Romtelecom, Penny Market şi Nivea ocupă primele poziţii în topul celor mai vizibile branduri în publicitate, potrivit monitorizării mediaTRUST.
În clasamentul celor mai promovate branduri, realizat în funcţie de numărul de apariţii publicitare pe canalele media, Romtelecom se află pe primul loc cu 4.193 de reclame (TV, radio, presa scrisă), cu un buget, la rate card (fără discouturi), de 9,1 milioane de euro, urmat de Penny Market cu 3.963 reclame şi un Rate Card de 7 milioane de euro. Nivea a înregistrat 3.916 de reclame, având un Rate Card de 6 milioane euro.
Printre cele mai promovate branduri se numără şi Nurofen (3.879), Orange (3.673), voyo.ro (3.150) şi Adria (3.073) etc.
În ceea ce priveşte distribuţia reclamelor pe canalele media, observăm că vizibilitatea brandurilor este mai puternică pe posturile TV, urmate de radiouri şi presa scrisă.
Romtelecom a înregistrat cele mai multe difuzări la B1 TV (526 spoturi), Antena 3 ( 429) şi Antena 1 (401). Printre posturile de radio cu cele mai multe reclame difuzate sunt Pro FM (70 de reclame), Kiss Fm (69) şi Radio Zu (67).
Penny Market a avut cea mai mare vizibilitate la posturile TVR 2 (423 reclame), România TV (385) şi Kanal D (423 reclame). Radiourile ce cele mai multe reclame difuzate sunt Pro FM (165), Europa FM (158) şi Kiss FM (150 reclame). Click a pubilcat 4 reclame, în intervalul analizat, iar Libertatea, una.
Brandul Nivea a fost cel mai mult vizibil la posturile de televiziune Antena 2 (543 spoturi), Prima TV (469) şi Kiss Tv (361), precum şi în presa scrisă, 28 reclame în Gazeta Sporturilor, 4 în Story şi 4 în Glamour.
Cele mai vizibile companii
European Drinks, Procter&Gamble şi Reckitt Benckiser sunt advertiserii cu cea mai mare vizibilitate în media, în luna martie, potrivit mediaTRUST.
În clasamentul celor mai activi advertiseri, realizat în funcţie de numărul de spoturi publicitare difuzate de canalele media, European Drinks ocupă locul întâi cu un număr de 9.148 de reclame, având un cost Rate Card de 30,2 milioane de euro. Produsele companiei au fost promovate în special pe canalele N24 şi Naţional TV, posturi deţinute de fraţii Micula, patronii de la European Drinks.
Procter & Gamble ocupă poziţia secundă cu 8.471 de reclame difuzate. Pe locul trei în topul celor mai vizibili advertiseri se află Reckitt Benckiser cu 8.253 de reclame, cu un Rate Card de 13,1 milioane de euro.
În perioada 1-31 martie 2013, pe TV au fost difuzate 225.382 de reclame, 41.933 la radio, iar 5.777 în presa scrisă.
Distribuţia spoturilor publicitare pentru advertiserii aflaţi pe primele locuri în clasament
Campania publicitară realizată de European Drinks este vizibliă în mod deosebit pe posturile de televiziune N24 şi Naţional TV. Acest lucru se datorează faptului că cele două posturi de televiziune şi compania European Drinks au acţionari comuni. În presa scrisă a fost vizată România Liberă, care a publicat două reclame.
Campania Procter&Gamble a avut mai multe difuzări la posturile de televiziune Acasă TV (2.148 reclame), Antena 2 (1.077 reclame) şi PRO TV (813 reclame). În presa scrisă, Pro Tv Magazin a publicat 9 reclame, Ce se întâmplă doctore – 8 reclame şi revista Mami – 6 reclame.
Reckitt Benckiser a mizat mai mult pe posturile B1TV (1.754 reclame), Realitatea TV (1.672 reclame) şi Antena 2 (1.095 reclame) şi o singură reclamă în revista Tabu.
Topul advertiserilor după sector
Potrivit numărului de reclame înregistrate pe canalele media pe parcursul lunii martie, 2013, sectorul Alimentar a numărat 56.884 spoturi. Sectorul Farmaceutic ocupă poziţia a doua cu 46.493 de reclame, iar locul trei este ocupat de sectorul Comerţ - 31.944 de reclame difuzate.
În cadrul sectorului Alimentar, advertaiserii cu cea mai mare vizibilitate sunt European Drinks, Kraft Foods şi Nestle. Cele mai agresive campanii de promovare în sectorul farmaceutic le-au avut Reckitt Benckiser, Biofarm şi Health Advisors.
Rewe, Lidl şi Dante Internaţional ( eMag), sunt advertiserii cel mai bine promovaţi la categoria Comerţ.
Informaţii despre raportul mediaTrust
Raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a 273.092 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 - 31 martie 2013, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale.
Comentarii
Si noi de ce nu stim ? :))
Ce usor fac unii banii, dom'le ! Ametindu-i pe altii !