu, o iconiţă cu lacăt - simbol pentru securitate.)
#3 Teme întunecate
„The dark side” a devenit o preferinţă tot mai des întâlnită pentru utilizatorii de aplicaţii pe Mobile, datorită faptului că ajută la conservarea bateriei şi la reducerea tensiunii exercitate la nivelul ochilor.
De asemenea, acestea oferă o notă elegantă aplicaţiilor pe Mobile şi permit o asortare mai uşoară a elementelor colorate. Însă, nu trebuie neglijată nici acea parte a utilizatorilor care preferă temele deschise. Aşa că cea mai bună recomandare este de a le oferi utilizatorilor opţiuni.
#4 Nivel de securitate ridicat… dar simplificat
Din punct de vedere UI & UX, acest lucru înseamnă că aplicaţiile trebuie să protejeze datele utilizatorilor, fără a-i pune în situaţia de a seta parole complicate. O alternativă tot mai populară este partea de face recognition / face Id sau logare în aplicaţie pe bază de amprentă.
#5 Orientarea ecranului după preferinţe şi specificul aplicaţiei
Indiferent dacă este vorba despre exemple dezvoltare aplicaţii Android sau iOS, utilizatorul are nevoie uneori să schimbe orientarea ecranului pentru a se putea bucura de o experienţă de folosire superioară.
Astfel, în cazul aplicaţiilor care integrează urmărirea de videouri sau de tip gaming, un ecran care se roteşte pe orizontală poate fi exact ce utilizatorul are nevoie. Pe de altă parte, statisticile recente arată că peste 94% dintre utilizatori preferă ca poziţia ecranului lor să fie verticală. (sursa DigitalAgencyNetwork).
Şi acum că am făcut o trecere rapidă prin câteva recomandări privind partea de UI / UX, mai avem ceva de menţionat: pentru a identifica alte aspecte care să transforme aplicaţia ta într-una user friendly, poţi începe prin definirea corectă a profilului de utilizator şi a necesităţilor sale.
În acest fel, îţi vei da seama ce aşteptări are de la aplicaţie şi ce i se potriveşte.
Ce este secţiunea COMUNICATE:
În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.
Detalii, la [email protected]
Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro