Serialul Fetele marinarului va continua, dar nu se ştie când, la toamnă sau anul viitor. Declaraţia a fost făcută în exclusivitate pentru paginademedia.ro de Florin Nicoară, directorul de programe al Antenei 1. Contextul economic şi evoluţia pieţei publicităţii vor dicta decizia. Din punct de vedere al audienţei, serialul a fost un succes. Economic, a fost la limită: nu a pierdut bani, dar nici nu se poate spune că a adus un profit consistent.
ÎN TEXT: Detalii despre audienţa serialului, episod cu episod, despre încasările de publicitate şi despre clienţii care au plătit reclame în calupurile Fetelor.
O analiză paginademedia.ro, în colaborare cu agenţia de publicitate Next Advertising, arată că serialul a atras reclame în valoare de 1,5-1,7 milioane de euro. Cam aceasta este şi plaja în care se învârte bugetul de producţie al Fetelor.
Concluzia analizei paginademedia.ro şi Next Advertising este confirmată de directorul de programe Florin Nicoară: “Pentru Antena 1, serialul a fost profitabil. A fost profitabil în sensul că nu s-au pierdut bani, dată fiind criza economică”.
Oricum, bugetul iniţial era mult mai mare: aproximativ 3,5 milioane de euro, dar şi numărul de episoade trebuia să fie 120. Piaţa publicităţii, amorţită de criză, a dat planurile peste cap. Cifrele au fost ajustate, numărul de episoade s-a redus la 70, iar banii de producţie, undeva între 1,5 şi 1,8 milioane de euro.
Saga celor trei fete pornite în căutarea tatălui a prins audienţa, astfel că Antena 1 s-a plasat pe primul loc pe intervalul de difuzare a serialului. Fiecare episod din Fetele marinarului a fost urmărit, în medie, de 670.000 de telespectatori (vezi tabelul detaliat de la sfârşitul articolului).
Starul serialului a dat cel mai difuzat episod. Ziua de difuzare – într-o duminică - dar şi promovarea puternică a producţiei au făcut ca primul episod să atragă peste un milion de telespectatori (aproape 9 rating), recordul serialului.
Fete de 1,5 milioane de euro
Cele 70 de episoade ale serialului au atras publicitate totală în valoare de 1,5-1,7 milioane de euro, după estimările paginademedia.ro şi Next Advertising. Cele mai mari încasări le-au adus ultimele două episoade, cele programate joi seară – aproximativ 120.000 de euro.
Încasările din reclame au variat de la episod la episod. Astfel, au fost cazuri în care Fetele marinarului au adus publicitate de 100.000 de euro, dar şi situaţii în care cu greu au strâns 10.000. (vezi tabelul detaliat de la sfârşitul articolului)
Cel mai mare client de publicitate a fost Orange, cu aproape 150.000 de euro investiţi în aproape 100 de spoturi difuzate. Bugete peste 100.000 de euro au mai avut Coca cola, Wrigley’s şi Johnson Wax.
Topul clienţilor de publicitate de la Fetele Marinarului
investitie | nr. spoturi | ||
---|---|---|---|
1 | Orange | 147.000 | 93 |
2 | Coca cola | 108.000 | 62 |
3 | Wrigley\'s | 102.000 | 67 |
4 | Johnson Wax | 101.000 | 67 |
5 | Vodafone | 82.000 | 49 |
6 | GlaxoSmithKline | 79.000 | 49 |
7 | Health Adviser | 72.500 | 53 |
8 | Danone | 69.000 | 60 |
9 | Nestle | 51.000 | |
10 | Procter&Gamble | 48.000 | 38 |
Sursa: Next Advertising
Audienţa serialului, episod de episod, în mediul urban şi încasările din publicitate estimate
mii persoane | Rtg% | incasari | |
---|---|---|---|
1-feb. | 1007 | 8,9 | 50.000 |
2-feb. | 595 | 5,2 | 21.000 |
3-feb. | 770 | 6,8 | 20.000 |
4-feb. | 880 | 7,7 | 24.000 |
5-feb. | 815 | 7,2 | 20.000 |
9-feb. | 668 | 5,9 | 17.000 |
10-feb. | 634 | 5,6 | 21.000 |
12-feb. | 798 | 7 | 17.000 |
16-feb. | 628 | 5,4 | 15.000 |
17-feb. | 742 | 6,4 | 14.000 |
18-feb. | 719 | 6,2 | 11.000 |
19-feb. | 856 | 7,4 | 15.000 |
23-feb. | 740 | 6,4 | 14.000 |
24-feb. | 771 | 6,7 | 18.000 |
25-feb. | 716 | 6,2 | 11.000 |
26-feb. | 737 | 6,4 | 14.000 |
2-mar. | 796 | 6,9 | 10.000 |
3-mar. | 736 | 6,4 | 12.000 |
4-mar. | 649 | 5,6 | 12.000 |
5-mar. | 812 | 7 | 16.000 |
9-mar. | 671 | 5,8 | 10.000 |
10-mar. | 755 | 6,6 | 16.000 |
11-mar. | 751 | 6,5 | 8.000 |
12-mar. | 760 | 6,6 | 10.000 |
16-mar. | 658 | 5,7 | 6.000 |
17-mar. | 744 | 6,5 | 15.000 |
18-mar. | 734 | 6,4 | 12.000 |
19-mar. | 692 | 6 | 16.000 |
23-mar. | 709 | 6,1 | 17.000 |
24-mar. | 751 | 6,5 | 12.000 |
25-mar. | 635 | 5,5 | 11.000 |
26-mar. | 743 | 6,4 | 15.000 |
30-mar. | 701 | 6,1 | 15.000 |
31-mar. | 742 | 6,4 | 19.000 |
1-apr. | 558 | 4,8 | 9.000 |
2-apr. | 620 | 5,4 | 19.000 |
6-apr. | 590 | 5,1 | 23.000 |
7-apr. | 637 | 5,5 | 32.000 |
9-apr. | 585 | 5,1 | 40.000 |
13-apr. | 561 | 4,9 | 33.000 |
16-apr. | 553 | 4,8 | 41.000 |
21-apr. | 514 | 4,5 | 28.000 |
23-apr. | 543 | 4,7 | 34.000 |
27-apr. | 528 | 4,6 | 25.000 |
30-apr. | 556 | 4,8 | 26.000 |
4-mai. | 538 | 4,7 | 23.000 |
5-mai. | 557 | 4,8 | 28.000 |
7-mai. | 590 | 5,1 | 13.000 |
11-mai. | 652 | 5,7 | 22.000 |
12-mai. | 615 | 5,3 | 24.000 |
13-mai. | 544 | 4,7 | 39.000 |
14-mai. | 503 | 4,4 | 35.000 |
18-mai. | 660 | 5,7 | 27.000 |
19-mai. | 629 | 5,5 | 32.000 |
20-mai. | 629 | 5,5 | 34.000 |
21-mai. | 648 | 5,6 | 36.000 |
25-mai. | 610 | 5,3 | 39.000 |
26-mai. | 558 | 4,8 | 31.000 |
27-mai. | 513 | 4,4 | 29.000 |
28-mai. | 667 | 5,8 | 38.000 |
1-iun. | 581 | 5 | 22.000 |
2-iun. | 575 | 5 | 36.000 |
3-iun. | 635 | 5,5 | 32.000 |
4-iun. | 636 | 5,5 | 39.000 |
8-iun. | 517 | 4,5 | 23.000 |
9-iun. | 645 | 5,6 | 31.000 |
10-iun. | 725 | 6,3 | 110.000 |
11-iun. | 758 | 6,6 | 120.000 |
Sursa: Next Advertising
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
scriam si eu pe blog ca a fost un succes - pina la urma, m-a determinat sa ma uit la 6+4 episoade, ceea ce e destul de mult:)
Un serial atat de bun ..era si pacat sa ramana cu finalul acela atat de dramatic.. de toata groaza a fost