Google este cel mai mare deţinător de spatiu media la nivel global, potrivit unui raport realizat de ZenithOptimedia.
În clasamentul Top 30 al furnizorilor de spatii media au intrat cinci companii de internet - Google, Yahoo!, Facebook, Baidu (principalul motor de căutare al Chinei) şi Microsoft - atragand 67% din investiţiile globale în publicitatea pe internet şi 21% din veniturile totale de media generate de Top 30 media owners.
În acest top Walt Disney Company ocupă locul trei, Time Warner locul şase, Discovery Communications locul 22 şi Facebook 24.
Puterea pieţei de publicitate pe internet este deţinuta la acest moment de intermediari, companii care conectează consumatorii cu conţinutul pe care îl caută, sau unii cu altii, mai degrabă decat cu producatorii de conţinut, se mai arată în raportul Zenith.
Înainte de Topul 30 al furnizorilor de spatii media, Paginademedia.ro vă prezintă în continuare câteva concluzii descprinse din raportul realizat de ZenithOptimedia.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
- Producătorii de conţinut încă domină, în pofida creşterii rapide a intermediarilor de internet, generând o mare parte a veniturilor de media. 22 de companii din Top 30 sunt companii de media şi entertainment tradiţionale, care creează şi distribuie conţinutul lor propriu, avand un cumul de 64% din veniturile media combinate ale furnizorilor de media din întregul top.
- Divizarea presei si televiziunii. Declinul industriei de publishing duce la scindarea marilor conglomerate media in companii ce preiau diviziile de film si televiziune si cele de publishing, cum este cazul lui News Corporation, divizat in Century Fox si noul News Corporation. Un rationament similar se gaseste si in spatele divizarii lui Time Warner. Time Inc., publisher-ul sau de reviste se va separa de Time Warner cu diviziile sale de film si televiziune, actiune programata pentru trimestrul II din 2014.
Trimite un comentariu