Va mulge vaca Albalact sau o va înfuleca? se întreabă Moise Guran după ce gigantul francez Lactalis (care are brandul La Dorna) a preluat Albalact (cu mărcile Zuzu). Articolul care analizează viitorul acestei afaceri a fost cea mai distribuită postare de pe un blog pe reţeaua de socializare Facebook.
Materialul intitulat "Cazul Lactalis… Va mulge vaca Albalact sau o va înfuleca?" a fost distribuit, în acest weekend, de peste 1.200 de ori pe platforma de socializare, potrivit unei monitorizări Facebrands pentru Paginademedia.ro.
Din articol:
"Printr-o strategie de marketing extrem de agresivă, Raul Ciurtin n-a părut foarte speriat de concurenţa puternică şi venită mai ales de la multinaţionale, a recapitalizat Albalact pe bursă, a extins permanent capacitatea de producţie, încorporând alte fabrici de lapte şi de brânzeturi de stat, dar a şi investit permanent în modernizarea utilajelor.
Probabil însă, la fel de mult au contat reclamele gândite altfel la Fulga şi la Zuzu, în campanii în care proaspătul absolvent de medicină şi-a pus, de fapt, în valoare exact tinereţea, curajul şi creativitatea. După aceşti 16 ani, cifra de afaceri a Albalact a crescut de 100 de ori, ceea ce a transformat-o, aproape inevitabil, în ţintă pentru colosul Lactalis, un gigant francez cu o cifră de afaceri la nivel global cât jumătate din bugetul României."
Între cele mai distribuite postări de pe bloguri se numără una de pe contributors.ro şi una de pe blogul lui Bucurenci.
O selecţie de materiale de pe bloguri şi platforme colective, distribuite pe Facebook, realizată de Paginademedia.ro şi FacebrandsPRO:
1. biziday.ro, “Cazul Lactalis… Va mulge vaca Albalact sau o va înfuleca?”, de Moise Guran, 1234 share-uri pe Facebook.
Din articol:
Sunt corporaţii care au venit în România, au preluat foste fabrici comuniste, au investit în ele şi le-au dus la cer. Vezi povestea Dacia-Renault. Sunt altele care au venit la noi pe un teren viran, cu potenţial, dar viran, au investit şi au creat mii de locuri de muncă, intuind exact creativitatea românilor. Aşa sunt cele mai multe din domeniul software, vezi Continental sau Bosch, doi concurenţi internaţionali care se bat pe resursele de inteligenţă ale României. Sunt companii pornite de antreprenori români care au reuşit să facă saltul la nivel internaţional, aşa cum este cazul Bitdefender. Mai sunt, desigur, corporaţii care au venit în România în căutarea acaparării cotei de piaţă, profitând de forţa lor financiară mult mai mare. Acestea din urmă au cumpărat şi au închis producţia locală, pentru a impune apoi marfă de import.
2. contributors.ro, “Scurtă meditaţie pe marginea lui „sunt nevinovat””,de Gabriel Liiceanu, 357 share-uri pe Facebook.
Din articol:
„Sunt nevinovat, sunt nevinovat, sunt nevinovat…” Acesta este laitmotivul declaraţiilor pe care, cu sau fără cătuşe la mâini, le fac inculpaţii ce urcă sau coboară treptele tribunalelor sau, dacă au parte de imunitate, treptele de la tribuna Parlamentului de unde îşi clamează inocenţa. Cel mai adesea, după ce au simţit solidaritatea colegilor (mâine poate fi rândul lor…); uneori, după ce au fost miruiţi de câte o senatoare pioasă cu mir de la muntele Athos sau după ce, înainte de a lua cuvântul, au mângâiat, febril, mătănii, cerşind din priviri mila şi îndurarea celor ce se pregătesc să le voteze soarta. Toţi încep prin a-şi afirma încrederea în justiţie. Toţi termină prin a explica urmărirea penală printr-o „răfuială politică”.
3. bucurenci.ro, “Cum se face o cerere”, 345 share-uri pe Facebook.
4. Bloguri Adevarul, “Organul cu girofar”, de Sorin Bocancea, 246 share-uri pe facebook.
Din articol:
Un semn al sultanismului definitoriu culturii politice a demnitarilor din România este obsesia pentru coloană oficială şi girofar. Frustrările strămoşilor lor şi ale acestor potentaţi ai vremii ţipă prin sirene şi ne scot ochii cu orgiile de lumini de pe maşinile şi motocicletele din coloanele oficiale ce le anunţă trecerea pe acest pământ.Trebuie să fie lovit de o puternică avalanşă de endorfine individul ajuns într-o înaltă demnitate atunci când este anunţat că îl aşteaptă coloana. Ce, voevozii, regii şi sultanii nu aveau escorte ce îi însoţeau peste tot? Pentru ce a tras omul atâtea sfori în partid şi în coaliţii, cum să vadă lumea că el nu este la fel ca ceilalţi altfel decât prevăzut cu coloană oficială?
5. viorelilisoi.ro, “Strălucitor”, 241 share-uri pe Facebook.
Din articol:
Un bun reporter nu se îmbată niciodată în timpul documentării. Acesta este un principiu de fier al jurnalismului de calitate. L-am descoperit în ultimii ani, de când m-am despărţit amiabil de alcool. Pe măsură ce renunţ, cu vârsta, şi la alte bucurii, descopăr noi şi noi principii ale acestei meserii fascinante. Un strop din această înţelepciune târzie mi-ar fi prins bine în toamna lui 1992, la primul meu reportaj din Basarabia. Pe atunci aveam ficatul tare, dispreţuiam înţelepciunea şi îi ocoleam pe înţelepţi. De câte ori îmi amintesc de acea aventură mă îneacă regretul că am ratat un reportaj mare din cauza beţiei. Şi simt în gură gustul ciudat al acelei băuturi blestemate: surcele şi caramele cu vagă aromă de toporaşi.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Trimite un comentariu