Jurnalistul Cătălin Tolontan, coordonatorul editorial al publicaţiilor Gazeta Sporturilor şi Libertatea, atrage atenţia într-un text de opinie în ziarul Libertatea despre planurile lui Sam Dadi, CEO-ului platformei LiveScore din Marea Britanie, de a metamorfoza presa sportivă mondială.
LiveScore, pornit ca un site care oferea oamenilor acces la rezultatele live ale competiţiilor sportive, şi-a lansat în 2020 propria casă de pariuri, LiveScore Bet.
Conform lui Sadi, publicul va primi ştiri de la ziarişti care vor fi în slujba ”unui ecosistem care să deservească partenerii” industriei de pariuri, scrie Cătălin Tolontan.
„Ştirea poate fi interesantă şi pentru publicul din România, având în vedere că proprietarul majoritar al GSP, grupul elveţian Ringier, a investit 50 de milioane de lire sterline, în 2022, în LiveScore.
Conform declaraţiilor oficiale ale părţilor, scopul a fost acela „de a accelera dezvoltarea în Europa Centrală şi de Est” pe baza „unui parteneriat strategic” între site-ul LiveScore, casa de pariuri LiveScore Bet şi publicaţiile Ringier Sports”, notează Tolontan.
„Avem un plan pe care îl implementăm”, spune omul de afaceri Sam Sadi, fost director la casele de pariuri, astăzi liderul LiveScore. „L-ai putea numi un plan pe zece până la douăzeci de ani. Intenţionăm să devenim operatorul de media sportivă numărul unu la nivel mondial. Nu un operator de pariuri, ci un operator de media sportivă”, susţine Sadi, într-un articol publicat săptămâna trecută de igamingbusiness.com.
Tolontan spune că declaraţiile sunt o detaliere a ceea ce LiveScore a pus în centrul business-ului său. Compania se declară „un pionier”. Este iniţiatoarea „unei convergenţe care asigură îmbunătăţirea relaţiei simbiotice dintre mass-media sportivă şi industria pariurilor sportive pentru a oferi randamente mai bune şi, în mod esenţial, o experienţă mai bună pentru utilizatori”.
Dacă cele două industrii vor converge, se vor asemăna şi în privinţa scopului. Simbioza presupune ataşamentul dintre părţile unui sistem; în acest caz între „mass-media sportivă şi industria pariurilor sportive”, mai comentează jurnalistul de la Libertatea.
Sam Sadi se gândeşte deja „dacă interzicerea sponsorizării pariurilor sportive şi restricţiile privind publicitatea ar putea separa sportul de pariuri”. El spune că, în modelul lui, schimbarea restrictivă a legislaţiei nu ar reprezenta un „vânt din faţă”, o piedică, ci, dimpotrivă, un avantaj.
Statul poate interzice publicitatea, dar nu poate interzice „presa liberă”, redenumită între timp„operator de media sportivă” şi care ar urma să lucreze „în convergenţă şi simbioză cu industria de pariuri”, spune Tolontan în încheierea textului său.