În gura presei înghite audienţa Pro TV scrie în dreptul unui tabel publicat sâmbătă de Jurnalul naţional, la rubrica Audienţe TV. Rubrica promovează oricum doar graficele care scot Antena 1 pe primul loc (este din acelaşi grup, Intact, care editează şi Jurnalul naţional), dar elementele graficului de faţă creează o serie de confuzii.
Prima: În gura presei, emisiunea prezentată de Mircea Badea, nu are nicio legătură cu intervalul de care se vorbeşte în grafic. Voi detalia toate inadvertenţele rubricii, dar mai întîi, iată graficul:
Deşi ocupă un mic colţ de pagină, graficul ridică o serie de probleme:
1.Indicatorul market-share (cota de piaţă) se măsoară în procente, cifrele din tabel sunt în cifre absolute (mii).
2.Nu ştim ce reprezintă cifrele absolute din tabel (probabil telespectatori).
3.Se spune că este vorba despre prime-time (intervalul de seară, de maximă audienţă), dar emisiunea lui Mircea Badea se difuzează pe Antena 1 dimineaţa. Seara, În gura presei (la care face referire titlul) este pe Antena 3, post care lipseşte din grafic.
4.Nu se precizează perioada pe care o reprezintă măsurătorile.
Micul colţ de Audienţe TV (în fapt,o rubrică de marketing!) nu este la prima abatere asemănătoare. Pe principiul Antena 1, mereu pe primul loc, Jurnalul titra acum ceva vreme că Antena 1 împinge Pro TV pe locul trei! Graficul, pe care îl găsiţi aici, arată trei cifre, dar, la fel, nu precizează perioada măsurătorilor.
Astăzi, aflăm că Meciul Antenei 1 a împins Pro TV pe locul trei. Acelaşi principiu: Antena 1 este mereu mai tare decât Pro TV, dar cel puţin se mai înţelege ceva...
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii