COMUNICAT. Criza sanitară provocată la nivel mondial de noul coronavirus a venit cu o serie de provocări pentru toţi actorii de pe piaţă, inclusiv pentru magazinele online.
Pentru unii retaileri, mutarea semnificativă a comerţului în mediul online a reprezentat o creştere fantastică a cifrei de afaceri. În schimb, pentru alţii criza a avut efecte negative profunde, pentru care se caută încă soluţii.
Aşadar, ce pot face magazinele online în perioadele de criză pentru a menţine afacerea în parametri optimi? Rândurile de mai jos aduc câteva propuneri ce pot reprezenta începutul rezolvărilor dorite.
Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.
Întărirea securităţii
Cu fiecare an, tot mai multe dispozitive se conectează la web şi tehnologia evoluează cu o rapiditate fantastică. În egală măsură, provocările legate de securitatea internetului şi a dispozitivelor sunt din ce în ce mai mari şi mai diversificate.
Criminalitatea informatică a crescut nu doar în dimensiuni, ci mai ales în diversitate – scheme de fraudare, campanii de phishing, distribuire de programe malware/ransomware prin e-mail sau sms. Totul a luat naştere cu scopul exploatării vulnerabilităţii sistemelor şi, în marea majoritate a cazurilor, pentru obţinerea ilegală de câştiguri financiare rapide.
În aceste condiţii, investiţiile în echipamente IT&C şi în consultanţă de specialitate pentru întărirea securităţii echipamentelor – atât a celor care găzduiesc website-uri sau baze de date, cât şi a celor care le accesează – au devenit o prioritate strategică, fiind menite să menţină afacerea funcţională. Magazinele online nu fac excepţie de la acest trend, soluţiile pentru eCommerce existând şi fiind personalizate pentru fiecare client în parte.
Într-o perioadă în care comenzile online au cunoscut o creştere explozivă, pe fondul măsurilor restrictive impuse de autorităţi şi a restrângerii activităţii magazinelor clasice, funcţionarea impecabilă a magazinului online este esenţială pentru clienţii care îl accesează. Aşadar, indiferent de dimensiunea afacerii, investiţiile în echipamente şi servicii de securitate informatică sunt măsurile ideale pentru prevenirea prăbuşirii afacerii online.
Îmbunătăţirea funcţionării website-ului
Statisticile arată că peste 47% din utilizatori aşteaptă mai puţin de 2 secunde pentru încărcarea unei pagini web, iar 79% dintre respondenţi au precizat că nu s-ar întoarce niciodată pe un website care se încarcă greu.
Primul şi cel mai important pas în acest demers este evaluarea soluţiei de hosting în uz. Securitatea şi viteza conexiunii sunt esenţiale pentru orice magazin online, aşadar serviciile furnizate trebuie să fie la nivelul optim pentru funcţionarea unui magazin online.
În al doilea rând, optimizarea conţinutului site-ului este foarte importantă, fiindcă de calitatea script-ului depinde viteza de încărcare. Specialiştii în IT&C pot ajuta la reconfigurarea acestuia şi la eliminarea tuturor elementelor inutile care încetinesc viteza de încărcare.
Cu această ocazie, se pot reconfigura inclusiv elemente de design care să faciliteze o experienţă bună pentru client: fonturi uşor de citit, paletă cromatică armonioasă, fotografii şi material video de calitate, meniu simplu şi intuitiv.
Este foarte important, de asemenea, ca website-ul trebuie să fie capabil a se încărca optim pe orice fel de dispozitiv, prin adaptarea paginii la dimensiunile ecranului, pentru a facilita o navigare uşoară fiecărui potenţial client.
Creşterea vizibilităţii în mediul online
Există multe modalităţile prin care poate fi crescută vizibilitatea website-ului şi aceste metode sunt adeseori complementare. Astfel, crearea de conţinut original, de calitate, care să vină în întâmpinarea clienţilor cu soluţii viabile, îmbunătăţirea timpilor de încărcare a paginilor site-ului prin optimizarea scriptului şi eliminarea link-urilor 404, adăugarea de link-uri către site-uri cu autoritate în domeniu sau menţionarea website-ului pe site-uri cu reputaţie sunt soluţii excelente pentru creşterea vizibilităţii.
O altă metodă care garantează creşterea vizibilităţii este utilizarea platformelor de social media – Facebook, Instagram, Twitter – pentru promovarea produselor şi pentru crearea unei comunităţi de clienţi fideli, care să împărtăşească tuturor experienţele pozitive prin care au trecut alegând produsele comercializate de magazinul online.
Soluţii salvatoare pentru afacerile online există şi sunt, de multe ori, la cel mult un click distanţă. Companiile specializate în securitate informatică, distribuţie de echipamente IT&C sau marketing online există pentru a oferi consultanţă de specialitate care să susţină bunul mers al magazinului online în mod constant.
Ce este secţiunea COMUNICATE:
În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.
Detalii, la [email protected]
Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
Trimite un comentariu