"Avem aşteptări mari de la această televiziune. În doi-trei ani ne propunem să devenim unul dintre liderii pieţei TV". Declaraţia îi aparţine lui Begum Dogan, fiica magnatului turc şi preşedintele Kanal D. Se întâmpla în 2007, la începutul anului, când turcii au “invadat” audiovizualul românesc cu convingerea că victoria va fi una rapidă şi telespectatorii se vor “supune” imediat. Nu a fost chiar aşa.
La trei ani de la lansare, la termenul dat de Begum, postul turcesc urcase câteva locuri în clasament, dar era încă pe locurile 5-6 în topurile de audienţă. Saltul în primele trei locuri a venit mai târziu, anul trecut, când turcii l-au scos pe sultanul Suleyman la atac. A mers.
Paginademedia.ro vă prezintă evoluţia postului turcesc în cei şase ani pe piaţa românească, an cu an:
Lansare sub zodia fotbalului şi a glumelor cu Vacanţa Mare
Kanal D intra cu ambiţii mari în România, la începuturile lui 2007. Era un proiect în care intrau doi jucători internaţionali: Dogan, cu 75% şi Ringier, cu 25% (între timp, grupul elveţian a ieşit din firmă).
Ringier avea să vină cu un puternic aport de imagine şi promovare pentru Kanal D. Noua televiziune era promovată în produsele trustului elveţian precum Libertatea şi TVmania. De exemplu, în ghidurile TV, grila Kanal D era prezentată înaintea unor posturi cu vechime şi audienţă pe piaţă.
Turcii au atacat în primul an cu fotbalul. Postul a obţinut drepturile de difuzare pentru câteva partide din Liga I (opţiunile 1 şi 4), după ce TVR nu şi-a achitat la timp ratele pentru meciurile respective (o mişcare comentată la vremea respectivă, alimentată şi de faptul că mai mulţi comentatori din postul public au migrat la Kanal D).
În clasamentele de audienţă, meciurile de fotbal au fost cele mai urmărite emisiuni în acel an: 569.000 de români au urmărit, în 2007, fiecare partidă din campionatul intern difuzată de Kanal D. Dintre aceştia, 352.000 erau din oraşe.
În top zece al primului an au mai intrat Noră pentru mama (emisiunea de forţă a postului), dar şi Ora câştigătorilor (prezentată de Mugur Mihăescu) şi I love Rumenia, serialul sub care îşi făceau glumele cei de la Vacanţa Mare.
Cele mai urmărite emisiuni de pe Kanal D în primul an de funcţionare:
2007 | URBAN | NATIONAL | |
---|---|---|---|
1 | Fotbal Liga I | 352.000 telespectatori pe minut (3,4 rtg) | 569.000 (2,9) |
2 | Fotbal - Cupa UEFA | 289.000 (2,9) | 473.000 (2,5) |
3 | Fotbal - Preliminarii UEFA | 258.000 (2,6) | 345.000 (1,8) |
4 | Nora pentru mama sez. 2 - Show | 171.000 (1,7) | 281.000 (1,5) |
5 | Nora pentru mama sez. 1 - Show | 124.000 (1,2) | 177.000 (0,9) |
6 | Petrecere cu lautari | 119.000 (1,2) | 217.000 (1,1) |
7 | Fluier final | 115.000 (1,1) | 189.000 (1) |
8 | Ora castigatorilor | 97.000 (1) | 188.000 (1) |
9 | I Love Rumenia | 89.000 (0,9) | 165.000 (0,9) |
10 | Nora pentru mama 2 - dupa amiaza | 89.000 (0.9) | 143.000 (0,7) |
Primul an a fost pe 11. Cum a ajuns Kanal D pe trei
Kanal D încheia anul 2007 pe poziţia a unsprezecea în clasamentul audienţelor. Media pe zi – 56.000 de români în fiecare minut, dintre care 34.000 în primul an. Meciurile de fotbal ajutau staţia, cu audienţe bune, dar nu erau de ajuns pentru a ridica media de audienţă în mod semnificativ.
Au urmat trei ani în care audienţa a crescut uşor. În Prime-Time, la nivel urban, a fost aproape o stagnare în 2008, 2009 şi 2010. Poziţiile în clasament: între locurile 6 şi 8.
Creşterea notabilă s-a observat în 2011, când staţia turcilor a urcat pe locul trei la nivel naţional şi pe locul cinci la oraşe. În 2013, în primele două luni, Kanal D este pe locul trei, după Pro TV şi Antena 1, atât la nivel naţional, cât şi la oraşe.
Audienţa postului Kanal D, în cei şase ani, după MEDIA PE ZI:
URBAN | NATIONAL | |
---|---|---|
2007 | 34.000 telespectatori pe minut (0,3 rtg) | 56.000 telespectatori pe minut (0,3 rtg) |
2008 | 84.000 (0,7) | 135.000 (0,7) |
2009 | 99.000 (0,9) | 158.000 (0,8) |
2010 | 109.000 (0,9) | 191.000 (0,9) |
2011 | 130.000 (1,1) | 229.000 (1,1) |
2012 | 146.000 (1,4) | 280.00 (1,5) |
2013 | 220.000 (2,1) | 445.000 (2,3) |
Audienţa postului Kanal D, în cei şase ani, în PRIME – TIME (intervalul de maximă audienţă, orele 19.00-23.00):
URBAN | NATIONAL | |
---|---|---|
2007 | 85.000 telespectatori pe minut (0,8 rtg) | 139.000 telespectatori pe minut (0,7 rtg) |
2008 | 201.000 (1,8) | 329.000 (1,7) |
2009 | 206.000 (1,8) | 345.000 (1,7) |
2010 | 206.000 (1,8) | 388.000 (1,9) |
2011 | 282.000 (2,4) | 514.000 (2,5) |
2012 | 344.000 (3,3) | 694.000 (3,6) |
2013 | 499.000 (4,8) | 1.039.000 (5,5) |
Atacul lui Suleyman
Fără îndoială, sultanul Suleyman a fost motorul postului în 2012. Serialul a fost revelaţia sfârşitului de an, reuşind să depăşească emisiunile cu care concura. Sub "dominaţia" lui Suleyman, Pro TV a mutat serialul Pariu cu viaţa miercuri, lunea fiind mereu în urma serialului de pe Kanal D.
Suleyman a reuşit să depăşească într-o ediţie, şi Vocea României de pe Pro TV. În aceste condiţii, Suleyman Magnificul a fost cel mai urmărit program de pe Kanal D anul trecut, cu o medie de 1,4 milioane de români pe minut la fiecare episod, dintre care aproape 900.000 din oraşe.
În 2012, topul arată cu totul diferit faţă de primul an de funcţionare. Nu mai este fotbal, nu mai este Noră pentru mama (format care a migrat la Antena 1, cu numele Mireasă pentru fiul meu), nu mai este Vacanţa mare. Sunt, în schimb, două emisiuni cu Ernest (Ochii din umbră şi Pe banii părinţilor), Roata norocului (cu Liviu Vârciu), două seriale turceşti, Vrei să fii milionar şi Paparazzi (cu Adelina Pestriţu).
Cele mai urmărite programe ale Kanal D, în 2012:
2012 | URBAN | NATIONAL | |
---|---|---|---|
1 | Suleyman Magnificul | 875.000 telespectatori pe minut (8,3 rtg) | 1.441.000 (7,6) |
2 | Ochii din umbra | 569.000 (5,4) | 1.316.000 (6,9) |
3 | Inima nu respecta reguli | 514.000 (4,9) | 959.000 (5) |
4 | Roata norocului | 391.000 (3,7) | 885.000 (4,6) |
5 | Pe banii parintilor | 376.000 (3,6) | 835.000 (4,4) |
6 | Cantec fara sfarsit | 360.000 (3,4) | 609.000 (3,2) |
7 | Vrei sa fii milionar | 344.000 (3,3) | 652.000 (3,4) |
8 | Fatmagul | 333.000 (3,2) | 576.00 (3) |
9 | Paparazzi | 315.000 (3) | 658.000 (3,5) |
10 | Asta-i Romania | 288.000 (2,7) | 632.000 (3,3) |
Comentarii
Un cult pentru purificare care inseamna inclusiv spalat la baie. si acum de 5x pe zii ,credicionsii musulmani se spala inainte de rugaciuni. Ideile preconcepute,preluate cu palnia direct in stomac,fara o filtrare prin creer Nu sunt bune! dar pentru asta trebuie sa ai creer-sau macar sa stii la ce foloseste ! Mai incearca sa gandesti.E o tara saraca,dar are un popor grozav ! Isi vede de viitor si o face bine !
Insa daca poporul a dorit Cancan ii sa oferit cancan
O singura data pot spune ca am "urat" postul Kanal D, si asta se intampla la inceput, cand turcii au reusit sa "distruga" doua sitcomuri si anume "La Bloc" si "Vacanta Mare". Treptat insa turcii au reusit sa creasca in preferintele mele. :)