Skip to main content

STUDIU ROADS: Piaţa de publicitate online, 10,3 milioane de euro în primul semestru al anului

 

Sursa foto: Capital.ro
Sursa foto: Capital.ro

Publicitate

Valoarea pieţei de publicitate online pe primul semestru al acestui an a fost de peste 10,3  milioane de euro* (45,5 milioane de lei), cu 2% mai puţin comparativ cu primul semestru al anului 2012, potrivit celui mai recent studiu ROADS (Romanian Online Advertising Study).

Industria Telecom îşi menţine supremaţia în ceea ce priveşte sumele investite în publicitatea online autohtonă în prima jumătate a anului 2013, contribuind cu peste 1,6 milioane de euro (7,3 milioane de lei) la o piaţă de 10,3 milioane de euro (45,5 mil. lei), valoarea totală raportată de participanţii la studiul ROADS.

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 23 de companii, care reprezintă aproximativ 1.280 dintre site-urile existente în România.

Alte detalii din studiu:

  • INVESTITORI. Top trei cele mai mari industrii investitoare în piaţa de publicitate online: industria telecom - peste 1,6 milioane de euro (7,3 mil. lei) este completat la distanţă de sectorul bancar - aproximativ 1 milion de euro (4,4 milioane de lei) şi auto - peste 950 de mii de euro (4,2 milioane de lei).
  • FORMATE. În privinţa formatelor, cele Embedded rămân de departe cele mai utilizate în publicitatea online în primul semestru al anului 2013, urmate la o distanţă considerabilă de Interruptive Formats.
  • TENDINŢE. Legat de dinamica pieţei măsurate, se observă o tendinţă de scădere, atât faţă de semestrul similar (S1) al anului trecut (2%), cât şi faţă de cea de-a doua jumătate a anului – S2 2012 (faţă de care s-a înregistrat o scădere de 12%). Ţinând cont de valoarea raportată de grupul de referinţă, scăderea pieţei este şi mai abruptă – 23% faţă de S2 2012 şi 17% faţă de S1 2012.
  • NOUTATE. Anul acesta, au fost incluse pentru prima dată şi o serie de agenţii de media, în scopul măsurării investiţiilor şi în reţele externe, nu doar la publisherii autohtoni. Au fost introduse 3 segmente noi: search engines, social media şi foreign networks. Astfel, numărul companiilor participante la studiu a ajuns la 23, în condiţiile excluderii a 2 companii care nu au furnizat datele în timp util. Acest demers va continua şi pentru ediţiile din anii viitori.
* Sumele în euro au fost calculate la un curs mediu de 4,4 lei. 
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus