Veniturile companiei Central European Media Enterprises (CME) care deţine Pro TV în România au fost în scădere cu 30 de milioane de dolari în primul trimestru al lui 2013 comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012. Cu toate acestea, declinul a fost mai „rezervat” în România faţă de alte ţări în care compania operează. Ţara noastră a devenit cea mai profitabilă pentru CME, înregistrând cele mai mari venituri din regiune, după scăderea abruptă înregistrată de Cehia.
Paginademedia.ro prezintă în continuare rezultatele financiare din perioada ianuarie - martie 2013 ale Central European Media Enterprises, compania care deţine Pro TV SA.
Per total, CME a avut venituri de 137 de milioane de dolari pe întreaga regiune, în scădere cu aproximativ 30 de milioane de dolari faţă de primul trimestru din 2012. OIBDA (profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare) a ajuns pe minus: 20,6 milioane de dolari. În primele trei luni ale lui 2012 OIBDA era de 14 milioane de dolari.
În România, CME operează posturile Pro TV, Pro TV Internaţional, Acasă TV, Pro Cinema, Acasă Gold, Sport.ro, MTV România, Pro TV Chişinău şi Acasă Moldova. Operaţiunile TV ale CME în România au atras în primele trei luni ale lui 2013 venituri nete de 42 de milioane de dolari, fiind ţara care a adus cele mai mari venituri dintre toate cele în care CME este prezentă.
Creşterea preţurilor la publicitate şi a preţurilor percepute companiilor de cablu au dus la reacţii diferite din partea companiilor de media şi a clienţilor publicitari. Companiile din Cehia, ţara care aducea până acum cele mai mari venituri CME-ului, au reacţionat dur la aceste decizii, motiv pentru care şi veniturile au înregistrat o scădere abruptă de peste 20 de milioane de dolari.
Adrian Sârbu, preşedinte şi CEO la Central European Media Enterprises: „2013 este anul reacţiilor curajoase pentru a restabili valoarea produselor noastre. Am crescut preţurile pentru publicitate şi comisioanele plătite de companiile de cablu. Rezultatele din primul trimestru reflectă prima fază a implementării acestor decizii. În timp ce aceste decizii au fost un succes în majoritatea ţărilor în care suntem prezenţi, am întâmpinat rezistenţă din partea anumitor agenţii de media şi a unor clienţi publicitari din Cehia, unde numărul de GRP-uri a scăzut, având efect asupra veniturilor noastre şi asupra OIBDA (profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare - n.r.). Vom menţine această politică legată de preţuri în Cehia şi în toată regiunea întrucât suntem determinaţi să inversăm trendul de scădere a veniturilor din publicitatea TV”
Veniturile nete ale Central European Media Enterprises în ţările în care este prezentă (dolari)
Tara | Venituri in primul trimestru 2013 | Venituri in primul trimestru 2012 | Variatie |
---|---|---|---|
Bulgaria | 16.424.000 | 19.331.000 | -2.907.000 |
Croatia | 12.093.000 | 12.879.000 | -786.000 |
Cehia | 36.801.000 | 58.958.000 | -22.157.000 |
Romania | 42.031.000 | 43.351.000 | -1.320.000 |
Slovacia | 16.923.000 | 19.372.000 | -2.449.000 |
Slovenia | 14.476.000 | 15.524.000 | -1.048.000 |
Trimite un comentariu