Sindicatul MediaSind a câştigat, în primă instanţă, un nou proces cu TVR. Postul public trebuie să dea informaţii despre Mircea Radu şi emisiunea sa Down The Road.
Tribunalul a decis ca TVR să facă public bugetul alocat emisiunii Down The Road (suma totală, sume alocate pentru drepturi de autor şi sume alocate pentru producţie), dar şi audienţele pe care le-a avut emisiunea prezentată de Mircea Radu.
MediaSind a dat în judecată TVR în toamna anului trecut, după ce conducerea postului public a refuzat să comunice informaţii despre emisiunea Down The Road, cerute în baza Legii 544, cea a liberului acces la informaţiile de interes public.
TVR şi-a argumentat poziţia, la vremea respectivă, spunând că datele cerute de MediaSind nu sunt de interes public.
Sentinţa nu e definitivă şi poate fi atacată cu recurs.
Ce a cerut MediaSind, printre altele, şi răspunsurile pe care le-a dat TVR:
1.Care a fost bugetul alocat emisiunii Down The Road (suma totală, sume alocată pentru drepturi de autor şi sume alocate pentru producţie).
Răspuns TVR: Considerăm că această solicitare nu se încadrează în dispoziţiile Legii nr.544/2001.
2.Cum a fost selectat prezentatorul emisiunii? A fost organizată selecţie sau a fost negociere directă? Dacă nu, precizaţi motivele.
Răspuns TVR: Prezentatorul emisiunii Down The Road a fost selectat de echipa de producţie, împreună cu deţinătorul licenţei, astfel încât să corespundă profilului prezentatorului: moderator de televiziune, participant la emisiuni gen reality, cu mare priză la public.
3.Ce implicare în selectarea şi încheierea contractului a avut preşedintele-director general al instituţiei?
Răspuns TVR: Programul a fost ales în urma participării Preşedintelui-Director General SRTV, alături de Directorul de Programe şi Directorul de Canal la evenimentul EBU Creative Forum, acolo unde au fost prezentate cele mai noi şi mai de succes formate de televiziune din cadrul EBU. Preşedintele instituţiei nu a avut nicio implicare în negocierea contractului.
4.Care au fost cifrele de audienţă pentru fiecare emisiune în parte?
Răspuns TVR: Conform clauzelor din contractul dintre SRTv şi ARMADATA, pentru furnizarea serviciului de măsurare a audienţei tv, informaţiile solicitate nu pot fi furnizate.
5.Au existat contracte de sponsorizare şi sau de publicitate încheiate pentru această emisiune? Dacă da, precizaţi numele societăţii comerciale/persoanei juridice şi suma contractată. Dacă nu, precizaţi cauza.
Răspuns TVR: Contracte sponsorizare: SC PHYSIO EXPERTS SRL – KINETIC PLUS – masaj terapeutic pentru protagonişti, Deliciile Kronstadt – tort, SC BH TURIST SRL – the pines – o camera în cadrul pensiunii pentru depozitare echipament tehnic. Acorduri: SC Rent Helicopters Romania – realizarea unui zbor – tur de câte 20 min, SC BREAD & BUTTER SRL – spaţiu filmare restaurant Tratorian Braşov. Contract plată în compensare: SC LUX Divina SRL şi DACIA PLANT – asigurare cazare echipa TVR.
Mircea Radu şi-a declarat veniturile doar pe jumătate
Mircea Radu, fostul şef al comunicării în TVR, şi-a declarat veniturile doar pe jumătate. Se întâmpla în luna septembrie a anului trecut. Prezentatorul a câştigat aproape dublu din emisiunea Down The Road, care a fost la TVR 1 la finalul anului trecut, faţă de suma trecută iniţial în declaraţia de avere şi care era de 13.000 de euro. Detalii, AICI.
Nu a câştigat 13.000 de euro (64.670 de lei), ci 23.000 de euro (112.574 de lei). Vedeta TV şi-a rectificat declaraţia de avere depusă iniţial în luna iulie.
Problemele din document au fost semnalate de Sindicatul MediaSind, la finalul lunii august, după o şedinţa a Consiliului de Administraţie. Şefa TVR a recunoscut, în respectiva şedinţă, că prezentatorul TV a primit mai mulţi bani pentru cele opt ediţii ale emisiunii Down The Road, decât sumele notate în declaraţia de avere.
Pe 24 decembrie, Mircea Radu a anunţat oficial că nu mai este şeful comunicării de la TVR. El şi-a explicat decizia pe Facebook: "eu am cerut să fiu eliberat din funcţia pe care o am, de şef al comunicării TVR". Detalii, AICI
Trimite un comentariu