Poveşti autentice şi realitate "fără filtre". Acestea sunt doar două dintre trendurile identificate de MOCAPP, o platformă de publicitate prin influenceri, într-o analiză care pune sub lupă industria de influencer marketing.
De altfel, ce îi face pe urmăritori să se îndoiască de autenticitatea unui influencer?
Cei mai mulţi (31,07%) au răspuns că prea multe postări sponsorizate, dar şi folosirea exprimărilor pline de stereotipuri (14,33%) sau fotografiile mult prea editate (14,23%).
Cum se schimbă comportamentul consumatorilor şi al profesioniştilor din industria de marketing la nivel global? Ce inovaţii tech şi ce politici au marii jucători din Social Media? Şi, mai ales, ştiu brandurile să comunice eficient cu generaţia care a crescut cu YouTube şi, mai nou, cu TikTok?
Toate aceste aspecte sunt analizate de ultimul studiu MOCAPP, platformă de influencer marketing fondată de Florin Grozea.
Tendinţe pe piaţa de publicitate cu influenceri
Cele şapte tendinţe identificate de MOCAPP pentru anul 2022 pe piaţa de influencer marketing pot deveni oportunităţi pentru branduri, dar şi pentru creatorii de conţinut, susţin autorii studiului.
1. 2022, anul creatorilor. Din nou
Potrivit MOCAPP, studiile arată că publicul migrează de pe o platformă pe alta pentru a-i urmări pe creatorii de conţinut preferaţi.
2. Influenceri autentici, în care se regăsesc
Sunt căutaţi acei influenceri care vorbesc onest publicului lor, fără prea multe filtre şi exagerări. Oamenii nu mai caută neapărat frumuseţe ideală în online: filtre, studiouri aranjate, montaje ca de „reclamă”.
Ei vor viaţă reală, vor să vadă un om care se confruntă cu aceleaşi probleme ca ei. Practic, un influencer în care se regăsesc.
3. Influencerii nu se mai mulţumesc doar cu statutul de creatori de conţinut
Influencerii vor să fie mai mult decât creatori de conţinut. Ei vor să deţină ceea ce produc. Ce soluţii au găsit? Platforme proprii, aplicaţii mobile proprii, newslettere pe servere proprii şi NFT.
Cum au reacţionat marile companii? TiKTok, de exemplu, a lansat recent proiectul „Own the Moment”, care permite fanilor să deţină momente virale de la creatori de top.
Un trend vizibil este cel al influencerilor care încep să se folosească de NFT-uri pentru a-şi monetiza munca.
De altfel, platformele sociale, brandurile şi organizaţiile construiesc infrastructura ce le permite creatorilor să vândă NFT-uri pentru că înţeleg cât de important va fi acest lucru pentru planurile lor pe termen lung, consideră Florin Grozea.
4. Influencerii devin parteneri ai brandurilor
Brandurile încep să apeleze la creatori pentru a coordona activităţile ce ţin de producţia de newslettere şi gestionarea conturilor de Social Media. De altfel, creatorii de conţinut şi-au crescut afacerile prin întreţinerea relaţiilor cu următorii lor.
În 2022, influencerii îşi pot asuma roluri mai mari decât simple postări despre produsele brandurilor pe Social Media. Ei pot trece chiar la administrarea comunităţilor brandurilor.
5. Influencerii păşesc în lumea VR
O întreagă generaţie a crescut practic cu YouTube şi, mai nou, cu TikTok. Aceşti oameni ajung acum în piaţa muncii, iar pentru a fi competitiv pe piaţă trebuie să comunici pe limba lor: podcast-uri, vloguri şi stories, spun autorii studiului.
Astfel, influencerii vor explora noi teritorii în 2022: realitatea augmentată (AR) şi realitatea virtuală (VR).
6. Strategie mai amplă, pe toate planurile
Autorii studiului subliniază faptul că rezultatele colaborării cu influencerii nu se văd imediat. În 2022, influencerii sunt parte dintr-o strategie de marketing gândită pe mai multe canale de comunicare (multichannel) şi pe întreaga călătorie a consumatorului (omnichannel), concluzionează ei.
„TikTok creşte. YouTube creşte. Linkedin creşte“, spune, pe scurt, Florin Grozea. „Conţinutul viral de pe TikTok va continua să seteze strandarde comerciale anul acesta. Majoritatea conţinutului de pe TikTok nu seamănă cu o reclamă, ci cu o mică poveste video spusă de un creator talentat. De aici şi un mai mare impact asupra utilizatorilor – deci şi o oportunitate pentru companiile care caută parteneri creativi şi lideri de opinie“, a explicat el.
Per general, interesul campaniilor de Influencer Marketing pe TikTok a crescut cu 325% într-un singur an, din 2020 în 2021, potrivit studiului Studiul The State of Influencer Marketing 2021.
Astfel, 51% din firmele care au derulat în 2021 campanii cu influenceri deţin un magazin online, la nivel global, iar peste 90% din magazinele online au bugete lunare de marketing cu influenceri.
7. Micro & Social & Live
Sunt creatori digitali între creatori digili. Cu privire la categoriile preferate, încă din 2021 marketerii investesc prioritar în campanii cu micro-influenceri (10.000-100.000 followers), care sunt căutaţi pentru că bifează la capitorul autenticitate, engagement, acces la nişe, scalabilitate, încredere.
"Avantajul influencerilor este, aşa cum am mai subliniat în acest articol, vocea lor. Sunt oameni ca mine, ca tine, cu pasiuni, cu preferinţe gastronomice, cu planuri de vacanţă. În plus, oamenii au tendinţa de a rezona cu poveştile. Iar o voce bună care spune povestea brandului poate face diferenţa." (Florin Grozea)
O altă tendinţă observată este Live Shopping-ul care promite să revoluţioneze procesul de cumpărare. Astfel, urmăritorii văd o prezentare live a produsului făcută de un influencer direct în magazinul online al brandului, pun întrebări, schimbă impresii şi cumpără printr-un simplu click, fără a opri sesiunea de prezentare.
Concluzia? Iată cum sintetizează Florin Grozea:
Anul 2022 va fi anul Creatorilor autentici şi responsabili, stăpâni pe conţinutul şi cariera lor, care inovează cu brandurile curajoase, în parteneriate pe lungă durată, pentru a oferi împreună experienţe şi produse media comunităţilor lor, pe mai multe canale şi în mai multe dimensiuni.
Autor: Alexandra Irimiea alexandra.irimieapaginademedia.ro
Trimite un comentariu