În urma ieşirii postului Pro TV de pe lista must-carry de la CNA, operatorii de cablu vor plăti pentru retransmisia canalului din grupul condus de Adrian Sârbu.
Central European Media Eenterprises operează în România posturile ProTV, Acasă TV, Acasă Gold, Pro Cinema, Sport.ro, ProTV Interantional şi MTV.
Preţul de pornire în negocierile cu cabliştii este de la 1 euro (4,5 lei) pe abonat, pe lună, pentru întregul pachet de canelepotrivit site-ului ProTV.
Acest preţ este valabil timp de patru ani de zile, începând de la data de 1 februarie 2014. Preţurile sunt valabile "începând cu data intrării în vigoare a Ofertei Generale a Pro TV, sub condiţia ca regimul must-carry să nu mai fie aplicabil Canalului Pro TV".
Numărul de abonaţi ai principalilor operatori de cablu şi discounturile aferente
- Compania RCS&RDS are 3 milioane de abonaţi la serviciile TV, 1,2 milioane la televiziunea prin satelit, iar 1,8 milioane sunt abonaţi la CATV.
- Romtelecom are în jur de 1,22 milioane abonati la serviciile TV (DTH, IPTV si Cablu),
- UPC are în jur de 1,2 milioane de abonaţi.
Discountul pentru companiile cu abonaţi între 1 milion şi 1,5 milioane este de 44,44%. Iar pentru companiile cu abonaţi între 2,5 -3 milioane discountul este de 61,11%.
Oficialii Pro TV spun că "vom începe negoicierile cu distribuitorii pe măsură ce expiră contractele cu aceştia", nu din momentul scoaterii postului generalist al CME din România de pe lista must-carry, publicată pe site-ul CNA.
Discounturile aplicate de grupul Pro
Discounturile oficiale variază de la 0%, în cazul în care distribuitorul are pana la 300.000 de abonati, la 66,66% în cazul în care distribuitorul are peste 3 milioane de abonaţi. (N.red.: de cele mai multe ori, astfel de preţuri-lista sunt punctul de pornire în negocierile dintre televiziuni şi distribuitori).
Citeşte şi:
Comentarii
Ca ne-am cam saturat !...