TikTok este asociat cu generaţia Z (cei născuţi între 1995 şi 2010), dar a început să „prindă” şi la alte generaţii. A crescut mult numărul de abonamente la platformele de tip Netflix, HBO sau Amazon, iar Facebook este încă la putere în România.
Sunt doar trei dintre concluziile Innovation Report 2021 - un catalog digital lansat de Samsung despre tehnologie, trenduri din digital.
Aflăm şi câţi gameri sunt în România, detalii interesante despre TikTok şi social media, dar şi cum a crescut comerţul online. Raportul pune cap la cap concluzii din studii făcute de companii mari din lume, dar şi din sondaje proprii Samsung.
TikTok a „explodat” în Pandemie. Şi "dincolo" de tineri
În ceea ce priveşte fenomenul TikTok, lucrurile sunt clare. Platforma este din ce în ce mai populară şi nu numai printre tineri. Devine o atracţie şi pentru celelalte generaţii.
Raportul dezvăluie că:
- ByteDance, deţinătorul TikTok, a avut venituri totale de 34,3 miliarde de dolari în 2020, cu 111% mai mult decât în 2019, iar profitul net a ajuns anul trecut la 19 miliarde de dolari, conform Reuters.
Un alt lucru interesant despre TikTok este că a reuşit ceea ce aproape nicio altă companie de software chineză nu a putut să facă: să aibă succes dincolo de China.
- TikTok a fost lansată în 2016, însă abia în 2019-2020 a cunoscut un succes extraordinar la nivel global. Compania care deţine TikTok - ByteDance - a achiziţionat în 2017 Musical.ly, o altă platformă chineză, pentru un miliard de dolari. Musical.ly avea deja o comunitate americană însemnată şi integrarea acesteia în TikTok a fost văzută ca o încercare a aplicaţiei de a penetra piaţa americană şi globală.
- Integrarea a avut loc în august 2018, iar în 2019 TikTok a fost în top 5 al celor mai descărcate aplicaţii din lume, semn că strategia chinezilor dădea roade. În 2020, ocupa confortabil locul întâi.
- De când a fost lansată, aplicaţia a fost descărcată din magazinele AppStore şi Google Play de peste 6 miliarde de ori până în decembrie 2020, potrivit datelor firmei de cercetare Sensor Tower.
- În România, 6 din 10 utilizatori de Internet din mediul urban au declarat că au văzut campanii ale brandurilor sau influencerilor realizate pe TikTok.
- Majoritatea sunt legate de produse de beauty şi fashion, muzică, educaţie sau gastronomie
Câţi gameri sunt în România? Peste 8 milioane
- În acelaşi timp, căutările după jocuri au crescut semnificativ anul trecut (+32%), alături de cele pentru electronice (+28%), mâncare şi băuturi (27%) sau hobby-uri (+25%).
Potrivit companiei de analiză Newzoo, la finalul anului 2020 aproape 2,7 miliarde de oameni s-au identificat drept gameri. Creşterea a fost una constantă, de 5-6%, din 2015 până în 2020.
- La nivel local, în România vorbim de aproape 8 milioane de gameri (persoane peste 15 ani), iar majoritatea preferă telefonul pentru o astfel de activitate, potrivit unui nou studiu realizat de RGDA (Asociaţia Dezvoltatorilor de Jocuri Video din România).
- Există un echilibru între bărbaţi şi femei ― 52% dintre gamerii români sunt bărbaţi, iar 48% femei. De asemenea, vârsta medie a gamerului este de 39 de ani la bărbaţi şi 35 în cazul femeilor
Glovo a crescut de patru ori din 2019. Streaming-ul din ce în ce mai popular
În pandemie, a crescut mult comerţul online, iar aplicaţiile de livrat mâncare la domiciliu au luat avânt.
- Trendul ascendent al livrărilor de mâncare este valabil şi în România, iar Glovo, unul dintre jucătorii importanţi de pe acest segment, estimează că piaţa a crescut de cel puţin patru ori, ajungând la o valoare de 650-700 de milioane de euro, faţă de 150 de milioane de euro în 2019.
- Cu toate acestea, o altă concluzie arată că în timpul pandemiei românii şi-au mutat interesul către gătit, gaming şi fashion, iar reţelele sociale rămân pe primul loc în topul preferinţelor acestora când vine vorba de timpul liber.
- În primele două luni ale anului 2021, în România, creşterea în domeniul produselor IT a fost chiar de 73%, iar în sectorul Echipamente de Birou valoarea vânzărilor a crescut cu 51.3% în aceeaşi perioadă.
- La această creştere a vânzărilor de echipamente IT a contribuit, fireşte, şi şcoala online.
- Sectorul de e-commerce românesc a atins pragul de 5,6 miliarde de euro la finalul anului 2020, cu 30% mai mult decât în 2019, potrivit estimărilor Asociaţiei Române a Magazinelor Online.
- Sectorul de E-Commerce a crescut în trei luni cât în zece ani, conform unui studiu McKinsey citat în raportul Samsung.
- Numărul de abonamente la serviciile de streaming video online din întreaga lume a ajuns la 1,1 miliarde în 2020, potrivit datelor publicate de Motion Picture Association.
- Astfel, numărul de abonamente a crescut cu 26% faţă de anul precedent. Numai în SUA, numărul de abonamente a crescut cu 32% în 2020, ajungând la un total de 308,6 milioane.
Facebook a devenit Meta, în 2021. ClubHouse şi TikTok, cap de afiş în 2020
- Anul trecut a fost anul pandemiei, dar şi anul în care TikTok a explodat la nivel global, inclusiv în România, iar Clubhouse a avut o creştere importantă în rândul amatorilor de social media.
- În România, platformele sociale bazate doar pe conţinut audio încă nu sunt foarte populare, iar 57% dintre români au declarat că nu au auzit de reţele sociale care au doar conţinut audio, potrivit raportului Focus On Romanians New Media Adoption.
- Interesant este că această aplicaţie audio este una nativ mobile şi a prins atât de bine, spre deosebire de altele precum YouTube sau Facebook care au apărut pe desktop, apoi şi pe smartphone-uri.
- Mark Zuckerberg a spus că, în cinci ani, Facebook va fi o „companie cu propriul metaverse” şi a declarat acest concept ca fiind „succesorul Internetului mobil”. În prezent, la sfârşitul anului 2021, Facebook îşi concretizează viziunea şi îşi schimbă numele în Meta.
- Pe de altă parte, tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani sunt mai atraşi de platforme precum Instagram, TikTok sau Snapchat.
- În general, imaginile reprezintă cel mai apreciat tip de conţinut de pe reţele de socializare, în timp ce tinerii din generaţia Z (18-24 de ani) preferă un conţinut mai dinamic precum clipurile video, Instagram stories sau GIF-urile.
- La nivelul adulţilor cu vârste între 25 şi 34 de ani se remarcă o oarecare fidelizare şi o selectivitate mai mare atunci când vine vorba despre conţinutul pe care îl consumă online.
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Trimite un comentariu