O analiză a conţinutului ştirilor arată că 92% din subiecţii ştirilor economice din media româneşti sunt bărbaţi. Numărul e mai mic cu doar două puncte procentuale în cazul ştirilor politice. Lumea portretizată în ştiri este majoritar masculină: 76% din oamenii despre care auzim sau citim în ştiri sunt bărbaţi. Doar 24% sunt femei, scrie Wall-Street.ro, care citează studiul The Global Media Monitoring Project (GMMP), realizat prin monitorizarea a 1.281 de ziare, televiziuni, posturi de radio şi site-uri din 108 ţări.
Publicitate În România, au fost monitorizate, în cursul zilei de 10 noiembrie 2009, posturile de televiziune TVR1, Realitatea TV şi Pro TV; posturile radio RRA, Pro FM, Info Pro şi Europa FM şi ziarele Libertatea, Jurnalul Naţional, Cotidianul, Evenimentul zilei, Gândul, România Liberă, Adevărul şi Transilvania Expres. Monitorizarea a arătat că femeile sunt prezente în ştirile despre celebrităţi, media şi artă - 46% - dar marginale în politică şi economie. Per total, femeile sunt reprezentate în ştiri în proporţie de 28% în presa scrisă şi 31% în televiziune, în mare parte din cauza slabei reprezentări în sfera economică şi cea politică.
Genul în jurnalismul de business: 92% din ştiri sunt despre bărbaţi
Postul B1 îşi lansează noua grilă de toamnă, care aduce câteva schimbări majore: Robert Turcescu va realiza emisiunea "100%", Ioana Lupea şi Mircea Marian (jurnaliştii de la "Evenimentul zilei") vor propune o nouă emisiune, "2+1", iar noua moderatoare de la "6! Vine presa" va fi Ioana Reit, anunţă Evenimentul Zilei.
Schimbări în grila postului B1
Senatorul PNL Ioan Ghişe a declarat miercuri într-o conferinţă de presă că depunerea proiectului de lege intitulat "Legea jurnalistului" la Senat obligă părţile interesate, respectiv asociaţiile de jurnalişti, să avanseze amendamente, întrucât acesta intră în dezbatere parlamentară, scrie Mediafax. "Depunerea acestui proiect de lege aproape că obligă părţile intersate să stea la masă şi să discute pe subiect, pentru că el intră în procedura dezbaterii parlamentare. Aşadar, asociaţiile de jurnalişti sunt primele care sunt chemate să vină cu propuneri şi amendamente", a precizat Ghişe.
Ghişe: Asociaţiile de jurnalişti sunt primele chemate să amendeze Legea jurnalistului
Buzdugan şi Morar au sărbătorit cei doi ani de la înfiinţarea Radio Zu la înălţime, prin primul concert în avion din România, notează Financiarul şi Jurnalul Naţional. Puya şi Kamelia au concertat la peste 10.000 de metri altitudine pentru 100 de ascultători fideli. Prezentatorii „Morning ZU” şi-au dorit să fie deasupra tuturor în sensul propriu, luând astfel 100 de fani într-un zbor de o oră. Avionul a decolat din Bucureşti, a survolat Bacăul şi Târgu-Mureş, şi a aterizat pe Aeroportul Băneasa.
Din 110 campanii înscrise în cele 9 secţiuni de concurs, juriul PR Awards a nominalizat 49 de proiecte, notează Wall-Street.ro şi HotNews.ro. În juriul celei de a opta ediţii a PR Awards se regăsesc specialişti din SUA, Germania, Belgia, Marea Britanie, Elveţia şi România. Proiectele au fost apreciate conform criteriilor de performanţă ale Asociaţiei Internaţionale de Relaţii Publice (IPRA). Festivitatea de premiere "PR Award Gala Night" va avea loc miercuri, 6 octombrie, la Palatul Parlamentului, sala I.Gh.Duca, ora 19.00. În afara premiilor pe categorii, juriul va acorda distincţia "Agenţia Anului" şi premiile Junior PR Award.
Vali Petcu (zoso.ro), Cristian China-Birţa (chinezu.eu) şi Cristi Dorombach (piticu.ro) conduc clasamentul celor mai influenţi români din social media, potrivit unui studiu realizat de Revista Biz împreună cu TreeWorks (ZeList) şi Kaspersky Lab. Clasamentul, determinat prin agregarea prezenţei în online şi măsurarea indicatorilor din social media, a fost lansat în cadrul conferinţei Social Media Summit, organizată de revistă Biz la Timişoara, notează Wall-Street.ro şi HotNews.ro. Influenţa în social media a fost definită în funcţie de gradul de preluare a materialelor generate de o persoană şi de numărul de persoane cu care aceasta interacţionează în mod activ.
Mark Hall a fost numit miercuri în funcţia de director de marketing al Hyundai Motor Europe. Localizat în Offenbach, Germania, el îşi asumă responsabilitatea pentru toate elementele ce compun marketingul Hyundai, inclusiv marketing de produs, publicitatea, dezvoltarea mărcii şi relaţiile publice. Mark Hall, în vârstă de 49 de ani, are 20 de ani de experienţă în industria auto, scrie DailyBusiness.ro.
Hyundai are un nou director de marketing pentru Europa: Mark Hall
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roPro TV va difuza astăzi, de la ora 23.00, un nou serial creat de celebrii J.J. Abrams, Alex Kurtzman şi Roberto Orci. Serialul "Fringe", nominalizat de două ori la Premiile Emmy, a fost creat de cei care s-au aflat şi în spatele producţiilor "Star Trek", "Misiune imposibilă 3" şi "Alias", scrie Evenimentul Zilei. Regia filmului a fost asigurată de Alex Graves (câştigător a două Premii Emmy).
SERIAL: "Fringe" la Pro TV
Comentarii
CARLA GIACA, PROASPAT DEBARCATA DE LA TVR 3 VA EVOLUA INTR-O COMPANIE DEMNA DE UN ASALT MEDIATIC DE TIP COMANDO,....DAN BUCURA