Operaţiunile din România ale grupului condus de Adrian Sârbu, Central European Media Enterprises (CME), au înregistrat, în primul trimestru al lui 2010, un venit net de 36,5 miloane de dolari. Cifra este cu un milion mai mare decât veniturile nete înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut.
În schimb, EBITDA (profitul înainte de calcularea dobânzii, impozitelor, deprecierii şi amortizării) a scăzut în acelaşi interval cu 5,2 milioane de dolari, faţă de 9,8 milione de dolari, cât era în primul trimestru al lui 2009.
CME deţine în România compania Pro Tv SA, ce include canalele de televiziune Pro Tv, Acasă, Pro Tv International, Pro Cinema , sport.ro şi MTV România.
Media Pro Entertainment, compania achiziţionată de CME de la Adrian Sârbu în luna decembrie 2009, a cunoscut, în primul trimestru al acestui an, o creştere a venitului net de 13,6 milioane de dolari, de la 14,4 milione de doilari, cât era în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Singurile ţări în care operaţiunile CME s-au confruntat cu o scădere a veniturilor nete în primul trimestru sunt Cehia (-1 milion de dolari) şi Slovacia (- 2,3 milioane de dolari).
Cifre pe toată compania:
Venitul net al Central European Media Enterprises a crescut, în primul trimestru al acestui an, cu 7,3 milioane de dolari (ajungând la 143,6 milioane de dolari), faţă de primul trimestru al lui 2009.
În schimb, EBITDA s-a diminuat în primul trimestru al lui 2009 cu 26,9 milioane de dolari, ajungând la cifra de 0,8 milioane de dolari.
Adrian Sârbu, preşedinte şi director executiv al Central European Media Enterprise:
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro"Recenta finalizare a achiziţiilor din Ucraina şi Bulgaria au dus la consolidarea întregii afaceri CME, care se desfăşoară pe şase pieţe (România, Cehia, Croaţia, Slovenia, Slovacia şi Bulgaria n.r.).
Astfel, CME s-a redefint ca o companie de mass-media şi divertisment integrată vertical, fiind pregătită şi mai bine pentru provocările din industria noastra.
Cererea de publicitate TV a continuat să scadă în primul trimestru, e adevărat că într-un ritm ceva mai lent. Europa Centrală şi de Est îşi va reveni treptat din criză, în prima parte a lui 2010, iar în cea de-a doua se aşteaptă o creştere sigură a veniturilor din publicitate.Pentru a recupera pierderile suferite vom încerca să convertim audienţa şi cotele de piaţă în venituri puternice."
Comentarii
Deci sa traesc binea an Indorromaniea jeos comunizmu si ceakalakaceakacea!