Influencerii au fost luaţi la bani mărunţi de Antifraudă (DGAF), instituţie care a declanşat o campanie de verificări vizând situaţiile fiscale ale persoanelor care obţin venituri, nedeclarate, din activităţi desfăşurate online, anunţă Profit.ro.
Exemple de platforme vizate de controale sunt YouTube, ţinta principală a verificărilor, dar şi Facebook, Instagram sau Tik-Tok.
Conform datelor Profit.ro, sunt verificate persoane din domenii diferite, cum ar fi cel muzical, de media, de IT, de gastronomie, de călătorii.
Selly, vlogger cu peste trei milioane de abonaţi pe YouTube, atrage atenţia că, în timp ce pe YouTube este uşor să câştigi nişte bani, "chiar şi pentru copii", declararea acestor sume la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) nu mai este la fel de uşoară, mai ales în cazul celor care nu au minime cunoştinţe fiscale.
„Eu declar toate veniturile, inclusiv cele din YouTube Ad Sense, ceea ce plăteşte YouTube. Totul se facturează şi sunt plătite impozite. Pe de altă parte, în România, nu avem nişte norme foarte clare referitoare la aceste venituri. Este destul de uşor să deschizi un cont de YouTube şi să ajungi să obţii nişte bani. Chiar şi pentru nişte copii sau pentru alte persoane care nu cunosc suficient de bine legislaţia fiscală şi nici ce obligaţii au.", a declarat Andrei Şelaru pentru sursa citată.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
are vrajeala de golanas Selly :)