Consiliul Naţional al Audiovizualului a aprobat astăzi structura grilelor de programe a TVR 1 şi TVR 2. În contextul discutării grilei TVR, unul dintre membrii CNA i-a luat la întrebări pe reprezentanţii postului public despre statutul emisiunii lui Moise Guran.
Monica Gubernat, membru CNA: Aveţi o emisiune înainte de ştirile TVR, a domnului Guran. Eu nu am înţeles, de două săptămâni văd cum se promovează o clinică dentară, vă rog să mi spuneţi care este statutul acestei emisiuni. De asemenea, domnul Guran mi-a promis că o să facă public contractul cu TVR. Pentru că avem nişte emisiuni în analiză şi aş vrea să ştiu şi eu cine plăteşte amenda, TVR sau dl Guran? În condiţiile în care se constată abateri.
Irina Radu, director de programe la TVR: „Vizavi de acea emisiune de dinaintea jurnalului este un filler. Moise Guran nu primeşte bani de la TVR. Ştiţi bine că subliniază acest lucru în emisiuni tocmai pentru a-şi arăta independenţa şi faptul că nu consumă banul public. Vizavi de faptul că trebuie să-şi acopere de undeva cheltuielile, acest slot de pastile are un regim de sponsorizare. Îşi expun şi sponsorii săi acolo.”
Monica Gubernat: Eu nu am văzut nicăieri, că e sponsorizare înainte, după. Nu ştiu care este statutul acestei emisiunii. Are statut de emisiune sponsorizată.
Irina Radu: Ştim că prin contract are carton de sponsor, dar vom verifica.
Monica Gubernat – Eu pot să o tratez foarte simplu ca o publicitate mascată. Să înţeleg că acea sponsorizare este pentru emisiunea proprie, deşi se foloseşte spatiul TVR.
Irina Radu - Toate emisiunile care sunt sponsorizare folosesc spaţiul TVR pentru că acolo se expun sponsorii pentru ca oamenii aceia să obţină bani şi să-şi desfăşoare emisiunea.
Monica Gubernat: Care este beneficiul TVR în acest caz?
Irina Radu – Beneficiul TVR este că obţine o emisiune care are un rating bun fără să cheltuiască bani. Atâta timp cât spaţiul nostru de publicitate nu este integral vândut, atunci noi judecăm aşa: atâta timp cât noi nu cheltuim din banii pe care oricum nu-i avem pentru că suntem plini de datorii şi primim o emisiune de calitate, înseamnă că este o decizie managerială corectă. Pentru că emisiunea aceea chiar dacă are plusuri şi minusuri, noi considerăm că este una dintre emisiunile noastre bune.
După discuţii de mai bine de jumătate de oră, membrii CNA au aprobat noua structură de programe a TVR 1 şi TVR 2. Potrivit directorului TVR 1, Gabriel Gherghescu, grila postului nu va avea multe schimbări faţă de toamna trecută. Gherghescu: „Printre noutăţi este o emisiune despre folosirea corectă a limbii române, care va fi de luni până vineri. Programele informative au o pondere de 36% şi punctual mai avem câteva noutăţi legate de câteva emisiuni în grila pe care am dori să o începem din 9 martie. Desigur avem Eurovision. Ne concentrăm în perioada asta pe promovarea şi activitatea în jurul acestui eveniment.”
După aprobarea grilei TVR, Consiliul a analizat şi o serie de sesizări legate de mai multe emisiuni ale postului public, printre care şi o ediţie a emisiunii Biziday, monitorizate de CNA ca urmare a unor sesizări primite de la telespectatori. Mai exact, aceştia au reclamat limbajul folosit de Guran într-o emisiune în care vorbea despre creditele în franci elveţieni.
TVR 1 nu a primit astăzi sancţiuni pentru emisiunea lui Moise Guran, însă a primit o somaţie pentru emisiunea lui Cristi Tabără, Exclusiv în România, privind o chestiune legată de publicitate. Mai exact, potrivit unei reclamaţii, Exclusiv în România ar fi difuzat în data de 7 ianuarie publicitate nemarcată la hotelul New Montana din Sinaia. Potrivit TVR, ediţia din 7 ianuarie a fost sponsorizată de respectivul hotel, iar „TVR s-a obligat să asigure menţionarea sponsorului, cu respectarea legislaţiei audiovizuale, inclusiv a deciziilor CNA.”
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.roMonitorizarea CNA a arătat că TVR a difuzat un material de promovare a hotelului New Montana cu o durată de două minute şi jumătate, lucru ce contravine legii în vigoare. Membrii CNA au votat somaţia pentru încălcara dispoziţiile art. 97 alin. (7) din Codul audiovizualului, conform cărora „În situaţia prezenţei în programul audiovizual sponsorizat a reprezentanţilor sponsorilor, referirile la sponsori nu trebuie să depăşească 30 de secunde pentru fiecare sponsor”;
Sau, poate, se doreste eliminarea uneia din cele mai urmarite si apreciate emisiuni de la TVR 1 care, basca, se si autofinanteaza.