VIDEO. "Ca să faci jurnalism de investigaţie nu-ţi trebuie computer. Îţi trebuie jurnalism", sună o reclamă făcută pentru Gazeta Sporturilor de agenţia Headvertising. Din "istorie". Am fost la expoziţia Headvertising 25 de ani şi am stat de vorbă cu Şerban Alexandrescu, unul dintre fondatori.
Agenţia a semnat într-un sfert de secol reclame pentru Antena 1, pentru Gazeta Sporturilor ("Ne pasă de sport. Poate prea mult") sau pentru Libertatea, atunci când echipa lui Cătălin Tolontan a transformat ziarul de la "Fata de la pagina 5" la o publicaţie quality.
Reclamă GSP:
"De multe ori în ultima vreme avem senzaţia că gazetăria românească era mai bună pe vremea când articolele se băteau la maşină.
Poate unde acum în redacţii sunt mai multe computere decât jurnalişti. De aceea, noi o să încercăm ca la noi să fie întotdeauna mai mulţi jurnalişti decât computere. Dacă sunt buni, se descurcă ei cumva."
Parte din reclame le (mai) vedeţi la expoziţia Ce-a fost în capul nostru? la Creative Corner, în Piaţa Amzei. Până sâmbătă, 7 octombrie. Dacă mergeţi, îl găsiţi acolo şi pe Şerban Alexandrescu.
Detalii despre expoziţie, în interviul video.
Pe de altă parte, şi Şerban Alexandrescu a reacţionat pe Facebook după concedierea lui Cătălin Ţepelin:
Cumva, am lucrat cu Gazeta Sporturilor “din principiu”.
Tot “din principiu” Catalin Tolontan nu s-a bagat deloc peste ce faceam noi. “Ce tie iti place, altuia ii face”, nu?
Adica, uite, acum li se baga “HQ”-ul, “economicul”, peste editorial. Din principiu, n-au cedat. Tot din principiu, mi se pare ca in chestiunea asta avem datoria de “cetateni mediatici” sa iesim cu oale si tigai si sa facem scandal in digital, de capul nostru.
De asemenea, si tot din principiu, mi s-ar parea ca avem datoria sa facem scandal si “cu clasa”, organizat - adica cu organizatia profesionala din care facem parte - vis a vis de abuzul de acum.
Uite, de pilda cu IAA Romania - unde sunt prezenti si advertiserii. Ar avea mai multa greutate.
Si poate ar demonstra si ca nu vrem sa ajunga pana si industria huselor de telefoane sa vrea “sa vada inainte” articolele despre ea.
VIDEO. Şerban Alexandrescu - 25 de ani de Headvertising. Ce a fost în capul nostru?
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro