AUDIENŢE. Meciul România - Franţa a ţinut în faţa televizoarelor milioane de români: o cifră care se apropie de cinci milioane de telespectatori pe minut.
La nivelul întregii ţări, peste 4,5 milioane de români se uitau la Pro TV, iar aproape 200.000 erau pe Dolce Sport. Diferenţele dintre meciul de pe Pro TV şi celelalte staţii au fost consistente, mai ales la oraşe şi pe segmentul comercial: cota de piaţă a Pro TV a fost de peste 50% pe toate targeturile, cu un 71% pe segmentul comercial 18-49 de ani.
În termeni de cotă de piaţă, 71% share este cel mai ridicat nivel al vreunui program din istoria măsurătorilor de audienţă: practic, aproape trei sferturi dintre românii între 18 şi 49 de ani care aveau televizoarele deschise se uitau la deschiderea Euro 2016 Franţa - România.
Oricum, pe publicul comercial, consumul TV a fost afectat de faptul că mulţi români au preferat să vadă meciul în public sau la terase, zone care nu sunt contorizate în clasamentele de audienţă.
De notat audienţa Kanal D la nivel naţional, cu peste un milion de telespectatori la bătaie cu meciul de pe Pro TV.
Paginademedia.ro prezintă audienţele posturilor TV pe intervalul meciului Franţa - România (scor 2-1):
NAŢIONAL. La nivelul întregii ţări, peste 4,7 milioane de români au văzut meciul Franţa - România în faţa televizoarelor. Cei mai mulţi - peste 4,5 milioane de români - s-au uitat la Pro TV. Alţi aproape 200.000 s-au uitat la Dolce Sport. Peste jumătate dintre românii care aveau televizoarele deschise erau pe meciul de deschidere de la Euro 2016.
De remarcat audienţa Kanal D pe intervalul meciului: aproape 1,1 milioane de români medie. Postul turcesc avea pe post Bahar (până la 22.30), apoi Best of Vacanţa Mare.
Pe locul al treilea, Antena 1 a avut audienţe de peste 12 ori mai mici decât meciul Franţa - România,
URBAN. Trei milioane de telespectatori la oraşe pentru România - Franţa: peste 2,9 milioane la Pro TV şi 60.000 la Dolce Sport. Audienţa Pro TV a fost de şase ori mai mare decât locul următor pe interval Kanal D şi de peste 16 ori mai ridicată decât a Antenei 1.
COMERCIAL. Cotă de piaţă remarcabilă pe segmentul comercial: 71%, ceea ce înseamnă că aproape trei sferturi din publicul între 18 şi 49 de ani care se uita la televizor era pe meciul difuzat de Pro TV. În cifre absolute, au fost peste 1,4 milioane de telespectatori pe acest segment.
Şi pe targetul comercial, diferenţele faţă de locurile următoare au fost foarte mari: Pro TV a avut cifre de peste zece ori mai mari decât locul al doilea - Kanal D - şi de peste 13 ori peste Antena 1.
Dolce Sport a avut doar 20.000 de telespectatori pe acest segment.
Audienţa posturilor TV vineri, 10 iunie, pe intervalul meciului Franţa - România, la nivel NAŢIONAL:
NATIONAL | Nr. persoane | Rtg% | Share% | |
---|---|---|---|---|
1 | Pro TV | 4.543.000 | 24.8 | 53.1 |
2 | Kanal D | 1.083.000 | 5.9 | 12.6 |
3 | Antena 1 | 364.000 | 2.0 | 4.3 |
4 | TVR 1 | 273.000 | 1.5 | 3.2 |
5 | Antena 3 | 210.000 | 1.1 | 2.5 |
6 | Romania TV | 195.000 | 1.1 | 2.3 |
7 | Dolce Sport | 190.000 | 1.0 | 2.2 |
8 | Antena Stars | 169.000 | 0.9 | 2.0 |
9 | Prima TV | 169.000 | 0.9 | 2.0 |
10 | National TV | 148.000 | 0.8 | 1.7 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Audienţa posturilor TV vineri, 10 iunie, pe intervalul meciului Franţa - România, la nivel URBAN:
URBAN | Nr. persoane | Rtg% | Share% | |
---|---|---|---|---|
1 | Pro TV | 2.943.000 | 29.5 | 60.2 |
2 | Kanal D | 518.000 | 5.2 | 10.6 |
3 | Antena 1 | 178.000 | 1.8 | 3.6 |
4 | Antena 3 | 140.000 | 1.4 | 2.9 |
5 | TVR 1 | 117.000 | 1.2 | 2.4 |
6 | Romania TV | 94.000 | 0.9 | 1.9 |
7 | Antena Stars | 73.000 | 0.7 | 1.5 |
8 | Prima TV | 66.000 | 0.7 | 1.3 |
9 | Dolce Sport | 63.000 | 0.6 | 1.3 |
10 | National TV | 52.000 | 0.5 | 1.1 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare de la oraş.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Audienţa posturilor TV vineri, 10 iunie, pe intervalul meciului Franţa - România, la nivel COMERCIAL:
COMERCIAL | Nr. persoane | Rtg% | Share% | |
---|---|---|---|---|
1 | Pro TV | 1.428.000 | 29.2 | 71.0 |
2 | Kanal D | 134.000 | 2.7 | 6.7 |
3 | Antena 1 | 109.000 | 2.2 | 5.4 |
4 | Prima TV | 29.000 | 0.6 | 1.4 |
5 | TVR 1 | 23.000 | 0.5 | 1.1 |
6 | Dolce Sport | 21.000 | 0.4 | 1.1 |
7 | Romania TV | 20.000 | 0.4 | 1.0 |
8 | Antena Stars | 18.000 | 0.4 | 0.9 |
9 | AXN | 18.000 | 0.4 | 0.9 |
10 | DigiSport 1 | 16.000 | 0.3 | 0.8 |
-
Programul complet al meciurilor de la Euro2016, AICI
-
Cine vor fi comentatorii Pro TV de la Euro2016, AICI
-
Cine vor fi comentatorii Dolce Sport de la Euro2016
-
Dolce Sport: Meciurile de la Euro, pe mobil, tablete şi Smart TV. Cât costă abonamentul
-
CNA: Cât pot prelua televiziunile de la Pro TV şi Dolce din meciurile Euro 2016
Comentarii
Cit priveste DolceTelekomul, audiența a fost nesemnificativă.
Ba pe comercial au fost cu puțin peste Digisport 1, care nu a avut Euro 2016 in program...
Va dati seama ca altfel aveam 5 milioane de oameni care nu puteau dormi o noapte intreaga. Ce ne faceam?
Dati audientele lunare din mai
In Franta EURO este transmis de TF1 - canal comercial privat, nu public. La noi trebuie sa fie transmise competitile europene de televiziunile din top 3, care sunt vizionate luna de luna, nu de un post care nu mai prinde nici locul 7
NOTA " Oricum, pe publicul comercial, consumul TV a fost afectat de faptul că mulți români au preferat să vadă meciul în public sau la terase, zone care nu sunt contorizate în clasamentele de audiență. "