Pro TV pregăteşte în toamnă două producţii cu aventurile ţiganilor din serialul Regina, până acum un brand al postului Acasă TV: un lung metraj, dar şi serialul State de România. De ce importă Pro TV serialul cu ţigani?
Conform unei analize paginademedia.ro, împreună cu agenţia de publicitate Next Advertising, serialul Regina, de pe Acasă TV a fost o afacere excelentă pentru postul de televiziune: în cele zece luni de difuzare, telenovela a atras din publicitate aproximativ 8,8 milioane de euro.
Cifra a fost calculată în funcţie de audienţa reclamelor din pauzele publicitare ale Reginei (pe baza punctelor de audienţă – GRP, în industria publicităţii).
Desfăşurarea de forţe din serial a implicat cheltuieli semnificative, dar încasările publicitare au compensat efortul. Estimările paginademedia.ro plasează costurile totale ale producţiei la 4-5 milioane de euro, ceea ce înseamnă că Acasă TV a ieşit “pe plus” cu o sumă aproximată la 4-5 milioane de euro.
Octombrie, cea mai bună lună
Media de audienţă a serialului, de peste un milion de telespectatori pe episod s-a reflectat în încasările de publicitate. În trei din cele zece luni în care serialul a rulat pe Acasă TV, reclamele au asigurat peste un milion de euro.
Luna octombrie a adus maximum de venituri: aproape 1,7 milioane de euro. Criza care a lovit puternic luna noiembrie a anului trecut s-a simţit imediat şi Acasă: puţin peste 900.000 de euro din reclamele difuzate în această lună. După trei luni mai slabe, situaţia s-a dezmorţit în martie, când şatra lui State a început din nou să facă “galbeni”.
Încasările din publicitate lunare ale serialului Regina
Euro | |
---|---|
septembrie 2008 | 345.000 |
octombrie 2008 | 1.674.000 |
noiembrie 2008 | 917.000 |
decembrie 2008 | 597.000 |
Ianuarie 2009 | 295.000 |
februarie 2009 | 740.000 |
martie 2009 | 1.140.000 |
aprilie 2009 | 980.000 |
mai 2009 | 1.110.000 |
iunie 2009 | 1.025.000 |
Total | 8.823.000 |
Sursa: Next Advertising
Unilever, principalul client
Marile companii de bunuri de larg consum (FMCG) au fost principalii clienţi de publicitate. Este evident, dată fiind adresabilitatea postului Acasă TV, un canal pentru publicul feminin.
S-a remarcat Unilever, cu 1,2 milioane de euro plasaţi în reclamele din Regina, dublu faţă de următorul clasat, Reckitt Benckiser.
Topul clienţilor publicitari ai serialului Regina
Investie (euro) | nr. spoturi | |
---|---|---|
Unilever | 1.243.000 | 675 |
Reckitt Benckiser | 630.000 | 391 |
Procter & Gamble | 405.000 | 309 |
L Oreal | 374.000 | 239 |
Glaxosmithkline | 373.000 | 194 |
Henkel | 357.000 | 238 |
Johnson Wax | 340.000 | 179 |
Nestle | 325.000 | 178 |
Ferrero Alba Italia | 280.000 | 150 |
Danone | 259.000 | 233 |
Sursa: Next Advertising
Alte informaţii:
- Media de audienţă a serialului Regina a fost, în mediul urban, 1,063 milioane de telespectatori pe minut.
- Regina a fost cel mai vizionat program al lunii iunie (detalii, pe paginademedia.ro, AICI).
- Acasă TV a fost lider pe intervalul de difuzare a serialului în toate cele 10 luni de difuzare (care au inclus 160 de episoade).
- Cel mai vizionat episod a fost cel din 5 februarie, cu o medie de 1,34 milioane de telespectatori în mediul urban (11,8 rating).
- Aproape 300.000 de femei între 15 şi 49 de ani s-au uitat la fiecare episod (targetul postului Acasă TV).
Audienţa medie pe luni a serialului Regina (în mediul urban)
mii telespectatori | rtg % | |
---|---|---|
septembrie 2008 | 865 | 7,6 |
octombrie 2008 | 925 | 8,1 |
noiembrie 2008 | 1123 | 9,9 |
decembrie 2008 | 1126 | 9,9 |
Ianuarie 2009 | 1162 | 10,2 |
februarie 2009 | 1258 | 11 |
martie 2009 | 1188 | 10,3 |
aprilie 2009 | 1019 | 8,8 |
mai 2009 | 928 | 8,1 |
iunie 2009 | 935 | 8,1 |
Media | 1063 | 9,3 |
Comentarii
Ne-au tinut pe loc pana au trecut zecile de bemveuri, merturi, gipane (transcriere fonetica) si erau in stare sa ne bata daca ziceam ceva.
Sper ca acest episod sa fie inserat si el in scenariul noii productii. Si sper sa se mentioneze ca nu era un cortegiu cu aprobare, sa se mentioneze ca in tara asta ei fac legea daca au chef, inclusiv pe cea rutiera.
La acest episod o sa ma uit si eu. Promit!