Postul de sport GSPTV se transformă în ZU TV. Consiliul Naţional al Audiovizualului a aprobat transformarea postului de sport într-unul generalist, preponderent muzical, sub denumirea de ZU TV.
Noul post de televiziune se va lansa pe data de 3 aprilie în cadrul evenimentului muzical ZU Music Awards (ZUMA), care se va desfăşura în Bucureşti.
Antena Group a solcitat Consiliului modificarea licenţei GSPTV în ZU TV, aşa cum s-a întâmplat la finalul anului trecut cu tranformarea postului Antena 2 în Antena Stars, despre care Paginademedia.ro a scris AICI.
Mihai Morar a vorbit despre proiectul ZU TV ca despre o "dezvoltare a brandului ZU într-o zonă de 360, aveam radio, online, evenimente şi acum ne dorim şi TV".
"ZU TV nu îşi doreşte să fie o televiziune muzicală, va fi o televiziune care inveşteste serios în producţii. Ştiu că aveţi o imagine legată de televiziunile muzicale. În momentul de faţa dacă te uiţi pe posturile de muzica vezi un tonomat de videoclipuri întrerupte de pauzele de publicitate. Nu este o televiziune ieftină".
ZU TV se adresează unui public format din persoane cu vârsta curinsă între 15 şi 35 de ani, potrivit lui Mihai Morar, managerul de proiect al noului post al Antena Group.
Mihai Morar: "ZU TV face parte din strategia Antena Group"
"În principiu, ZU TV îşi doreşte să fie o extensie a unui brand (Radio ZU), având în vedere faptul că divertismentul din România a avut o evoluţie foarte bună. Target-ul este e 15 - 35. Acest proiect îşi doreşte să ducă mai departe ceea ce a început Radio ZU, face parte din strategia Antena Group de a se dezvolta pe această zonă de entertainment", a mai spus Morar, şeful proiectului ZU TV, în faţa CNA.
Morar despre "renunţarea la GSPTV":
"În contextul actual, o televiziune must-carry cum este GSPTV nu poate intra în concurenţă cu marii cablişti pentru a licita pentru marile competiţii sportive din fotbal. În ultimii ani, GSPTV a încercat să aducă un conţinut extra-fotbal generos, însă, în contextul actual când publicul este orientat puternic spre fotbal, o astfel de televiziune supravieţuieşte foarte greu. Chiar şi competiţiile extra-fotbal sunt în continuare foarte costisitoare şi nu se regăsesc în balanţa venituri din publicitate şi cheltuieli de achiziţie", a explicat Mihai Morar.
La şedinţa CNA de astăzi, din partea Antena Group, pentru a prezenta proiectul ZU TV au fost prezenţi: Mihai Morar (channel manager ZU TV), Toni Teşiu (director de programe Radio ZU), Claudiu Oprea (head of production Antena Group) şi Mirela Bomboe (jurist Antena Group).
O mare parte din discuţiile purtate de reprezentanţii ZU TV şi membrii CNA s-au centrat pe faptul că noua televiziune se va folosi de locul obţinut de GSPTV (16 - n.r.) în lista must-carry.
Mirela Bomboe, avocat Antena Group:
"Solicitarea noastră este perfect legală. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi cu Antena 2 care s-a transformat în Antena Stars. GSPTV era un post care se dusese mai mult în zona de show sportiv, mai mult în zona de divertisment. GSPTV nu a putut sa ţină pasul cu competiţia în această zona de transmisiuni de meciuri de fotbal. Noi nu venim să vă solicităm o licenţă nouă. Noi vă solicităm modificarea licenţei, ceea ce este o solicitare perfect legală . Noi nu considerăm că trădăm aşteptările publicului. Poate ca ne-am calificat în must-carry cu GSPTV, dar publicul poate decide dacă la anul vom mai fi aici."
Viorel Vasile Buda, vicepreşedinte CNA: Vi se pare moral să ocupaţi cu un post nou locul unui post vechi în lista must-carry?
Mihai Morar, manager de proiect ZU TV:
"Antena Group a încercat să nu-şi trădeze publicul, cu noile abordări pe care le-a avut GSPTV în ultima perioadă. În momentul în care competiţiile de fotbal costă chiar milioane de euro, un post ca GSPTV nu are nicio şansă. Este o bătălie inegală", a spus Morar, în faţa membrilor CNA.
Mirela Bomboe, avocat Antena Group:
"Acel loc liber (din must-carry - n.r.) ar fi luat oricum de un alt post de televiziune, dacă închidem GSPTV şi solicităm altă licenţă. Noi venim cu o alternativă viabilă. Nu cred că se sustine ideea că ne trădăm publicul. Un eventual loc liber poate fi ocupat de o televiziune care nu se bucură de aceeaşi audienţă din partea publicului."
Narcisa Iorga, membru CNA:
"Cred că puteaţi să obţineţi o licenţă nouă. Prin solicitarea de modificare a serviciului de programe, a grilei de programe şi cu noua siglă, practic, veniţi pentru o altă licenţă. Profitati de acea prezenţă în must-carry. Vreţi să profitaţi de primul an, care este cel mai greu pentru o televiziune nouă, practic vă asiguraţi audienţa. Eu cred că această solicitare este pe langă lege, aşa cum s-a întâmplat şi cu Antena Stars, pentru care am votat împotrivă. Programul care v-a permis intrarea în must-carry nu va mai fi difuzat."
Mirela Bomboe, reprezentanta Antena Group:
"Legea permite ca acele elemente pot fi modificate (serviciul de programe, sigla postului şi grila de programe). S-a mai intamplat acest lucru. Noi venim cu o solicitare pe durata de valabiltate a licentei. Nu cred ca este nicio problema."
Solicitarea Antena Group de modificare a licenţei GSPTV din tematic sportiv în generalist (ZU TV) a primit numărul minim necesar de voturi, şase. Narcisa Iorga şi Valentin Jucan au fost singurii membri CNA care s-au opus acestei transformări, lucru care s-a întâmplat şi în cazul Antena 2 - Antena Stars.
La şedinţa CNA de astăzi participă: Narcisa Iorga, Valentin Jucan, Lorand Turoş, Monica Gubernat, Viorel Vasile Buda, Laura Georgescu, Cristina Trepcea şi Radu Călin Cristea.
CONTEXT. Pe 30 ianuarie, Antena Group a anunţat oficial transformarea postului GSP TV în ZU TV, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.
“Lansarea ZU TV face parte din noua strategie de dezvoltare a conţinutului Antena Group”, precizeaza compania, la momentul respectiv.
La jumătatea lunii ianuarie, ziarul GazetaSporturilor anunţa, pe surse, închiderea postului de sport GSPTV, deţinut de trustul Intac şi transformarea lui în ZU TV.
Comentarii