Skip to main content

Ce „vinde” cel mai bine pe Facebook, de Sărbători? Imaginile sunt „reţeta” prin care brandurile îşi atrag public. Contează şi mesajul?

 
Ce „vinde” cel mai bine pe Facebook, de Sărbători? Imaginile sunt „reţeta” prin care brandurile îşi atrag public. Contează şi mesajul?

Cum atrag brandurile publicul pe Facebook, de Sărbători? Imaginile sunt la putere, iar postările care generează conversaţii au priză pe platforma lui Zuckerberg. 

Publicitate

O analiză amplă semnată de agenţia Initiative România arată ce postări „funcţionează” şi atrag publicul în această perioadă. 

Înainte de concluziile pe larg, câteva detalii despre cele mai captivante postări din social media în perioada Sărbătorilor: 

• Se bazează pe imagini (cu 14% mai multe şanse să obţină un engagement peste medie), de tip colaj (cu peste 50% mai multe interacţiuni), cu text inclus în imagine.

• Este axat pe mesaj (comunicare de brand sau anunţ), decât pe produs.

• Este de tip conversaţional (reaction polls, tag contests, urări sau alte întrebări care generează engagement reuşesc să adune cu peste 80% mai multe interacţiuni).

• Se referă, cel mai probabil, la pregătirile de Crăciun sau la reducerile şi premiile oferite în cadrul campaniilor de iarnă – acestea obţin cu până la 80% mai multe interacţiuni.

• Descrierea conţine cel puţin un hashtag – Se remarcă engagement dublu pentru aceste postări, arată analiza. 

„Datele ne arată că o postare tematică are în medie 812 interacţiuni, dintre care 83% sunt reacţii. De asemenea, deşi majoritatea postărilor tematice au în centrul lor produsul (ingrediente, promoţii, lansări, cataloage sau alte detalii), conţinutul axat pe mesaje rămâne, totuşi, mai captivant (ne referim aici în special la postări de divertisment şi conversaţionale)”, spun cei de la Initiative. 

Aceştia continuă: 

„Postările care includ hashtags obţin engagement dublu faţă de medie: 74% din totalul postărilor tematice analizate au minimum un hashtag inclus, iar 37% dintre acestea au chiar hashtags tematice.”

Fotografiile atrag audienţa

- Imaginile rămân formatul preferat atât de branduri, cât şi de comunităţile paginilor lor: 70% din totalul postărilor analizate sunt imagini care aduc peste 80% din engagement-ul total.

- Doar o treime dintre acestea sunt fotografii obişnuite, întrucât mai bine de jumătate dintre ele, pe lângă imagini, au în componenţa lor şi text.

- Sunt urmate de video, format pe care îl folosesc 18% din postări, cu un engagement rate de 16%.

- Este formatul cel mai frecvent utilizat de brandurile din categoriile de Grocery retail şi Beverages (jumătate dintre materialele video analizate se regăsesc aici), însă aduce cel mai mare engagement pentru categoria bănci.

- Deşi cele mai multe videouri tematice au mai puţin de 30 de secunde (67%), cele mai engaging rămân cele de peste un minut, cu interacţiuni de aproape 5 ori mai numeroase decât media pentru video.

Multe postări nu garantează şi succesul

- Un număr mare de postări nu garantează un engagement ridicat. Se întâmplă cu brandurile din categoria E-commerce. Au o medie de 15 postări pe săptămână, care obţin însă de trei ori mai puţine interacţiuni decât postarea medie.

- La polul opus se află brandurile din categoria băncilor, care obţin de 3 ori mai multe interacţiuni decât postarea medie.

- Acest lucru se întâmpla mai ales în contextul în care au în general cele mai puţine postări tematice, în medie, pe săptămână (mai puţin de cinci).

- O posibilă explicaţie este faptul că băncile au avut un conţinut mai curând axat pe imagine de brand decât pe produse.

Magazinele alimentare, cele mai multe interacţiuni cu internauţii

Brandurile din Grocery retail (hipermarket-uri şi supermarket-uri - n.r.) au avut de departe cel mai mult conţinut dedicat acestui sezon: o medie de 30 de postări pe săptămână, prin care au obţinut cu aproape o treime mai multe interacţiuni decât media. 

Au început comunicarea pentru perioada sărbătorilor încă de la începutul lunii noiembrie. 

Cu privire la Grocery retail, Initiative punctează: 

„Acoperă cea mai largă plajă de postări: este singura categorie în care regăsim conţinut tematic în care sunt prezenţi endorseri şi cea care obţine cele mai multe interacţiuni şi în rândul conţinutului informaţional, inspiraţional – alături de Food (postări de tip how to sau reţete) şi CSR – alături de bănci”. 

Metodologie

Au fost analizate peste 380 de postări de la 45 de branduri din 7 categorii, din perioada 1 noiembrie – 8 decembrie 2021. 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus