ANALIZĂ G4media. Desfiinţarea unei instituţii care ar trebui să analizeze suspiciunile de plagiat - inclusiv a premierului Nicolae Ciucă - a fost ocolită de patru din cele cinci posturi TV de ştiri. Cine a difuzat şi cine nu a abordat subiectul, într-o analiză G4media.
Înainte, despre ce ştire este vorba:
Potrivit proiectului Legii învăţământului superior, prezentat de edupedu.ro, se desfiinţează Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (CNATDCU).
CNATDCU este o instituţie cheie în analizarea suspiciunilor de plagiat. Este instituţia care trebuie să analizeze inclusiv sesizările de plagiat din teza de doctorat a premierului Nicolae Ciucă. Analiza plagiatelor va trece la universităţi.
Desfiinţarea CNATDCU ca for de decizie în materia plagiatelor din doctorate este propusă de ministrul Sorin Cîmpeanu în plin scandal de plagiat la adresa premierului Nicolae Ciucă.
Doar B1 TV a abordat subiectul
Potrivit monitorizării G4media, posturile Digi 24, Antena 3, Realitatea TV şi România TV au ignorat total subiectul lansat de edupedu.ro.
Posturile menţionate nu au acoperit subiectul nici în dezbaterile de seară, nici pe site.
Cine a dat subiectul?
TVR: a fost subiect la Ştirile TVR de la ora 20.00, şi pe site
TVR Info: a fost subiect pe durata zilei, atât ca ştire, cât şi ca temă de dezbatere
B1 TV: A fost subiect şi la dezbaterea de seară, şi pe parcursul zilei, şi pe site
În online, au scrisG4Media, RFI, Europafm, News.ro, Hotnews, Libertatea, Spotmedia, EpochTimes, plus o serie de publicaţii independente. Site-ul stirileprotv.ro nu a preluat subiectul, mai scrie g4media.
G4media.ro aminteşte, în context, de banii cheltuiţi de partidele politice pentru publicitate şi propagandă.
PSD şi PNL investesc sume masive pentru promovarea în presă şi propagandă. Cele două partide au plătit peste 60 de milioane de lei în 2021, iar suma poate fi depăşită în 2022, potrivit unei analize EuropaLibera.ro, care nota şi că Pe baza contractelor, partidele primesc ştiri favorabile, care nu sunt însă marcate cu vreun semn publicitar
În primele cinci luni ale lui 2022, social-democraţii au utilizat din subvenţia pentru presă şi propagandă peste 22,4 milioane de lei (4.5 milioane de euro), iar PNL a plătit 14,7 milioane de lei (aproape 3 milioane de euro).
Comparativ cu datele din 2021, se observă dublarea sumelor.
Reţeta este următoarea: partidele încasează sume consistente ca subvenţie, peste 210 milioane de lei în 2022 (42 de milioane de euro), iar banii încasaţi lunar pleacă ulterior spre presă, prin intermediul unor contracte care sunt ţinute la secret, mai scrie g4media.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
La fel a facut si Pro TV. Dar erai 24 de ore din 24 pe Antenuta Zero si nu ai vazut postacule.