Skip to main content

Profi: Sunt mort sau nu? Aceasta-i întrebarea! O reclamă care vrea să te scoale din morţi.

 

Profi ne pune mintea la încercare în ultima reclamă. “Am trăit s-o văd şi pe-asta”, spune un mort care se ridică din coşciug. Cum a trăit, dacă tocmai fusese mort până atunci?

Publicitate

O reclamă care combină într-un mod să-i spunem curios o înmormântare cu un magazin, o proaspătă văduvă extaziată în faţa unei banane şi a unui pui întreg la promoţie.

Spotul Profi

E o prostie, spune Bogdan Naumovici despre reclamă. Este un Everest de rupturi logice, spune Liviu David, director de creaţie Next Advertising. Cei de la Profi au însă câteva răspunsuri pentru execuţia reclamei. Detalii, în continuare:

Ce spun reprezentanţii Profi?

Noul Profi are o noua abordare în publicitatea pe televiziune, adaptând la condiţiile României de astăzi, într-un fel original şi cu o doză de umor negru, dar jovial, mesajul: “Don’t worry, be happy!” (Nu-ţi mai face atâtea griji, bucură-te!).

Ce e drept, spotul a stârnit controverse, unele voci criticând această abordare, altele apreciind noutatea. Desigur, frumuseţea sau urâţenia depind de cum înţelege fiecare să le vadă.

Bogdan Naumovici, director de creaţie al 23 Communication Ideas, spune scurt: "o prostie de spot".

"Prost gândit, prost regizat, prost jucat. Ce altceva să spui despre el? A, da, că replica de final e împrumutată dintr-o caricatură a lui Mardale", a mai adăugat omul de creaţie.

Liviu David, director de creaţie Next Advertising, e de părere că subiectul ar fi putut genera poveşti amuzante, însă creatorilor campaniei "nu le-a ieşit şi asta e bine". "Prin comparaţie, orice am face pare genial. Nu ne vom pierde slujbele prea curând", mai crede Liviu David.

Liviu David:

Spotul e un un munte de rupturi logice. Un Omul, un Everest de rupturi logice. Văduva îndurerată lasă cortegiul şi fuge la magazin, unde e evident încântată de tot ce vede, mere, banane, carne, oameni cu coşuri, apoi ţâşneşte de acolo cu un pui rumenit pe care îl oferă familiei plăcut surprinse. O mişcare previzibilă, dealtfel.

Mortul se trezeşte, perfect explicabil, şi spune că a trăit s-o vadă şi pe asta (la care dintre grozăvii se referă?), deşi până atunci era mort. Sau nu era? Iar textul de final ne plesneşte cu preţuri de pomana. Adică degeaba. Are rost să ne întrebăm la fiecare două secunde "de ce?". Clientul şi-a făcut singur reclama, de aia. Acum se distrează citindu-ne analiza literara.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Daniel Daniel
    Se pare ca o grupare terorista a lasat o sacosa suspecta in strategia de comunicare a celor de la Profi, iar aceasta a explodat. Printre victime se numara si umorul, si bunul-simt (desi vad ca unii sustin contrariul). Si totusi, nu revendica nimeni atentatul?
    @udi alan: ai dreptate, naumovici si david mor de ciuda ca n-au pus mana pe bugetul de productie. Le-ar fi ajuns pentru o sticla de otet la oferta, de la Profi, ca sa-si mai revigoreze acreala.
  • O spectatoare curioasa O spectatoare curioasa
    Ce agentie isi revendica aceasta "noua abordare" in publicitatea pe televiziune? :p Sau este un spot facut direct cu casa de productie? :)
  • didi didi
    Naumovici e ofticat ca nu afacut-o el...o fi spotul prost insa nu inteleg de ce Naumovici e apt sa comenteze si sa dea verdicte.
  • udi alan udi alan
    sa moara de ciuda bog naumovici si ilustrul necunoscut(adica nimeni)liviu david ca n au pus ei mana pe banii de spot, care evident ar fi fost ceva...super-megagalactic!...o reclama se gusta functie de doza de "acreala" pe care o ai in tine!...mie mi a fost f haioasa! sunt putine reclamele la care am ras... si sa nu intram in dramaturgie, ca nu cred ca zace vreun fellini in naumovici si n zero alalalt!...
    @bahmuteanca- evident NU esti in target, la tine doza aia e metastazica!
  • Hawkeye Hawkeye
    Stire in nestire, dom Petrisor: totusi, CINE-a produs prostia?
  • bahmuteanca bahmuteanca
    vai ce jalnica este reclama asta, imi provoaca scirba... pina si alea din anii '90, erau mai reusite decit asta...explicatia e simpla: Retailerul Profi va închide reţeaua de 108 magazine pentru zi, pe 13 februarie, pentru a o redeschide pe 14 februarie..."strategie de marketing", adica intoarce mortu de la groapa...
  • kalin kalin
    "vrea sa te scoalĂ"?
  • Johnny Bravo Johnny Bravo
    Absolut cretina. Proasta din absolut toate punctele de vedere, ma simt jenat pentru ei.

Trimite un comentariu

sus