Skip to main content

TOP. Vacanţă şi în social media. Oamenii au stat mai puţin pe reţele, în ultima luna de vară. Cele mai urmărite vedete

 
Andra - Foto | Facebook
Andra - Foto | Facebook

TOP. Vacanţă şi în online. A scăzut consumul de social media în luna august, arată un studiu Starcom Media. Agenţia vine şi cu topul celor mai urmărite vedete pe social media, la final de vară. 

Publicitate

Andra a ocupat primul loc în topul celor mai urmărite conturi din social media în luna august. Starcom explică şi de ce:

„Cântăreaţa a sărbătorit în august atât ziua de naştere, cât şi 13 ani de la căsătoria cu soţul ei Cătălin Măruţă, iar postările care marcau aceste momente au fost şi cele mai apreciate de fani”, spun ei. 

Următoarea în clasamentul Social Media Stars Index este tot o cântăreaţă – Inna. Andrei Deiu ocupă locul trei în clasamentul general şi primul loc pe Instagram. Andrei Deiu este primul şi în categoria Fitness. 

Dorian Popa se regăseşte pe primul loc în topul celor mai urmărite vedete de televiziune, iar Maxinfinite este cel mai urmărit gamer. De remarcat întoarcerea lui Alexandru „Colo” Bălan în topul celor mai urmăriţi gameri, după problemele cu legea de anul trecut. 

YouTube, cea mai mare scădere de la o lună la alta

Cea mai mare scădere s-a observat în cazul Youtube, unde s-a înregistrat un procent de -56,2% în ceea ce priveşte engagementul total. Totuşi, această scădere drasctică are şi o explicaţie. Vine tot de la autorii studiului: 

„Această scădere vine, din faptul că în luna iulie piaţa a fost augmentată de canalul magicianului Robert Tudor care a atins la momentul respectiv o performanţă unică: clipurile postate de el au adunat mai mult de 410 milioane de vizualizări (mai mult decât dublu faţă de restul tuturor clipurilor postate de creatorii de conţinut din România într-o lună obişnuită), în timp ce în luna august lucrurile revin la normal”, arată cei de la Starcom. 

Şi în cazul Facebook putem vorbi despre o scădere a activităţii. Utilizatorii platformei au înregistrat în august o scădere de -15% în ceea ce priveşte interesul general faţă de lunile anterioare.

Dintre toate platformele sociale, Instagram are cea mai mică scădere în luna august: -5% puncte de engagement faţă de iulie 2021. 

Citeşte şi:

Clasamentul general

Muzică

 

Vedete TV

Gaming

 

Fitness

Metodologie

Prezenţa fiecărei persoane pe platformele de socializare a fost punctată după două criterii: anvergura canalului/paginii şi engagementul fanilor. Pentru o reprezentare echilibrată a celor trei platforme de socializare, fiecare indicator a fost calculat raportând fiecare dimensiune la maximul platformei.

În anvergura canalului au fost luate în calcul numărul de fani/followeri/subscriberi dar şi numărul de menţiuni de către fani (în cazul Facebook) şi numărul de vizualizări pentru fiecare clip (în cazul Youtube). Indexul de volum pe platforma a rezultat în urma însumării celor doua dimensiuni.

Pentru calculul engagement-ului unui cont a fost calculată mai întâi care este ponderea numărului de comentarii şi distribuiri faţă de numărul de aprecieri la nivel de piaţă. Pentru fiecare cont a fost multiplicat numărul de distribuiri şi comentarii cu indexul mediu al pieţei, însumate rezultatele cu numărul de aprecieri al contului, obţinându-se astfel un număr de puncte de engagement pentru fiecare cont. Indexul de engagement a fost calculat raportând numărul de puncte al fiecărui cont la numărul maxim de puncte per platformă.

Ierarhizarea conturilor pe fiercare platformă a fost făcuta însumând indexul de engagement cu cel de anvergură şi raportându-l la maximul numărului de puncte al platformei respective. În acest mod, indexul fiecărei platforme a avut o pondere de 1/3 în indexul final.

Calculul indexului total a fost realizat prin însumarea indecşilor pentru fiecare platformă unde persoana este prezentă.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus