
COMUNICAT. Auchan Retail România este recunoscut la nivel internaţional pentru angajamentul său în sustenabilitate, fiind primul şi singurul retailer din Europa de Sud-Est inclus în „50 SDG Leaders”, o colecţie de interviuri documentare publicată pe CNBC.com, platforma online a unuia dintre principalele canale americane de televiziune.
Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.
Această campanie, iniţiată de Organizaţia Naţiunilor Unite (ONU), evidenţiază companiile care contribuie semnificativ la atingerea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale ONU, promovând o economie mai echitabilă şi un viitor sustenabil.
Cu o reţea de peste 450 de magazine, peste 7.000 de angajaţi şi iniţiative ample de reducere a risipei alimentare, economie circulară, investiţii semnificative în energie regenerabilă şi soluţii de accesibilitate pentru persoanele cu nevoi speciale, Auchan România demonstrează că sustenabilitatea poate merge mână în mână cu responsabilitatea socială şi dezvoltarea economică, oferind totodată clienţilor o experienţă de cumpărături accesibilă şi responsabilă.
Întreaga strategie de sustenabilitate a Auchan este construită astfel încât să răspundă mai multor Obiective de Dezvoltare Durabilă, printre care: Obiectivul 1 – Fără sărăcie, Obiectivul 2 – Zero foamete, Obiectivul 7 – Energie accesibilă şi curată, Obiectivul 10 – Reducerea inegalităţilor, Obiectivul 12 – Consum şi producţie responsabile, Obiectivul 13 – Acţiune pentru climă.
Seria de interviuri documentare „50 SDG Leaders” îşi propune să marcheze progresul şi activitatea unui număr restrâns de companii care au reuşit să susţină principiile esenţiale stabilite în cadrul celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale ONU. Totodată, prin această iniţiativă, se doreşte atragerea atenţiei asupra necesităţii urgente de a acţiona sustenabil. Astfel, proiectul „50 SDG Leaders” a fost conceput pentru a evidenţia acţiunile sectorului privat în conturarea schimbării.
Lider în lupta împotriva risipei alimentare
Una dintre inovaţiile pentru care Auchan a fost inclus în seria „50 SDG Leaders” este lupta împotriva risipei alimentare, printre iniţiativele emblematice demarate de Auchan România fiind proiectul Zero Risipă, un sistem inteligent bazat pe AI, care combate risipa alimentară şi optimizează la nivel operaţional activitatea echipelor, în timp ce oferă clienţilor produse cu preţuri accesibile ale produselor aflate în apropierea termenului de valabilitate.
Implementată în România pentru prima data şi apoi adoptată la nivel global în toate ţările în care Auchan este prezent, această soluţie a salvat pe plan local peste 22 de milioane de produse în ultimii patru ani şi jumătate, a prevenit peste 2.500 de tone de emisii de CO₂ şi a contribuit direct la protejarea puterii de cumpărare a consumatorilor, consolidând poziţia Auchan ca lider în lupta împotriva risipei alimentare, alături de clienţii săi.
Pionier în economia circulară
Auchan România a continuat să redefinească sustenabilitatea în retail, iar cu mult înaintea implementării Sistemului Naţional de Garanţie-Returnare, retailerul a investit milioane de euro în introducerea automatelor de colectare, oferind clienţilor o soluţie inovatoare şi accesibilă pentru reciclare.
Această iniţiativă a transformat ambalajele segmentului de băuturi al magazinului într-un sistem de economie circulară, generând un impact semnificativ: în doar 7 luni, Auchan a colectat peste 32 de milioane de ambalaje. Pentru a stimula şi mai mult reciclarea, clienţii au beneficiat înainte de SGR de beneficii atractive, susţinute împreună cu partenerii Auchan.
De asemenea, retailerul a creat recent şi aplicaţia Packtool, o soluţie inovatoare dedicată măsurării şi îmbunătăţirii ambalajelor, cu un accent deosebit pe reducerea consumului de plastic. Graţie acestei tehnologii, compania a reuşit să elimine anual 5,3 tone de plastic din sticlele de apă marcă proprie. Aplicată la nivel global, Packtool este soluţia ce va contribui semnificativ la reducerea plasticului utilizat în ambalaje în perioada următoare, susţinând eforturile Auchan de a promova sustenabilitatea în întreaga reţea.
Inovator în acţiuni climatice şi energie verde
Cu un angajament ferm în ceea ce priveşte reducerea efectelor schimbărilor climatice, în cadrul Planului Climat 2030, Auchan România şi-a propus să reducă emisiile operaţionale din Scopurile 1 şi 2 cu 46% până în 2030, comparativ cu nivelurile din 2019. Acest lucru a determinat compania să îşi concentreze eforturile pe un plan de sobrietate privind optimizarea consumului de energie şi modernizarea sistemelor de refrigerare pentru a utiliza agenţi frigorifici ecologici, reducând semnificativ utilizarea acestora.
În ultimii doi ani, Auchan România a înlocuit peste 1 kilometru de linii frigorifice în magazine, a făcut trecerea la iluminat LED şi a instalat sisteme HVAC eficiente din punct de vedere energetic, investind peste 11 milioane de euro în aceste iniţiative.
În plus, Auchan România îşi propune o reducere a consumului de energie al magazinelor cu 40% faţă de 2019 şi să folosească 100% energie regenerabilă până în 2030. Pentru a sprijini acest obiectiv, retailerul a instalat mai mult de 18.000 de panouri fotovoltaice în 16 dintre hipermarketurile sale, având o capacitate de producţie de 9,1 MW, acoperind 20% din consumul total al acestor unităţi şi evitând emisii de CO₂ de peste 5.800 de tone anual. În 2023, Auchan a lansat şi Auchan Renewable Energy, prima companie din România şi din grupul Auchan dedicată distribuirii energiei, marcând astfel un pas semnificativ în direcţia îndeplinirii obiectivelor climatice.
Iniţiator de servicii incluzive
O altă inovaţie care a dus la recunoaşterea companiei printre liderii în sustenabilitate a constat în capacitatea Auchan de a transforma experienţa de cumpărături pentru toţi clienţii, adaptându-şi magazinele pentru a asigura accesibilitatea completă. Cu spaţii generoase, semnalizare clară şi soluţii dedicate persoanelor cu dizabilităţi, retailerul a creat un mediu prietenos şi incluziv. Un proiect de referinţă pentru Auchan a fost dotarea magazinelor sale cu servicii specializate şi personal instruit pentru asistenţă personalizată pentru persoanele cu dizabilităţi.
Sustenabilitate prin produse locale
În ceea ce priveşte sortimentaţia, Auchan oferă o gamă diversificată de produse sustenabile, incluzând diverse articole eco-friendly, bio, locale şi cu ambalaje reciclabile sau biodegradabile în cazul anumitor ambalaje de la gastro. De asemenea, majoritatea produselor non-alimentare marcă proprie sunt ambalate în materiale sau cu etichete certificate FSC, subliniind angajamentul companiei faţă de transformarea produselor .
Nu în ultimul rând, produsele locale reprezintă un pilon esenţial al strategiei alimentare Auchan, cu peste 90% din gama de produse alimentare provenind de la companii româneşti, iar 85% dintre furnizori fiind locali. Mai mult, prin programul de Filiere Auchan, retailerul susţine fermierii români, sprijinind economia românească şi integrand principii de sustenabilitate în concepţia produselor de filieră. o agricultură sustenabilă şi o nutriţie responsabilă.
Promotor al preţurilor accesibile şi discounturilor responsabile
Cu un angajament ferm, Auchan sprijină puterea de cumpărare a clienţilor săi prin preţuri mici zi de zi, reduceri exclusive în cadrul programului de fidelitate MyCLUB Auchan şi promoţii strategice pentru produsele esenţiale. În plus, retailerul susţine grupurile vulnerabile cu discounturi dedicate, prin campanii speciale şi parteneriate cu organizaţii locale, garantând accesul tuturor clienţilor la produsele de bază, astfel asigurându-se că contribuie semnificativ la obiectivele de dezvoltare durabilă 1 şi 2 - Fără sărăcie şi Zero foamete.
Despre Auchan România
Auchan România are în portofoliu peste 450 de magazine, cuprinzând 26 de hipermarketuri clasice, 7 hipermarketuri ATAC Hiper Discount, 9 supermarketuri, magazinul inteligent Auchan Go, aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în staţiile Petrom, 17 magazine în franciză Simply by Auchan, precum şi magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2023 de peste 1,6 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din oraşele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ omnicanal, modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, în fiecare zi.
Ce este secţiunea COMUNICATE:
În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.
Detalii, la publicitate@paginademedia.ro