Cifrele de vânzări ale publicaţiilor auditate, pentru primele trei luni ale anului, au fost făcute publice de Biroul Român de Audit al Tirajelor. Câteva cotidiene nu şi-au depus însă declaraţiile de difuzare. Este vorba de ziarele Evenimentul zilei şi Libertatea (deţinute de Ringier), de Gândul (Publimedia) şi de Gardianul.
Lipsa cifrelor de difuzare pentru publicaţiile amintite vine în contextul în care Adevărul şi Click au promovat intens în ultimele luni faptul că au depăşit în vânzări tabloidul Libertatea şi că Adevărul a devenit liderul ziarelor quality. Este pentru prima dată în ultimii ani când Ringier nu a depus la timp cifrele pentru Libertatea şi pentru Evenimentul zilei.
Ringier nu a făcut publice nici cifrele de vânzări ale săptămânalului Capital. La sfârşitul anului trecut, Săptămâna financiară a depăşit Capital ca vânzări. Potrivit surselor paginademedia.ro, situaţia s-ar menţine şi pentru primele luni din 2009. Săptămâna financiară (editată de Intact) are, conform BRAT, o medie de 37.000 de exemplare vândute pe ediţie. Dată fiind ora editării acestui articol, oficialii Ringier nu au putut fi contactaţi.
Conform datelor BRAT, cel mai vândut ziar în primele trei luni din 2009 este Click, cu aproape 203.000 de exemplare, urmat de Cancan şi de Adevărul.
Iată tabelul cu cifrele de vânzări ale ziarelor în intervalul ianuarie-martie 2009:
Medie ianuarie-martie 2009 | Ian 2009 | Feb 2009 | Mar 2009 | |
---|---|---|---|---|
Click | 202.900 | 147.000 | 211.800 | 248.550 |
CANCAN | 100.600 | 100.100 | 103.600 | 98.200 |
Adevarul | 81.700 | 65.400 | 90.600 | 89.200 |
Gazeta Sporturilor | 67.700 | 58.200 | 65.500 | 78.600 |
Jurnalul National | 55.100 | 52.400 | 51.400 | 61.100 |
Romania Libera | 50.400 | 50.400 | 50.600 | 50.200 |
PRO Sport | 37.600 | 36.000 | 35.700 | 40.900 |
Ziarul Financiar | 15.000 | 14.400 | 15.400 | 15.400 |
Ziua | 11.970 | 12.100 | 12.000 | 11.800 |
Cotidianul | 11.850 | 11.000 | 11.400 | 13.036 |
Business Standard | 10.900 | 11.100 | 10.800 | 10.900 |
Evenimentul Zilei | n/a | n/a | n/a | n/a |
Gandul | n/a | n/a | n/a | n/a |
Gardianul | n/a | n/a | n/a | n/a |
Libertatea | n/a | n/a | n/a | n/a |
Comparativ cu primele trei luni ale anului trecut, singurele ziare care au crescut considerabil sunt Click (aproape dublu) şi Adevărul (de aproape patru ori). Cancan are un uşor plus de sub 10.000 de exempare vândute pe ediţie. În rest, celelalte ziare înregistrează vânzări mult mai mici decât în primele luni din 2008.
Iată tabelul comparativ cu vânzările medii ale ziarelor, pe ediţie, în primele luni ale lui 2009 şi 2008:
Medie ianuarie-martie 2009 | Medie ianuarie-martie 2008 | |
---|---|---|
Click | 202.900 | 119.700 |
CANCAN | 100.600 | 92.250 |
Adevarul | 81.700 | 24.300 |
Gazeta Sporturilor | 67.700 | 99.600 |
Jurnalul National | 55.100 | 66.600 |
Romania Libera | 50.400 | 56.300 |
PRO Sport | 37.600 | 56.700 |
Ziarul Financiar | 15.000 | 14.700 |
Ziua | 11.970 | 16.800 |
Cotidianul | 11.850 | 23.000 |
Business Standard | 10.900 | n/a |
Libertatea | n/a | 237.600 |
Evenimentul Zilei | n/a | 53.600 |
Gandul | n/a | 28.500 |
Gardianul | n/a | 4.456 |
Comentarii
ce oameni, mah!
apropo, cum comentezi titlul dat de catalin tolontan?
marius, mai bine iesim noi la o bere decat sa le imparti pe aici la neavizati.
la primul paragraf te invit sa dovedesti tu asta, ca nimeni n-a reusit pana acum. nici macar auditorii (care sunt chiar de la o companie cu istoric si experienta). Ai o bere de la mine (zilnic, timp de 3 luni) daca reusesti sa dovedesti asta! :)
La paragraful doi: hai sa intram amandoi pe www.brat.ro. Daca dam de retur zero la Jurnalul sau daca ma ajuti sa fac asta iti ofer - tot pentru trei luni - si alune&covrigei la berea de mai sus.
Cat despre restul... intra pe brat.ro, citeste toate documentele si vei afla ce si cum cu "statisticile auditate de BRAT" (asa cum le numesti tu).
la PS: sunt multe statii locale care nu sunt masurate... pe www.audienta-radio.ro gasesti detalii.
uff! hai ca nu e greu!
Foarte tari aceste cifre. Ma intreb cine de unde le scoate? Saptamina trecuta mama mea a varuit apartamentul ei si a fost la o benzinarie de unde luat un teac de ziare. GRATUIT. Tiparite in ziua respectiva !. Ma gindesc ca respectiva retea are peste 400 de benzinarii in tara unde sunt date GRATUIT aceste ziare. Primeste cel putin 100 de bucati/zi.
Acum un an doi, JN avea un contract cu distribuitorii de presa cu retur 0. Ei le trimiteau inapoi din considerente de spatiu depozitare. Nu inteleg pur si simplu ce sunt aceste clasamente si statistici. Pentru a-si trage presul de sub scaun? Pentru a da frumos in fata agentiilor de media buy? Nu cred ca sunt atit de fraieri incit sa inghita aceste statistici auditate de BRAT. verifica cineva aceste statistici sau si acolo merge cu spaga? Explicati aceste statistici, va rog, si pentru cei mai putin obisnuiti cu media scrisa.
P.S. In orasul in care locuiesc, statistica despre audienta posturilor radio nici macar nu se aplica. Exista posturi locale muuult mai ascultate decit acele retele nationale. Si chiar au venituri mai mari din publicitate decit statiile locale ale acelor retele nationale.