Minutul Paginademedia, cu Mihai Ghiţă de la Kanal D: „La momentul când am intrat în TV nu ştiam să fac mai nimic. A fost un proces de învăţare permanent, mă bucur ca nu am abandonat când simţeam că îmi este greu”, povesteşte jurnalistul pentru Paginademedia.
Mihai Ghiţă este şeful ştirilor Kanal D şi prezentatorul emisiunilor În oglindă şi Asta-i România (programată duminica, de la ora 14.30):
„A nu se înţelege că de ambele emisiuni, În oglindă şi Asta-i România, ma ocup eu; fiecare producţie are o echipa care gestionează fiecare proiect în parte”, adaugă jurnalistul.
Ce citeşte?
G4media.ro, ziare.com şi Adevărul, iar din străinătate urmăreşte Daily Mail.
La ce se uita când era mic?
Surprize, surprize cu Andreea Marin.
Cât despre cum este să fii managerul ştirilor Kanal D?
„Este o responsabilitate foarte mare şi onorantă în acelaşi timp. De-a lungul timpului am încercat să venim cu altceva, cu alt tip de poziţionare, căutăm ştirile din spatele ştirilor (...).
În plus, ca pentru orice altă producţie de TV, rezultatele vin în fiecare zi. Dacă nu le place oamenilor ce faci, vezi a doua zi la prima oră”, a povestit Mihai Ghiţă pentru Paginademedia.
Mai multe detalii despre preferinţele media ale lui jurnalistului Mihai Ghiţă, aflaţi în interviul de mai jos:
- TV sau YouTube?
Dacă întrebarea ar fi fost adresată acum un an aş fi răspuns TV, pentru că mă uitam mai mult la TV. Dar, de mai bine de un an, încerc să înţeleg YouTube, să mă "întineresc", să mă pun la curent cu acest canal de comunicare.
Găsesc necesar YouTube pentru tot ce se întâmplă acum, pentru partea de dezvoltare personală, pentru toate lucrurile utile pe care am învăţat să le facem în pandemie şi pentru podcasturile prin intermediul cărora oamenii obişnuiţi au descoperit alţi oameni, unii celebri, alţii la fel de obişnuiţi ca ei.
Îmi place YouTube, dar Şi televiziunea pentru toată strălucirea ei, producţiile pe care le face posibile.
- Radio sau podcast?
Radio.
- Facebook, Instagram sau Tik Tok?
Cred că prefer TikTok. Încerc să mă familiarizez cu Instagram. Cred că această reţea de socializare ar trebui să fie ceva glam, inspiraţională. Mi se pare că TikTok este mai aproape de real decât Instagram, dar îl asociez cu un obicei la care nu renunţi uşor şi asta este periculos.
Facebook îl percep în relaţie cu lucrurile spuse mai aşezat, mai "pe larg", cu persoanele de vârstă matură.
- Ştiri sau emisiuni?
Ştiri, pentru că asta fac, din asta trăiesc. Dar când sunt în concediu prefer emisiunile, de orice gen, mai ales reality-show-urile în care vin oameni simpli şi fac ceva, trec prin niste provocări.
- Ce ştiri preferi să consumi şi din ce categorii?
Îmi plac ştirile din spatele ştirilor, care au o poveste. Îmi plac oamenii şi detaliile din spatele ştirilor.
- De unde te informezi cel mai des? TV, online sau print?
Sunt ca un şoarece care aleargă printr-o "bibliotecă". Aşa navighez prin toate aceste medii de comunicare.
Ceea ce îmi pare rău este ca acum câţiva ani îmi începeam ziua de muncă cu cel puţin 20 de ziare pe birou, iar acum, din păcate, sunt atât de puţine. Acum îmi lipsesc cititul ziarului în linişte şi acel miros specific al hârtiei tipărite.
- Cu ce publicaţii îţi începi ziua?
Evident ca stirilekanald.ro si kanald.ro sunt repere zilnice. Mă uit de regulă pe site-urile care publică ştiri din toată ţara.
Urmăresc g4media, ziare.com, pentru că au rapiditate în a furniza informaţia şi un volum mare de ştiri din toată ţara. Citesc "Adevărul" pentru că acoperă ştiri din toate comunităţile locale.
- Ce publicăţii din străinătate urmăreşti?
Urmăresc "Daily Mail" pentru că au ştirile video care se viralizează şi românii sunt interesaţi de acest fenomen.
Găsesc similitudini între publicul român si cel britanic în ceea ce priveşte consumul de ştiri video. Încerc să citesc cât de multe publicaţii din străinătate pot.
- Când ai citit ultima dată un ziar sau o revistă tipărită?
Citesc zilnic ziarele şi revistele care ne sosesc în redacţie, paleta e destul de restrânsă însă pentru că, din păcate, au disparut de pe piaţă destul de multe titluri. Sau au rămas doar în online. Hârtia tipărită are farmecul ei.
- La ce uitai la TV când erai mic?
La emisiunea "Surprize, surprize" cu Andreea Marin.
- Dar acum ce urmăreşti?
La TV mă uit doar la ştiri. Nu am timp să urmăresc alte programe. Seara trec în revistă posturile de ştiri şi mă relaxez citind.
- Serial preferat?
Cel mai recent serial la care m-am uitat a fost "Mayans M.c." pe o aplicaţie de streaming.
- Film preferat?
Mi-a plăcut foarte mult un film pe care l-am văzut recent, se numeşte "Două bilete spre Grecia", un film despre legătura profundă dintre oameni.
- Emisiune preferată?
Urmăresc, nu pentru că este la Kanal D, ci pentru că mă prinde fără să îmi dau seama la "Jocul cuvintelor". E un exerciţiu foarte bun pentru minte.
- Cât de des publici pe reţelele sociale?
Spre deloc.
- Blog sau Vlog?
Nici blog, nici vlog.
- Jurnalist preferat?
Îmi place foarte mult Mirela Voicu cu care am şi lucrat la un moment dat. Am avut-o ca model de corectitudine, de dezvoltare, de cum să te comporţi într-un live. Sunt foarte mulţi oameni pe care îi apreciez şi care nu apar în faţa camerelor.
- Cum ai ajuns în televiziune?
Am ajuns în televiziune din radio. Am început ca reporter pe domeniul politic. La radio am lucrat ca prezentator de ştiri şi am pornit de la zero în televiziune, nu am ars nicio etapă.
- Cum a fost începutul în tv?
La momentul când am intrat în TV nu ştiam să fac mai nimic. A fost un proces de învăţare permanent, mă bucur ca nu am abandonat când simţeam că îmi este greu.
Eram ghidat de visul de a scrie, de a deveni jurnalist. Am avut de învăţat de la foarte mulţi oameni şi am cui să mulţumesc.
- Spune-mi o întâmplare dificilă care ţi-a întâmplat la filmări?
De exemplu, dacă fac referire la "În Oglindă", dificultatea vine din tipul de interviu, care este unul despre viaţa invitatului. Acesta se descoperă nu numai în dialog cu mine, ci în faţa celor care ne urmăresc.
Este o provocare că invitaţii să înţeleagă că eu voi aborda cele mai emoţionante momente din viaţă lor. Ei decid dacă răspund sau nu. Întrebările, oricât ai încerca să le ocoleşti, ajung în aceeaşi formă.
Uneori pot părea dure, de-a dreptul răscolitoare, dar sunt doar nişte întrebări, depinde cum le percep invitaţii.
- Cum este să fii managerul ştirilor şi ce faci mai exact?
Este o responsabilitate foarte mare şi onorantă în acelaşi timp. Oferim cele mai relevante informaţii milioanelor de oameni. De-a lungul timpului am încercat să venim cu altceva, cu alt tip de poziţionare, căutăm ştirile din spatele ştirilor, descoperim anumite perspective noi şi, dincolo de temele mari ale zilei, căutăm să venim cu ceva în plus, să arătăm şi faţa pozitivă a lucrurilor.
Sunt fericit că oamenii au început să accepte şi altfel de ştiri. Oamenii primesc mesaje negative de peste tot şi noi încercam să le aducem şi speranţă; asta facem şi la "Asta-i România!", prin reportajele reporterilor noştri.
Revenind la una dintre marile provocari ale managerului, aceea este să păstrez o pondere, un echilibru în privinţa ştirilor difuzate, şi, de asemenea, să am o echipă foarte motivată şi conştientă de rolul nostru în a informa corect, echidistant, onest.
În plus, ca pentru orice altă producţie de TV, rezultatele vin în fiecare zi. Dacă nu le place oamenilor ce faci, vezi a doua zi la prima oră.
- Eşti managerul ştirilor şi prezentatorul emisiunilor În oglinda şi Asta-i România. Cum decurge o zi din viaţa ta la muncă?
Depinde de zi. Emisiunea "În oglindă" este foarte complexă. A nu se înţelege că de ambele emisiuni, "În oglindă" şi "Asta-i România", ma ocup eu; fiecare producţie are o echipa care gestionează fiecare proiect în parte.
Munca pentru o ediţie "În oglindă" începe cu o săptămână înainte, există persoane care se ocupă de partea de documentare şi apoi avem o şedinţă să hotărâm abordarea. Ziua începe în redacţia de ştiri, cu şedinţa de redacţie de dimineaţă, apoi filmez "În oglindă".
Ma reîntorc în redacţia de ştiri şi seara avem din nou şedinţă. La fel se întâmplă şi într-o zi în care am filmări pentru "Asta-i România". Sunt oameni minunaţi care coordonează echipele emisiunilor şi lucrurile merg foarte bine.
Despre Mihai Ghiţă, via kanald.ro:
- Mihai Ghiţă şi-a început activitatea în media lucrând ca realizator şi prezentator la Radio Contact, Radio Semnal şi MixFM. Din 2006, a făcut primul pas în televiziune, ca reporter la Realitatea TV.
- Până în 2010, a realizat mii de relatări live de la evenimentele importante din ţară sau din afara ţării. A creat proiectul “Tu decizi”, dezvoltat de Realitatea TV la alegerile locale. Mihai Ghiţă este şi absolvent al unui curs de specializare la Sky News Londra.
- Din 2008, s-a alăturat echipei Kanal D şi, în prezent, este realizator şi prezentator al emisiunii “Asta-i România!”, una dintre cele mai iubite emisiuni de reportaje.
Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro