Autorităţile americane au amendat reţeaua de socializare Twitter cu 150 de milioane de dolari. Ce a făcut compania greşit?
A furnizat publicitarilor date personale despre clienţi, potrivit autorităţilor de reglementare din SUA, scrie The Guardian.
Mai precis, a dat numerele de telefon ale utilizatorilor agenţilor de publicitate, deşi le-a colectat din motive de securitate.
De această partajare de informaţii, care s-a petrecut în perioada mai 2013 – septembrie 2019, au fost afectaţi peste 140 de milioane de utilizatori Twitter, potrivit actelor judiciare.
„În timp ce Twitter le-a spus utilizatorilor că le-a colectat numerele de telefon şi adresele de e-mail pentru a-şi securiza conturile, Twitter nu a dezvăluit că le-a folosit informaţiile de contact şi pentru a-i ajuta pe agenţii de publicitate să ajungă la publicul lor preferat”, potrivit unei plângeri depuse în instanţă, notează The Guardian.
De asemenea, Twitter a spus în mod fals că respectă acordurile de confidenţialitate Uniunea Europeană-SUA şi Elveţia-SUA, care interzic companiilor să folosească datele în moduri pe care consumatorii nu le autorizează.
Însă Twitter depinde masiv de publicitate, mai bine de 90% din veniturile sale venind din aceste surse.
Autor: Alexandra Irimiea alexandra.irimieapaginademedia.ro
Comentarii