Google a lansat înscrierile pentru Innovation Fund, un fond de 150 de milioane de euro destinat proiectleor din industria europeana de ştiri digitale, indiferent că sunt la început de drum sau sunt consacrate.
Înscrierile sunt deschise până pe 4 decembrie şi pot depune proiecte chiar şi cei din România. Potrivit reprezentanţilor companiei, misiunea fondului este să „să ducă idei, care pot veni din orice parte a industriei media, să ofere organizaţiilor de ştiri – de toate dimensiunile – cadrul necesar pentru noi abordări.”
Sunt alocaţi 150 de milioane de euro, fondurile urmând a fi oferite într-o perioadă de 3 ani, sub forma unor finanţări fără obligaţii suplimentare.
În fiecare an, vor fi organizate cel puţin două sesiuni de înscrieri. Prima sesiune a început pe 22 octombrie şi se încheie la data de 4 decembrie. Următoarea va debuta în primăvara anului 2016, detaliile urmând a fi publicate pe pagina de internet a Digital News Initiative.
Detalii despre cum funcţionează Fondul:
Proiecte
Proiecte care demonstrează aplicarea practică a noilor tehnologii în jurnalismul digital, care sprijină dezvoltarea noilor modele de afaceri sau care chiar modifică modul în care utilizatorii consumă ştirile în format digital. Proiectele pot fi complet experimentale, însă trebuie să includă obiective bine definite şi trebuie să aibă o consistentă componentă digitală. Nu este obligatorie utilizarea produselor Google. Pentru a se bucura de succes, proiectele trebuie să aibă un caracter inovator şi să genereze un impact pozitiv asupra producţiei de jurnalism digital original şi asupra viitorului industriei de presă.
Eligibilitate
Sunt eligibili instituţii de presă consacrate, presă exclusiv online, start-up-uri de presă, parteneriate colaborative şi persoane fizice din ţările UE şi ETFA.
Finanţare
Sunt disponibile trei categorii de finanţare:
• Proiecte prototip: deschise organizaţiilor - şi persoanelor fizice - care îndeplinesc criteriile de eligibilitate şi au cost total de până la 50.000 euro. Aceste proiecte trebuie să fie într-o fază iniţială, cu idei încă în formare şi ipoteze de testat. Aceste proiecte vor intra într-o procedură accelerată şi costul total va fi acoperit în proporţie de 100%.
• Proiecte medii deschise organizaţiilor care îndeplinesc criteriile de eligibilitate şi au cost total de până la 300.000 euro. Vor fi acceptate cereri de finanţare de până la 70% din costul total al proiectului.
• Proiecte mari: deschise organizaţiilor care îndeplinesc criteriile de eligibilitate şi au cost total de peste 300.000 euro. Vom finanţa până la 70% din costul total al proiectului, cu stabilirea unui plafon de finanţare de 1 milion de euro.
Sunt posibile excepţii de la plafonul de finanţare de 1 milion de euro pentru proiecte de anvergură care au o structură colaborativă (de exemplu, o colaborare internaţională, trans-sectorială între mai multe organizaţii) sau care au o contribuţie semnificativă în domeniul industriei media.
Înscrieri
Înscrierile se fac pe site-ul Digital News Initiative, unde apar inclusiv criteriile de eligibilitate, termenii şi condiţiile de participare şi formularele de înscriere. Cererile de înscriere trebuie redactate în limba engleză, iar termenul limită pentru înscrierea în prima rundă de finanţare este 4 decembrie 2015.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Trimite un comentariu