Skip to main content

DEZBATERE. Etica în publicitate: cadouri nevinovate sau "atenţii" cu interes?

 

Într-o industrie în care editorialul şi publicitatea sunt cele două mari "motoare" ale presei, cât este de necesar ca ambele să respecte un set de reguli etice? Cadoul oferit agenţiilor de publicitate de către Adevărul Holding – o excursie de trei zile în Brazilia - este punctul de plecare al dezbaterii paginademedia.ro.

Publicitate

În presă, politica de cadouri este reglementată, atât în Codul deontologic, cât şi în interiorul redacţiilor. Cel puţin teoretic. Ce se întâmplă cu industria publicităţii?

Iată ce spune Codul Deontologic Unic pentru jurnalişti:

„Jurnalistul nu va accepta cadouri în bani, în natură sau orice alte avantaje care îi sunt oferite pentru influenţarea actului jurnalistic. Jurnalistul nu va accepta invitaţii care nu îi sunt necesare în activitatea jurnalistică. Se permite acceptarea de materiale promoţionale sau a altor obiecte cu valoare foarte mică.”

Paginademedia.ro lansează cititorilor câteva întrebări:

  • Astfel de norme privind cadourile sunt necesare şi pentru publicitari, nu numai pentru jurnalişti?
  • Este etic, pentru un publicitar, să accepte cadouri sau excursii de mii de euro?
  • Poate influenţa un astfel de cadou decizia lui de împărţire a bugetelor?
  • Cine greşeşte, în astfel de situaţii, cel care oferă cadoul sau cel care îl primeşte?
  • Cine ar putea reglementa comportamentul agenţiilor de publicitate în astfel de situaţii?
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Daniela Nicolenco Daniela Nicolenco
    Parerea mea este ca cel care primeste este principalul vinovat.Este o vorba "pestele de la cap se impute".Deocamdata presa este nr.1 in Romania cu ea se poate manipula orice.Deci daca jurnalistii ar refuza aceste "ATENTII" acele firme ar vedea ca trebuie sa se descurce pe munca lor.E adevarat ca tentatiile sunt mari dar putini sunt acei care pot sa-i reziste.
  • tibi f tibi f
    La Cluj, dua cateva cadouri care au starnit scandal, Asociatia Profesionistilor din Presa a organizat o intalnire cu PR-ii si sau discutat face to face. S-au luat si decizii bune, de atunci cadorui scumpe NU s/au mai dat. sunt poze de la dezbatarea aia pe www.presalclujeana.ro
  • Cosmin Pacuraru Cosmin Pacuraru
    Petrisor, draga!
    pacat ca nu putem scrie despre coruptia din publicitate deoarece nu avem dovezi,
    toata lumea stie ca se dau spagi (discounturi, premieri de ceva ...) care ajund in buzunarele celor care impart acesti bani ai publicitarului.
    nu enimic nou sub soare pana cand o sa-i vedem pe domnii care fac planing media ib fata la DNA sau Produratura.

Trimite un comentariu

sus